گوشت و گندم یا بلغور با اب زیاد حدود ۳تا۴ساعت میپزی
بعد زردچوبه دارچین کنجد و نمک هم کم میزنی
تموم ک شد میکس میکنی کلا
میتونی گوشت میکس نکنی ریش کنی
تمام
تاحالام ندیدم تو حلیم پیاز بزنن
من اولین باربود این دستور پخت و از مامان ماهلین میشنیدم! من گوشت خورشتی رو میذارم جدا بپزه . ازون طرف گندم بلغور رو به اندازه دلخواه میشورم میریزم تو قابلمه دوتا پیاز متوسط رو خوردمیکنم (اندازه ش مهم نیست) میزارم رو شعله تا دو ساعت کامل بپزه بعد زیرشو خاموش میکنم یکم که خنک شد با گوشت کوب برقی قشنگ میزنمش .بعدش میریزم توی آبکش یا صافی ردش میکنم چون دوس ندارم بره زیر دندونم بازم سلیقه ایه میتونی از صافی رد نکنی. پیازها هم نرم و پخته شدن با دستگاه بزنی له میشن برااین گفتم اندازش مهم نیست.تمام.میذاری رو شعله تا جابیفته. گوشت هم هروقت پخت میتونی ریش ریش کنی یا با آب خودش با گوشتکوب برقی بلندر یاهروسیله ای که داری خوب بزنیش به حلیمت اضافه کنی. من خیلی کم نمک هم میزنم. بعلاوه یک چهارم عصاره ی گوشت بره ی الیت . اگه برای دونفر درست کنم حدودا چهار الی پنج تا مُشت گندم میریزم . اینم اندازه ش.
عزیزم گندم یه پیمانه بزن یا یه کاسه بعد بشورش کثیفیاش بره بیرون با یه تکه مرغ که نصف سینه هم کافیه و یه دونه پیاز بزار تا بپزه خوب خوب حواست باشه نسوزه داخلش نیار با قاش زمانی که اب کم کرد اب گرم بهش اضافه کن یه 2 تا 4 ساعت زمان لازمه بعد مرغ و پیاز بیرون بیار ریش ریش کن و حیماتو له کن با هم مخلوط کن با شعله کن تا قشنگ به خورده هم بره بعد اگه دوس داشتی پیاز داغم درس کن کنارش نوش جان کن
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.