۱۸ پاسخ

روش‌های مختلفی برای تایید بارداری وجود دارد. در بیشتر مواقع قبل از اینکه تست بارداری انجام دهید شاهد علائم بارداری از جمله خستگی، سفتی و درد سینه، مشکلات گوارشی و ... خواهید بود اما این اتفاقات برای هر کسی رخ نمی‌دهد و بیشتر زنان، عقب افتادن پریود را یک نشانه‌ی محکم بارداری می‌دانند و بعد از آن نسبت به انجام تست بارداری اقدام می‌کنند.

با نصب اپلیکیشن گهواره آگاهی خود را در مورد انواع علائم جنسیت جنین و روش های تشخیص دختر یا پسر بودن فرزندتان بالا برده و با دیگر مادران تبادل نظر کنید. همچنین از دیگر ابزارهای بارداری، زایمان و کلی ویدئوهای آموزشی بهره‌مند شوید.

نتیجه تست بی بی چک

بیشتر زنان ابتدا از تست بی بی چک و سپس از آزمایش خون استفاده می‌کنند. اساس تشخیص تست بی بی چک، براساس میزان هورمون hcg در بدن است. این هورمون، هورمونی ست که از جسم زرده تولید می‌شود که بعداً رشد کرده و به جنین تبدیل می‌شود. در ابتدا تولید این هورمون کم است. اما به مرور و با افزایش سن بارداری تولید آن بیشتر می‌شود. افزایش این هورمون به صورت تساعدی است به طوری که هر روز دو برابر می‌شود. تست‌های بی بی چک، قدرت تشخیص خیلی زیادی ندارند. برای همین توصیه می‌شود اجازه دهید 7 تا 10 روز از قاعدگی بگذرد و سپس این تست را انجام دهید. زیرا در این فرصت، میزان این هورمون در بدن به حدی می‌رسد که به راحتی توسط بی بی چک قابل اندازه‌گیری است و در نتیجه شاهد نتیجه‌ی مثبت یا منفی کاذب تست بارداری نخواهید بود.

روی تست دو شاخص وجود دارد: شاخص c و t . خط c شاهد کنترلی و نشان دهنده‌ی درست بودن تست است که خط آن حتماً باید ظاهر شود. اما خط t نشان دهنده‌ی باردار بودن یا نبودن شماست. در صورتی که باردار نباشید، این خط ظاهر نخواهد شد. اما اگر شاهد یک خط هاله یا پررنگ روی تست بودید این امکان وجود دارد که باردار باشید. اگر خط کمرنگ بود یا به شکل عجیب و غریبی روی تست ظاهر شد، بهتر است یک بار دیگر تست را انجام دهید. به هر حال بهتر است به نتیجه‌ی بی بی چک اکتفا نکنید و حتماً پس از آن یک آزمایش خون انجام دهید تا از بارداری خود مطمئن شوید.

سلام خیلی کمرنگه من جلو عقب میشه پریودیم همیشه ولی تقریبا دو هفته ای هست سینه هام بزرگ شدن نوک سینه سمت راستم درد میکنه و همش سردرد گاهی اوقات حالت تهوع زیر شکمم سیخ میکشه مثل موقعی که میخوام پریود شم و پاهام درد میان همش احساس خستگی میکنم

تصویر

عکسشو بفرست تا بگم

واس منم اینطور شد عزیزم و باردارم و همین حالت های تورو داشتم ایشالا ک نی نی داری گلم

سلام من فکر میکنم بارداری، میشه بگی چی شد باردار بودی یا نه

عزیزم چند روز دیگه دوباره تستو انجام بده

عزیزم شما باردار بودی؟

برای منم ۱۷ روز گذشته از موعدم لطفا جواب بدید بی بی چکم رو نگاه کنید دوتا بالای رو چند روز پیش زدم پایینی رو دیروز یه هاله خیلی کمرنگ بعد چند ساعت ظاهر شد که توی عکس دیده نمیشه لطفا بگید

تصویر

ایا باردارم من به زور هاله میبینم مثل سایه

تصویر

سلام.من سیکلم ۳۹روز هست.تاریخ اخرین پریودم ۱۵تیر بود۲۳مرداد باید میشدم که با امروز دو روز عقب انداختم.تو ۷مرداد اقدام کردم به بارداری .امکان داره باردار باشم؟بی بی چک ۲۲مرداد و امروز که ۲۴مرداد هست زدم اما ذره بینی با بدبختی هاله سایه مانند میبینم.ایا باردارم؟

آره گلم مطمعن باش

منم دیشب زدم این شکلی شد ببینید

تصویر

سلام من شب تست دادم مثل این عکس شد احتمالا من باردار هستم یان

تصویر

عزیزم‌ این تست خرابه تکرار کن

اره احتمال خیلی زیاد بارداری من واسه این بچه قبل پریودی بی بی گذاشتم یه پرنگ یه کم رنگ بعد یه هفته دوباره گذاشتم هردو پررنگ شد

پریودیم نامنظمه

سلام عزیزم ب احتمال زیاد بارداری

سلام چن وقته میگذره پریودت؟!

سوال های مرتبط