من هیچ وقت بهش نه نمیگم
حتی اگ خرابکاری کنه خودم کنارش میشینم تا ب خودش اسیب نرسونه
چون خیلی کم بهش میگیم نه اینکارو نکن سریع ب حرفمون گوش میده
اگه بخواییم چیزیو ازش بگیریم جایگزین میاریم ک جذاب باشه براش بعد اون قبلیو ازش میگیریم اینجوری ن لج میکنه ن عصبی میشه
چیزی هم ک ازش گرفتم ب هیچ عنوان بهش برنمیگردونیم حتی اگ ساعت ها گریه کنه
برای همین تالا همچین رفتاری ازش ندیدم
جونم برات بگه دختربزرگم۱۷سالشه شیلان خانوم ۱٨ماه ازداداش آریان بزرگتره اوایل چون فاصله سنی کم بودسخت میگذشت ولی خب گذشت ودرسن۵سالگی بعضی مواردوبراشون توضیح دادم من جمله خصوصی بودن حریمشون.ودرسن۷سالگی تقریبامث سه تادوست بودیم ولی بازم کارداشت چون خودم عصبی بودم بچه هاازم خیلی حساب میبردن واینکه همسرجان هم ماهی یکبارمیومدن دیگه صفرتاصدبچه هاباخودم بود.کم کم روابط خیلی بهترشدودوستی عمیق ترخط قرمزواوج دیوانگی من دروغ بودگوشزدکرده بودم که هرچی بودوشدتنهاراستگویی حتی اگه به ضررتون تموم بشه،
بعدی پنهان کاری که ماماماناقبل هرچزی میفهمیم واگه پنهون کاری ببینم محشرکبری میشه😎چون خودم تکواندوکارم بعضی ازاخلاقام کمی لاتیه براهمین بچه هام یادگرفتنولوس نشدن البته ازلحاظ محبت هیچ کمبودی نداشتن.وهمچنین حق انتخاب باخودسونه ازهمون۱سالگی تاالانوبعدان شاءالله.
رفتاربچه هاکپی رفتارپدرومادرهاست.ماتوخونه مون حرف خیلیییی زشتوبدمون درحد بیشعوره البته من تواین ۲۰سال زندگی مشترک به همسرم کوچکترین بی احترامی نکردم باوجوداینکه بسیارعصبی ام تشریف دارم
اگ میخای دختر با اعتماد بنفس و قوی داشته باشی حتمن روابطش با پدرش و در نظر بگیر چون دخترا بیشتر رفتارشون از باباهاشون میگیرن هر چقدر پدر مهربون تر و با محبت تر باشه به همون اندازه شاید هم بیشتر دختر همون رفتارارو میگیره همسر من مرد ارومیه بر عکس من دقیقن دخترم همینطوره همه هم میگن در حالی ک تو خونه ماشاا... هم زبون داره هم شیطنت ولی تو محیط ها مثل مدرسه بشدت آروم مودبه البته بازی و دوستای خودش و داره ولی اینک بخواهیم بچه رو تربیت کنیم اشتباه ترین کاره اگ میخای بچه ای موفقی داشته باشیم اول باید خودمون تربیت کنیم بچه ها رفتار و گفتار ما رو میبینن ن اون چیزی ک ما میخایم بهشون یاد بدیم
عزیزم بچه از بچگی باید همه چیز رو بهش بگی خوب و بد رو مثلا بچه میشینه تو سفره باید بگی نشین درسته کوچیکه ولی میفهمه من خداروشکر دخترم خیلی عاقله کلاس اول هم هست به خودمم هم خیلی وابسته هست
دختربزرگ ک ندارم ولی الان دخترم سمت چیزای خطرناک میره بهش میگم نه برمیگرده
خودت لوس نباش. زود عصبی نشو. قهر قهرو و لجباز نباش. بچه هم همین میشه
کتاب شاد ترین کودک محله رو بخون
وقتی از ۲سالگی رد شد خواسته هاشو با تاخیر بهش بده. الان تا دو سالگی مشکلی نیس ک زود بهش جواب بدی لوس نمیشه الان
شما و همسرت باید باهم هماهنگ باشین
ب هیچ عنوان تربیت متفاوت نداشته باشین
من دخترمو لوس بار نیاوردم
ولی کافیه چیزی بخواد یا غذا بخوام بهش بدم خودشو میندازه و گریه و قهر
باباش لوسش کرده ولی اون فقط ۸ روز خونن ۲۲روز همش با خودمه
رفتار بچه ها آیینه رفتار خودمونه
الان چطوریه؟
من ک دخترم حس میکنم اصلا قهرقهرو و عصبی و لوس نیس
اما برا پدرش لوسه ک اونم ب حساب اینکه دخترا ناز دارن
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.