کسی می‌تونه اینو برام تفسیر کنه لطفا 🥺🥺 چرا همچیزم پایینه

تصویر
۸ پاسخ

🧪 ۶. پلاکت‌ها (PLT):
• PLT: 254 ×10³/uL → نرمال
• MPV: 6.8 🔻 کمی پایین
🔸 پلاکت‌ها نرمالن اما MPV کمی پایین ممکنه به علت مصرف آهن یا خستگی بدن باشه. نگرانی زیادی نداره.

⚠️ ۳. مونوسیت درصدی (MON%):
• MON%: 90% ❗️خیلی بالاست
🔸 مقدار نرمال بین 3 تا 12 هست.
این عدد احتمالاً اشتباه تایپی یا دستگاهه، چون با تعداد مونوسیت (که نرماله) نمی‌خونه.
❗️ حتماً تکرار آزمایش با تفسیر پزشک لازم هست.



❤️ ۴. هموگلوبین (Hb) و هماتوکریت (HCT):
• Hb: 11.2 g/dL 🔻 پایین‌تر از نرمال (نرمال 12–16)
• HCT: 32% 🔻 پایین‌تر از نرمال (نرمال 33–51)

🔸 نشانه‌ای از کم‌خونی خفیف هست. در بارداری خیلی شایعه‌ست، به‌خصوص در سه‌ماهه دوم.
🩺 مکمل آهن، تغذیه خوب (عدس، گوشت قرمز، جگر، تخم‌مرغ، اسفناج، خرما) توصیه میشه.



🔬 ۵. حجم گلبول‌ها (MCV، MCH، RDW):
• MCV: 96.4 → نرمال
• MCH: 33.7 → نرمال
• RDW-CV: 13.2 → نرمال

✅ این‌ها یعنی نوع کم‌خونی شما احتمالاً از نوع ساده فقر آهن یا ناشی از بارداریه و نگران‌کننده نیست

🩸 ۱. سلول‌های سفید (WBC):
• WBC: عدد 2.71 ×10³/uL
🔻 کمتر از حد نرمال (نرمال 4.5 تا 11)
❗️ این ممکنه به دلایل مختلفی باشه: خستگی، ضعف سیستم ایمنی، یا گاهی عفونت ویروسی یا مصرف دارو.
➕ حتماً با پزشکت درمیون بذار، چون در بارداری باید WBC توی محدوده خوبی باشه برای ایمنی بدن.



🧬 ۲. نوتروفیل (NEU), لنفوسیت (LYM), مونوسیت و …:
• NEU #: 5.47 (نرماله)
• LYM #: 1.94 (نرماله)
• MON #: 0.85 (نرماله)
• EOS: 0.21 (نرماله)
• BASO: 0.00 (نرماله)

✅ این بخش از نظر تعداد مشکلی نداره.

ازمایش قندت کدومه؟

تا چندماه بعد زایمان باید آهن مصرف کنید

چرا نمیخورین؟

یکم کم خونی داری زیاد نگران نباش
آهن مصرف کنی برطرف میشه انشاالله
سعی زردآلو خشک بخوری بسیار خونسازه

عزیزم خیلی هم پایین نیست مرزه

سوال های مرتبط

مامان :کــارن 🧸💙: مامان :کــارن 🧸💙: ۳ ماهگی
مامان گیلاس مامان گیلاس هفته سی‌ونهم بارداری
مامان نی نی مامان نی نی هفته سی‌وپنجم بارداری
مامان ‌ماه رنگ🐣😍🎀 مامان ‌ماه رنگ🐣😍🎀 ۱ ماهگی
مامان فاطمه جانم🩷 مامان فاطمه جانم🩷 هفته سی‌وسوم بارداری
مامان هامین🐣🧁👩🏼‍🍼 مامان هامین🐣🧁👩🏼‍🍼 ۶ ماهگی
مامان رضا مامان رضا ۵ ماهگی
مامان فندوق مامان فندوق هفته سی‌وششم بارداری
مامان 🩷زینب 🩷 مامان 🩷زینب 🩷 ۸ ماهگی