من نمیپسندم
حداقل دوتا باشن یکی تک و تنها لوس بار میاد پرتوقع میشه مسولیت پذیر نیست
این نظر منه هرکی ی نظری داره
عزیزم بنظر من همه چی بستگی ب جیبت داره پول داشته باشی ارع دوتا سه تا بیار پول نداری یکی هم زیاده
زن همسایع ما دوسال از من بزرگتره 5تا داره بهش میگم برا چیته همش هم با فاصله کم میگه پولامو چگار کنم خرج بچهام میکنم فقط سال اول سختمه رو پا بشه دیگ راحتم 6 تا خونه داره 2 تا شرکت شوهرشم روزی یه ماشین سوار میشه پول ک داشته باشی هم آرامش داری هم راحت بچتو بزرگ میکنی امکانات میزاری دراختیارش نمیدونی کی بزرگه میشع
اصلا، بچه گناه داره، ما تا اخر عمر که کنارشون نیستیم لااقل یه خواهر یا برادر داشته باشه
یا ندارید یا حداقل دوتا بیارید
نه عزیزم من فکر میکردم تک فرزندی خوبه بخاطر همین بعد از ب دنیا اومدن پسرم تصمیم نداشتیم بچه دار بشیم واینکه به مرور زمان فهمیدیم چقدر پسر مرکز توجه بوده و خیلی پر توقع شده خیلی هاااااااا در حدی که الان ی چیزی بخواد باید تا فردا صبح مهیا بشه دیگه بعد ۱۳ سال تصمیم گرفتم تا دیر نشده ی فرزند دیگه بیارم
به نظر من از لحاظ مالی خیلی مهمه.اگه میتونی تامین کنی دوتا بهتره. اگه نه همون یکی بسه
من تک فرزندم و میگم نه کفه ی ترازوی بدیهاش سنگینتره
من تک فرزندم راضی بودم اینم که میگن لوس میشه اصلا درست نیست من اتفاقا رو پای خودم وایسادم همیشه... بااینکه خودم دوقلودارم ولی موافق تک فرزندیم
بستگی به خودت داره
عروس ما تک فرزنده بسیاااار هم دختر خوب و عاقلیه اصلا هیچ کمبودی نداره ولیییی یهو میگه من بیکسم🥲 کاشکی داداش داشتم و از این حرفا
عالیه
نه دوتا خوبه تو این دوره زمونه بیشترم خوب نیس
سوال واسه سه ماه قبله🤣🤣
عالللللیه
من تک فرزندم لوس بودن و پرتوقع بودن اینا ربطی به تک فرزند بودن نداره اینا بستگی به تربیت و اخلاق خانواده داره
ولی تک فرزند بودن خیلی بده خیلی من خودم همیشه تنها بودم بدترینش موقع عقدم خواهر برادری نبود که برام ذوق کنه
موقع زایمانم که ۱۰ روز توی بیمارستان بودم خواهر برادری نبود بیاد حال و هوام عوض بشه
من خودم پر جمعیتیم خودم بعد ۸ سال باردار شدم تو این ۸ سال غم خوارم خواهرام بپدن ان شالله خدا دومیو بهم بده قطعا میارم پسرمم باید یه همدم و مونس داشته باشه موقع پیری نا یکیو داشته باشه
نه شوهر من تک فرزنده پدرم دراومده 😒
ن دوتا باشن خوبههه
بنظرم تو اوضاع این مملکت ک گرونی بیداد میکنه
همین یدونه کافیه....
حداقل میتونم کم و پیش انتظاراتشو فراهم کنم
ولی اگر شرایط مالیم اوکی بود به بچه دوم فکر میکردم
ولی با اوضاع الان نه.....
منم تک فرزندم اصلالوس وپرتوقع نیستم برعکس قانع هستم ب همه چی ازاین اخلاقم بدم میادخانواده ام هم وضعشون خوبه ولی مامانم بچه اش نشده بعدمن
تک فرزندی بده من همیشه.دوس دارم یه خواهرداشته باشم همدم همرازتواین زندگی همه چی روهمه سختیارونمیشه ب مامان بگیم ب دوست هم نمیشه اعتماد کرد
اصل کلام تک فرزندی بده احداقل سه تا دوتادختر یه پسر
از منی که تک فرزندم بپرسی میگم.. نه ...اصلا احساس خوبی ندارم ...حسرت داشتن خواهر و برادر تا اخر عمر رو دلم میمونه ....
برای خود بچه خوبه تک فرزند بودن ولی بعدا برای بچه هاش نه این نظر منه که پدرم تک فرزند بوده
بستگی به والدین داره وقتی دوتا بچه بیاری توجه ت کمتر میشه اگر ۱۰۰ درصدی باید ۵۰ ۵۰ بین شون تقسیم کنی ولی من ترجیح میدم که ی بچه داشته باشم که ۱۰۰ توجه و بذاش بزارم
اصلا خوب نیستم خودم تا ۹ سالگی تک فرزند بودم
چون همه چی از توجه گرفته تا خرج و مخارج همهش مال من بود بشدت پرتوقع و لوس شده بودم و بشدت حس تنهایی داشتم
خیلی خوشحالم که دوتا خواهر دیگه هم دارم
من باشم میگم دوتا خوبه ولیییییی هزینه ها و توانی که از مادر میره واقعا یه دونه کافیه مگراینک واقعا پولدار باشی و پرستار ۲۴ساعت داشته باشی وسلام
من خودم همیشه میگفتم دوتا. بارداری راحتی هم داشتم. ولی توی این ۶ ماه دهنم سرویس شده تمام وقت و انرژیم صرف این بچس. اگه بخوام دوسال دیگه یکی دیگه بیارم اصلا دیگه نمیتونم به همین بچه اول برسم
ن اصلا
نه ما دوتا خواهریم اگه ابجیم نبود انگار بی کس بودم دوتا خوبه دیگه بزرگ شن من نباشمم همو دارن پشت همن درسته وضع خرابه ولی تلاشمونو میکنیم به بهترین نحو بزرگشون کنیم
نه اصلا
بله خیلی خوبه 😊 خواهر برادر تا یه سنی هم بازی هستن بعدش هرکی میره دنبال زندگی خودش، دوست خوب بیشتر به درد میخوره به نظرم. من برادر دارم چند ساله مهاجرت کرده
عالیههههه😅من خودم تک فرزندم
دوتا خوبه
عالیه الان مثل قدیم نیست پولم داشته باشی اعصاب روان مهمه ک ما اینجا نداریم متاسفانه بچها هم اذیت میشن ب من باشه همون یکی هم نباید اورد
نه اصلا
پول داشته باشی و مطمعن باشی از پس اینده بچه برمیای اره ۲ تا سه تا هر چندتا
الان من و همسرم سوقتایی صحبت میکنیم
میگه درسته ک بچمون دختره
من میدونم یراش خونه .ماشین .زمین .مغازع یا هر ملک دیگه میتونم جور کنم .عروسی و جهازش بماند
مبگه میتونم از صفر تا ۱۰۰ ابن بچه بربیام همه چی همب نحو احسن داره انجاممیده واقعا
میگه ولی فک میکنم اگدومیبیاد نمیتونم این وسط ممکنه کمبیارم
میگه چرا وقتی میتونماز پس یدونه کامل بر بیام دوتا بچه داشته باشم و هر کدوم به نحوی یه چی نداشته باشن
چرا سوال رو برا من زده ۳ ماه قبل
من که پرونده دومی بستم تو این شرایط اقتصادی و بارداری پرخطری که داشتم
من نه دوست ندارم ولی تو این اوضاع خراب به بچه دوم نمیتونم فکر کنم
منی ک تک فرزند بودم نه
من تک فرزندم عالیه
نههه
نه اصلا
من برای دخترم یکی آوردم الان میگه کاش تک بودم 🙃
خیر واقعا
انتخاب خودمه از همه نظر
من خودم دوستدارم
اما فک میکنم دوتا تکمیل میکنه همه چیو😂
یکی خوبه تو این وضعیت که حداقل بتونیم به بعضی از خواسته هاشون جوابگو باشیم
دوتا بیاریم که چی بشه هر کاری میخوایی کنی برا همون یکی کن
با وضعیت اقتصادی حال حاضر بله.
بستگی داره، باید ببینی حال خودتون چجوری خوبه
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.