قبلش هیچکاری نکن.
صبح کارخای روتینش رو انجام بده .
شیرشو بده . استامینوفن پاراکید بهترینه .به اندازه وزنش بده .مثلا ۶کیلو ۶قطره.
روز اول هر۴ساعت قطره.کمپرس سرد ۲/۳ دقیقه هر ۲ ساعت
.روز دوم ۶ساعت قطره.کپرس گرم ۲/۳ دقیقه هر دوساعت
لباس زیاد نپوشون خونرم گرم نکن.
ایشالا تب نمیکنه
کلا نترس چیزه سختی نیست
قبلش هیچی بهش نده فقط نیم ساعت قبل شیرشو بده آروغ بگیر و مای بی بیشو عوض کن همین قطره استامینوفن پاراکیدهم بخر روز اول هر 4ساعت دوبرابر وزنش بده بخوره روز دوم هر 6ساعت
روز اول کمپرس سرد
روز دو کمپرس گرم
پسر من روز دوم خوب بود دیگه بهش پاراکید ندادم فقط یبار دادم که دیدم یکم گرمه چون خوابم میومد نمیتونستم بالای سرش باشم
ولی اگه تب هم کرد نگران نباش عادیه شب ساعت بذار و تبش رو چککن
که من میگم جاش خنکباشه اصلا تب نمیکنه حتی گرمای خودشم میاد پایین
من از بهداشت که برگشتم دو روز پیش پاراکید رو دادم بهش دو برابر وزن
بهم گفتن کمپرس سرد بذار کع اشتباه بزرگی بود بعد این که گذاشتم
بچه که از خواب بیدار شد با درد شدید پا فقط گریه میکرد که میلرزید ابجیم گفت باید کمپرس گرم میذاشتی که مواد پخش بشه و جمع نشه بعدشم اروم ماساژ بدی
این کارو که کردم وقتی بیدار شد یه پاش خوب شده بود ولی پای چپش که امپولش سنگین تر بود یکم درد داشت ولی نه مثل قبل که کمپرس سرد گذاشته بودم
بعدشم یکم داغ شد اومدم دستمال خیس بذارم خابش پرید دیگه یه لباس استین بلند تنش کردم و در و پنجره باز کردم که خونه سرد بشه همونجا خابید طرفای ساعت ۲ بود تبش اومد پایین شیر رو کم میخورد چون پاراکید خورده بود و گیج بود نگران نباش از این لحاظ
اصلا پتو نذار روش من یه تشک که روش پارچه نخی بود استفاده کردم و یه پارچه نخی روش البته ما بوشهریم و هوا تقریبا خوبه سرد سرد نیست اینم در نظر بگیر
قطره پاراکید هم روز اول هر ۴ ساعت دوبرابر وزن دادم
و روز دوم دیدم تب نداره ندادم سر ظهر بود یکم داغ شد دماش ۳۷.۵ بود برای اطمینان دادم باز
سعی کردم ندمش چون دوست ندارم دارو خورد بچه بدم.
اگه اینکارا رو نکردی مهم نیست فقط شما اشتباه منو نکن کمپرس سرد بذاری روز اول یا کمپرس گرم یا یه حوله گرم کن بذار رو پاش و اروم با نوک انگشتت ماساژ بده
تا از بهداشت اومدم قطره پاراکید دادم دو برابر وزنش و با کیف آب جوش گرمش کردم بهداشت گفت دیگه سرد نزارید مامانا گفتن سرد میزاشتیم مواد واکسن جمع میشده صبح اول وقتم واکسنا زدیم تا شب تقریبا دردش خوب شده بود فقط بی حالی داشت و اسهال تا دو روز البته واکسنا زدیما و اومدیم پاراکیدا دادیم خوابید بیدار که شد گشنش بود ولی از شدت درد پاش نمیتونست شیر بخوره ۳ ساعت تمام گریه کرد فقط با این که پاهاشا بسته بودم 🥺
قبلش استامینوفن ندے۔ک اگ واکسن ب بچہ ناسازگار بود متوجہ واکنش بدنش بدے۔یہ ربع بعد واکس استامینوفن پاراکید بدہ۔۔۔
روز اول ھر 4ساعت با کمپرس سرد
روز دوم ھر6 ساعت با کمپرس گرم۔۔۔
مقدار استامینوفن ھم دو برابر وزنش باشہ۔مثلا اگ 6 کیلو ھست بچت۔12 قطرہ بھش بدہ۔۔۔۔
عزیزم حدود یک ربع قبلش استامینوفن بده بهش
اومدی خونه هم کمپرس سرد بزار روی پاش
بهداشت هم میگه چیکار کنی، نگران نباش
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.