رفلاکس و کولیک چه فرقی دارن ؟

۲ پاسخ

رفلاکس یعنی بالا آوردن
ممکنه بچه شیر بالا بیاره ممکن هم هست رفلاکس پنهان باشه
دیدی مثلا بچه دهنشو یه جوری تکون میده انگار داره یه چیزی میجوه یا تو خواب صورتشو جمع میکنه انگار ترش کرده. شیر برمیگرده دهنش ولی بالا نمیاره
کولیک هم درد های شکمه
ممکنه بچه ای هر دوتا رو داشته باشه ممکن هم هست نداشته باشه
ولی کولیک رو اکثر بچه ها دارن

رفلاکس غذا بالا میاره . کولیک علائم خارجی نداره . داخلی اذیته و گریه میکنه

سوال های مرتبط

مامان سپهراد مامان سپهراد ۳ ماهگی