۳ پاسخ

اره عززیزم هیچ مشکلی نداره خوب خوبه

1. پارامترهای ماکروسکوپی (ظاهری)**

• **حجم:** 2.20 ml
حد نرمال: بالای 1.5 ml
**نرمال است.**

• **رنگ:** شیری
**نرمال است.**

• **ویسکوزیته (غلظت):** نرمال
**خوب است.**

• **زمان مایع‌شدن:** 30 دقیقه
نرمال: 20–40 دقیقه
**نرمال است.**

• **pH:** بالاتر از 7.2
**نرمال است.**

------------------------------------------------

### **2. پارامترهای میکروسکوپی**

#### **گلبول سفید (WBC): None**
یعنی **عفونت وجود ندارد** — بسیار خوب.

#### **سلول‌های گرد (round cells): 89**
کمتر از 1 میلیون در میلی‌لیتر طبیعی محسوب می‌شود.
این مقدار **نرمال** است.

#### **آگلوتیناسیون:** گزارش نشده (به نظر می‌رسد وجود ندارد)
نبود آگلوتیناسیون = **عدم وجود آنتی‌بادی ضد اسپرم**
این هم نشانه خوب است.

------------------------------------------------

### **3. تعداد و غلظت اسپرم**

• **Concentration = 35 M/ml**
حد نرمال > 15 M/ml
**غلظت شما کاملاً نرمال است.**


------------------------------------------------

### **4. حرکت اسپرم‌ها (Motility)**
مهم‌ترین بخش آزمایش:

• **A – حرکت سریع پیشرونده: 42%**
• **B – حرکت پیشرونده: 16.5%**
• **A+B = 58.5%**

نرمال: بالاتر از 32%
**حرکت شما کاملاً عالی است.**

• **C – حرکت غیرپیشرونده: 38.2%**
• **D – بدون حرکت: فقط 3.3%**
این هم بسیار خوب است؛


### **تشخیص کلی:**
**اسپرم‌های شما از نظر تعداد، حرکت و کیفیت کاملاً نرمال و مناسب باروری هستند.**
هیچ نشانه‌ای از عفونت، التهاب یا مشکل حرکتی دیده نمی‌شود.

در مجموع:
**این یک آزمایش اسپرم کاملا سالم

.......‌.‌‌

تصویر

سوال های مرتبط

مامان کوچولو مامان کوچولو قصد بارداری