۱۲ پاسخ

شیر مادر بهترین غذایی است که می‌توانید به نوزاد خود بدهید زیرا از همه نظر نیازهای تغذیه‌ای او را تامین می‌کند اما گاهی به تغذیه تکمیلی با شیر خشک و حتی استفاده‌ی تنها از آن نیاز می‌شود. در واقع شیر خشک یک کلید مطمئن و موثر برای افزایش وزن نوزادان کم وزنی است که به سختی وزن می‌گیرند. افزایش وزن با مصرف این نوع شیر سرعت گرفته و از این رو جدول وزن‌گیری نوزاد شیر خشکی با دیگر نوزادان متفاوت است. 

با نصب اپلیکیشن گهواره آگاهی خود را در مورد انواع شیرخشک‌ها و دوز مناسب آن‌ها در سنین مختلف و همچنین دیگر موضوعات نوزاد و فرزندپروری بالا برده و با دیگر مادران تبادل نظر کنید. همچنین از دیگر ابزارهای فرزندپروری مانند تغذیه، خواب، نموداررشد و کلی ویدئوهای آموزشی بهره‌مند شوید.

چرا شیر خشک منجر به افزایش وزن می‌شود؟ در درجه‌ی اول شیر خشک‌ها حاوی مواد افزودنی هستند که منجر به افزایش وزن می‌شود. در درجه‌ی بعد پروتئین‌ گاوی که در بعضی از آنها استفاده شده تاثیر زیادی روی وزن‌گیری نوزاد دارد. موضوع بعدی، تغذیه با شیشه‌ی شیر است. اولاً شما می‌توانید شیری که نوزاد می‌خورد را به کمک شیشه شیر اندازه‌گیری کنید. با این کار می‌توانید میزان شیر خشک مورد نیاز برای نوزاد را پیگیری کرده و هر روز مقدار یکسانی شیر به او داده و آن را به مرور افزایش دهید. به جز این مشخص شده است که در تغذیه با شیشه شیر تمایل بیشتری وجود دارد که محتوی شیشه را تمام کنید. 

شیر خشک نان یا گیگوز

اما در بین انواع شیر خشک در ایران کدام گزینه‌ی مناسب‌تری برای وزن‌گیری نوزاد است؟ به طور کلی شیر خشک‌ها از نظر پروتئین به دو دسته‌ی پروتئین‌های حیوانی و پروتئین‌های هیدرولیز شده تقسیم می‌شوند. پروتئین‌های گاوی تاثیر بیشتری نسبت به پروتئین‌های هیدرولیزی در افزایش وزن دارند. بنابراین اگر کودکتان می‌تواند پروتئین‌های حیوانی را تحمل کند و دچار مشکلات گوارشی نمی‌شود، آنها گزینه‌ی مناسب‌تری برایتان هستند. در مورد سوال، بین شیر خشک نان و گیگوز، هر دوی آنها از پروتئین حیوانی تشکیل شده اند و از نظر افزایش وزن تفاوت زیادی با هم ندارند بنابراین اگر به دنبال افزایش وزن سریع‌ نوزاد خود هستید، می‌توانید از هر یک از این گزینه‌ها استفاده کنید.

گیگوز و نشنیدم ولی نان میککگن چاق میکنه خیلی

سلام شیرخشک نان عالیه

سلام دوستان به دخترم نان ۱میدم برای وزن گیریش بنظرتون خوب هست؟

من اینارو نمیدونم من آپتامیل یک و ببلاک کامفورت استفاده میکنم عالیه

سلام من نان میدادم تپل بود ولی دل درد داشت شیرو گیگوز کردم لاغر شد

من گیگوز میدم چون نمیخواستم تپل بشه و راضی هستم بستگی داره بچه کدوم بهش بسازه

سلام شیرخشک نان یک و نان دو فزقش چیه میشه توضی بدین من دخترم وزنش کمه نان یک میدادم ماه اول میخورد اپتامیل براش نساخت ولی وزن نگرفته

سلام خانما به پسرم اپتامیل میدم الان گفتم براش نان بیارم نان ٣ چون رواپتامیل اصلان وزن نگرفت حته شیر کم میخوره

سلام منم اپتامیل میدم به دخترم صورتش دونه زده و بعد خوردن شیر خشک خیلی گریه می‌کنه میخام ببرمش دکتر نمی‌دونم کدوم شیر خشک بدم بهش‌‌..

بستگی به بچه داره هربچه ای فرق میکنه

عزیزم بستگی به بچه داره که کدوم شیرخشک بهش بسازه

سوال های مرتبط

مامان حامی مامان حامی ۴ ماهگی