یکی توضیح بده صدک چیه

۳ پاسخ

صدک یه درصدی از رشد و وزن بچه س که نشون میده نسبت به همسن های خودش چقدر درشت تر یا ریزتره مثلا صدک بالای ۵۰ یعنی بچه از ۵۰ درصد همسن های خودش درشت تره

نمودار وزن رو از یک تا صد در نظر بگیر هرچی بره بالا بیشتره،بچت هر عددی هست فرض کن همونجای نمودار قرار گرفته
بالای چهل خوبه

مثلااگه صدک رو‌ شصت زده یعنی بین صدتا بچه بچه شما از شصتا تا وزن بیشتر از چهل تا بچه وزن کمتری داره
معمولا صدک بالای پنجاه نرماله

سوال های مرتبط

مامان آیدین کوچولو🩵 مامان آیدین کوچولو🩵 ۲ ماهگی
مامان دو قلوها مامان دو قلوها ۲ ماهگی
مامان آقا رُهام مامان آقا رُهام ۲ ماهگی