ی کم شعر بخونیم .کیا مثل من عاشق شعرن 😍

۲۵ پاسخ

قشنگ ترین شعر سال:

خسته ای غم زده ای مثل منی میفهمم
دوست داری ز خودت دل بکنی میفهمم
زیر سنگینی دنیا کمرت خم نشود
در تلاشی که فقط جا نزنی میفهمم
آنقدر رهگذران زخم زبانت زده اند
که فقط در پی تنها شدنی میفهمم
ظاهراً طاقت هر حادثه ای را داری
از درونت هم اگر می‌شکنی میفمم
صحبت از هر چه کنی بر ضررت خواهد بود
حرف داری و نباید بزنی میفهمم

این عالی بود👍🏻

گر ستم خوب است آری بر شما هم می‌رسد
هرچه می‌خواهی بدی کن وقت ما هم می‌رسد
از همان دستی که داری بی‌گمان خواهی گرفت
ترکه‌هایت را بزن چوب خدا هم می‌رسد.

ولی شاید همه‌ی ما ی قصه باشیم
قصه‌ای که
یک مادر برای کودکش میگوید
یک مجنون برای لیلی‌اش میگوید
یک کودک برای عروسکش میگوید
یک معلم برای دانش‌آموزش میگوید
و آری
همه‌ی ما یک مجموعه داستانی هستیم که درحال روایتیم :)

مصلحت نیست قیاست بکنم بادریا
تو همان امن ترین ساحل ِ دنیای ِمنی؛🫧

دیگر سرزنده نبود. بیشتر اوقاتش به دل‌نگرانی می‌گذشت.
انرژی‌ که روزگاری صرف عشق ورزیدن به زندگی می‌کرد
حالا داشت صرف دوام آوردنش می‌شد.

_این منم 😭

گرچه من با ناز چشمانِ تو ویران میشوم
ناز کن عیبی ندارد نازنین تر میشوی!

1/رنجیدم و خندیدم و از درد نگفتم...
از آنچه که دنیا سرم آورد نگفتم!
با هیچ کسی غیر خدا هیچ زمانی
از آنچه که او با دل من کرد نگفتم!

‎‎‎‎‎‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‎‎‎‎‎

میگه ك ؛

نازنینِ من مبادا ناکَســـان بویت کند
با بَـدان کمتر نشـــین تَرســم ك بد خویت کند
بویِ عطــر زُلـف تو دیـــوانه ســــازد عالمی
بشــکند دســتی که قصد لمسِ گیسـ‍ــویت کند "

تا زمانی که رسیدن به توامکان دارد
زندگی درد قشنگیست که جریان دارد
زندگی درد قشنگیست بجز شبهایش
که بدون تو فقط موی پریشان دارد
خواب بد دیدم خداخیر کند خواب دیدم که
تو رفتی بدنم جان دارد
یک نفر نیست تورا قسمت من گرداند
کار خیر است اگر این شهر مسلمان دارد
اگر روز ی دیدی شیطان برود در پی شعر
سر کاریست که با موی پریشان دارد

جناب ملک الشعرا بهار(محمدتقی بهار)
۲۹۲ بیت شعر
در وصف غم فوت همسرش نوشت
اما بعداً عاشق زنی شد
که در خاکسپاری همسرش دیده بود..

و حتی شاملو هم بعداً به آیدا خیانت کرد..
این است رسم زندگی و وفای آدمیزاد

آنکس که بداند و بداند که بداند
اسب شرف از گنبد گردون بجهاند

آنکس که بداند و نداند که بداند
با کوزه ی آب است ولی تشنه بماند

آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند

آنکس که نداند و بخواهد که بداند
جان و تن خود را ز جهالت برهاند

آنکس که نداند و نداند که نداند
در جهل مرکب ابدالدهر بماند

آنکس که نداند و نخواهد که بداند
حیف است چنین جانوری زنده بماند

عاقل آن است که این موقع شب خوابیده
من دیوانه که خوابم به خیالت طی شد.

00:00

شبتون بی فکر و خیال

اینم خوبه
میگه:ابروی داری ما اخر شما را شیر کرد
تکه نعلی از الاغی را چنین شمشیر کرد
حرمت نان نمک بوده دلیل این سکوت
این سکوت ما شمارایاغی تسخیر کرد

چقدقشنگ ♥️♥️

چقد قشنگ❤️❤️❤️❤️❤️

بی دوست زندگانی ذوقی چنان ندارد
ذوقی چنان ندارد بی دوست زندگانی

به به یه تاپیک درست حسابی دیدیم. ❤️

عالی بود مرحبا

گفته بودم‌چو‌بیایی غم‌دل باتو‌بگویم
چ بگویم ک غم از دل برود چون تو بیایی
سعدی🤍

در اولین آغوشی ك درک شوم زیر گریه خواهم زد.

منم 😭😭😭😭😭

زیبا از همشون عکس گرفتم من تنها شعری بلدم ی توپ دارم قلقلیه خخخخ

آفرین بهت عالی بودن

یه زمانی شعر میگفتم. اما حالا دیگه حسشون ندارم.

فاصله زخم شده بر دلم از بی خبری
به کجا میرسد این کوچه های دربدری
یا که باید نَفَسَت در دلِ خود حبس کنم
یا که در خوابِ من آیی و مرا هم ببری..

😭😭

سوال های مرتبط