عزیزم بچه ها تو این سن متوجه حس استقلال خودشون میشن و دلشون میخواد به خودشون و بقیه نشون بدن ک میتونن از پس کاراشون بربیان و به خودشون و اطرافیانشون ثابت کنن که لایق اعتمادن..
وقتی مثلا میخواد کاری رو انجام بده و ما از دستش میگیریم خودمون انجام میدیم به شدت سرخورده و دلشکسته میشن.. احساس میکنن ما قبولشون نداریم و حس دست و پا چلفتی بودن میکنن برا همین خییلی بدشون میاد..
تو روانشناسی ، تو دیدگاه اریکسون ک یه روانشناس مشهور و حاذق بوده به این مرحله میگن مرحله ی استقلال در برابر شرم و تردید
یعنی بچه بعد از این سن دیگه یا به خودش و توانایی هاش ایمان میاره یا دچار تردید نسبت ب توانا بودن خودش میشه و با تردید به خودش وارد مرحله ی بعد میشه
پس سعی کن بهش اجازه بدی اگه میخواد کاری رو خودش انجام بده ، انجام بده
مثلا اگه میخواد خودش غذا بخوره ، بذار خودش بخوره
سعی کن چیزهای دیگه رو اگه میخوای کنترل کنی مثلا دوست نداری غذا بریزه زمین ، به جای اینکه بخوای به زور قاشق رو ازش بگیری و خودت غذاشو بدی یه پارچه بنداز زیرش تا زمین نریزه و راحت غذاشو بخوره
البته به عنوان مثال گفتم عزیزم نه اینکه بگم شما اینطور هستین..
ان شا الله ک همه چیز درست بشه
در کنار این استقلال دادن بهش هم سعی کن تایم بازی و سرگرمی های دوتاییتون رو بیشتر کنی و بیشتر باهاش شوخی کنی و بخندونیش و اینا 🌹
اگر تازه اس طبیعیه من الان ۱ماهی هست گرفتم خیلی خوب شده انگار بالغ شد یهو
سخت گرفتی از شبر؟
چند روزه گرفتی از شیر مگه
خوب گریه کرد محل نده اگه هر دفع گریه کنه تو رو بدی بدتر هم میشه محل نده تا بفهمه برای هر چیزی گریه نگنه مگه ن بد عادت میشع
منم دو هفته اس از شیر گرفتم همینجوریه
ولی الان یکی دوروزه بهترشده ولی از قبلا لجبازترشده
اصلا ربطی به از شیر کرفتنش نداره عزیزم این کارا دوره ای و اقتضای سنه
حالا از شیر کرفتن کمی کلافه اش هم کرده
۶ ۷ زوز دیگ خوب میشه
دلش شکسته اس بهش محبت کن سرش داد نزن عادت میکنه
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.