برای رفلاکس بچه ها چیکار کردین ؟؟

۳ پاسخ

باید ببری دکتر قطره میده
لبنیات کلا حذف کردم کاکائو و شیرینی نوشابه کلا حذف یکم بهتر بود به من دکتر اینا گفت رعایت کن

رفلاکس در نوزادها خیلی شایع هست و معمولاً تا ۱۲-۱۸ ماهگی خودش بهتر می‌شه، ولی بعضی کارها کمک می‌کنه که اذیت نشه:

🔹 **روش‌های مراقبتی در خانه**

* بعد از شیر خوردن، نی‌نی رو **حداقل ۲۰–۳۰ دقیقه در حالت نیمه‌نشسته (آغوش یا تخت شیب‌دار ۳۰ درجه)** نگه دارید.
* موقع خوابیدن، روی **پشت بخوابونه** (به پهلو یا شکم خطرناک هست برای خفگی)، ولی می‌تونید **تشک رو کمی شیب‌دار کنید** (زیر تشک بالشی نازک بذارید، نه زیر سر نوزاد).
* شیر رو **کم‌تر ولی با دفعات بیشتر** بدید، چون معده پر که می‌شه رفلاکس بدتر می‌شه.
* موقع شیر دادن سعی کنید **نی‌نی قورت‌های کوچیک و آرام بزنه** و وسط و آخر تغذیه، حتماً **آروغ بگیرید**.
* لباس تنگ یا پوشک خیلی سفت هم می‌تونه فشار بیاره و بدترش کنه.

🔹 **در تغذیه مادر (اگر شیر می‌دید)**
بعضی غذاها ممکنه حساسیت‌زا باشن (مثل شیر گاو، کافئین، غذاهای خیلی چرب یا تند). اگر مشکوک شدید، با دکتر مشورت کنید تا حذف تدریجی رو امتحان کنید.

🔹 **چه وقت باید دکتر ببینه؟**

* وزن‌گیری نی‌نی خوب نیست یا کاهش وزن داره
* استفراغ‌های شدید و جهنده داره
* خون یا صفرا (سبز) توی استفراغ دیده می‌شه
* خیلی بی‌قرار یا بدخواب می‌شه
* خس‌خس یا مشکلات تنفسی پیدا می‌کنه

در این موارد ممکنه نیاز باشه پزشک دارو بده یا بررسی بیشتری انجام بشه.

سئوال منم هست

سوال های مرتبط

مامان محمدرضا مامان محمدرضا ۱۲ ماهگی
مامان جوجه رضا🥹 مامان جوجه رضا🥹 ۷ ماهگی