۴ پاسخ

پسر منم همینجوری بود تا یه هفته پیشم سرش پر از پوسه بود بعد ک از مامانم پرسیدم گفتن ک شونشو ک زیادم نوکش تیز نیس و نرمه رو بکش خلاف جهت موهاش تا پوسه ها کنده بشن یا اینکه لابلای تارای شونه نخ رد کنی و سر بچتو باهاش شونه بزنی همش کنده میشه بعدم ببر حموم سامپوشو یکم طولانی تر از همیشه رو سرش نگه دار میشه تمیزه تمیز همه پوسته ها میره

نوزاد شما ممکن است یک مورد خفیف از این عارضه را داشته باشد که شامل پوست خشک و پوسته‌پوسته است و شبیه شورۀ سر به نظر می‌رسد یا ممکن است یک مورد شدید از آن را داشته باشد که شامل ضایعات زرد رنگ، ضخیم، چرب یا پوسته‌پوسته باشد.
عارضۀ کلاه گهواره می‌تواند بین دو هفته تا سه ماه پس از تولد نوزاد ظاهر شود و پس از چند ماه خودبه‌خود از بین می‌رود و معمولاً پس از شش یا هفت ماهگی دیده نمی‌شود.
عارضهٔ کلاه گهواره به علت تولید بیش از حد چربی توسط غدد سباسه یعنی غدد تولیدکننده چربی پوست ایجاد می‌شود. این چربی اضافه به ورقه‌های چربی تبدیل می‌شود که خشک و سپس از پوست سر جدا خواهد شد. دستکاری بیش از حد یا کندن این پوسته‌ها می‌تواند منجر به عفونت‌های پوستی ثانویه شود. پس از دستکاری آنها پرهیز کنید.

کلاه گهواره در شیرخواران مبتلا به ریفلاکس معده بیش از سایر کودکان دیده می‌شود.
بهترین راه برای بهبود پوسته‌ها، شستن موهای کودک به طور روزانه و با یک شامپو بچه است. سعی کنید ابتدا سر کودک را با انگشتان دست خود یا با یک لیف نوزاد نرم ماساژ دهید تا پوسته‌ها نرم شود. قبل از آبکشی کردن شامپو از سر نوزاد، موهای او را با یک برس نرم مخصوص نوزاد شانه کنید تا پوسته‌های نرم‌شده بریزد.

یه مدت بعد میره

عزیزم مهم نیست اولش همه بچها اینجوری میشن . حتا رو ابروشونم میشه کمی بگزره خود بخود خوب میشه

سوال های مرتبط