اوتیسم چیه؟از چه سنی مشخص میشه؟

۳ پاسخ

اختلال عصبی شناختی
عدم توانایی برقراری ارتباط(چشمی، کلامی، رفتاری)
رفتار ها، حرکات و گفتار تکراری
گفتار محدود یا عدم توانایی گفتار
در سه سطح شدید، متوسط، خفیف
علت و درمان نامشخص
از دوماهگی تا سه سالگی قابل تشخیصه ولی تشخیص قطعی سه سالگی به بعده

من خیلی نگرانم یبار تو بارداری تو خواب دیدم میگن بچت اوتیسم داره الان هربار اسم این کلمه رو میشنوم کل تنم سست میشه داغون میشم تا اینجا خدارو شکر مشکلی نبوده

اوتیسم یا اختلال طیف اوتیسم (ASD)، نوعی اختلال عصبی-رشدی است که بر نحوه‌ ارتباط، تعامل اجتماعی، رفتار و پردازش اطلاعات در مغز کودک تأثیر می‌گذارد. این اختلال معمولاً در سال‌های اولیه زندگی (اغلب قبل از سن ۳ سالگی) بروز پیدا می‌کند و می‌تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد. کودکان مبتلا به اوتیسم ممکن است در برقراری ارتباط کلامی و غیرکلامی، درک احساسات دیگران و ایجاد روابط اجتماعی پایدار با چالش‌ هایی روبرو باشند. همچنین رفتارهای تکراری، علایق محدود و حساسیت‌ های غیرعادی نسبت به صدا، نور یا لمس از دیگر ویژگی‌های رایج در این کودکان است.

سوال های مرتبط

مامان گیلاسم🍒 مامان گیلاسم🍒 ۱۷ ماهگی