۲۲ پاسخ

من اصا بخوام نخوام هیما باهام میاد تو🤣

زشته خیلیم زشته

فقط می‌بری تشویقش کن
جیش یا پی پی کرد براش دست بزن بگو آفرین
بنظرم اصلا چندش نیس نمی‌خواد ک کامل نگاه کنه
فقط میبنه جیش کردی درک دیگه آیی نداره عزیزم

من تا صد سالم یاد نگیره اصلا همچین کاری نمیکنم پس حریم شخصی که میکن یاد باید بگیره چی تازه بعضیا دیدم حمامم میبرن با خودشون من بخام ببرمم اول حمامش میکنم بعد خودم حمام میکنم یا اصلا جدا میبرم بنظرم بچه به زمانش که برسه اصلا نیاز به این کارا نیس خودش همراهی همکاری میکنه

چرا زشت نیست
خیلیم چندش و کثیفه والا از نظر من عقل نداره هر کس اینکار بکنه متاسفانه منم دیدم میگن بچمو بردم جلوش جیش کردم یاد بگیره🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️با آینده بچه بازی میکنن

جیش اب که شیر اب یکم باز بزاری میکنه
پی پی هم من بردم دستشویی گفتم اینجوری زور بزن یاد گرفت

زشت واسه ی دقیقشه
عزیزم اینکارا مشکلیو حل نمیکنه هیچ
چنتا مشکل دیگه هم اضافه میکنه بهش
اصلا همچین حرکتی نکن
از نظر روانشناسی کودک وحشتناکه عوارضش برای یچه

من اصلا نمیپسندم این کارو و اصلا حاضر نیستم با ما بیاد دستشویی

این چه کار زشت و بی ادبانه ایه! فکر کن بری بشینی جلوی بچه پی پی کنی. واقعا خیلی کار بدیه. دستشویی خیلی حریم شخصیه اصلا نباید بچه ببینه. مطمعن باش ی عالمه روش هست ، بعدم بچه ها در ذاتشون هست وقتی یکم بزرگتر میشن می‌خوان پی پی کنن مثل حالت توالت رفتن میشینن و پی پی میکنن میرن ی گوشه پشت مبلی یا جایی ک کمتر توی دید باشه کارشون رو انجام میدم پس حتما نباید ببینن. حتی مادر خیلی راحت می‌تونه توضیح بده ب بچه که چکار کن . چند مرتبه توضیح بده بچه یاد میگیره

نه بابا برای چی ببری همراه خودت زشته ببرش بشونش خودش بلد هست نگران نباش یه چیزی قریزی هس

منم اصلا این کارو نمیکنم ابدا
سعی میکنم با توضیح دادن بهش بفهمونم عجله هم ندارم هروقت فهمید فهمید
میگم که من چرا نمیتونم تاپیک بذارم میزنه با موفقیت ارسال شد ولی نمیاد؟

من قبل دسشويي اعلام ميكنم كه دارم ميرم دسشويي دختر من چندبار اومده جلو در ميگه چيكار ميكني ميگم جيش مامان،درو ببند كسي مامانو نبينه،خودش ميره كنار،در اين حد اشنايي با فضاي دسشويي ب نظرم اشكالي نداره يكي از مقدمه سازي هاي لازم براي شروع از پوشك گرفتنه ولي بيشتر از اين و داخل بردن كودكو نميدونم

پسر من از سن کمتر باهام میومد
چون در دستشوییمون قفلش خرابه، الانم گاهی پیش میاد یهو درو باز میکنه میاد تو

حدود دو ماه و نیمه از پوشک گرفتمش

من بخوام نخوام باهام میاد

خوشم نمیاد از اینکار زشته

خودشو ببر بگو بشین جیش کن.خودت با شلوار بشین بگو توام اینجوری بشین

این واسه سن کمتر مثلا 1ونیم ..چندبار ببری ک بفهمه چی به چی ..
آمادگی داشته باشه نه دیگ وقتی بچه دوسال نیمش یا 3سالشه..
بعد اونم یکی دوبار. نه هربار رفتی

اره والا گریه میکرد میخواست بیاد تو ...بعد دیگه یه روز مونده بود به تولد دوسالگیش خودش جیششو گفت کلااااا راحت شدم

مشاوره ها میگن واسه ترس از مدفوع روش خوبیه که بدونه همه این کارو میکنن ترس نداره

والا به نظر من چندشه شوهرمم میگفت اصلا راحت نیستم وقتی همرام میاد دسشویی ولی الان یکماهی هست میبریم اولاش حس خیییییلی خیلللللی بدی داشتیم ولی گفتیم چاره ای نیست شاید واقعا اینطوزی یاد بگیره

من این کارو نکردم و خودش یاد گرفته

نمیدونم والا من توی یه ویس شنیدم متخصص اطفال میگفت اینکارو انجام بدین

سوال های مرتبط

مامان شاهان مامان شاهان ۳ سالگی
❌بقیه تاپیک از پوشک گرفتن

و معمولا بچه زمان از پوشک گرفتن یبوست میشه یا میترسه (البته ۹٠ درصد اینطوره ممکنه برای خیلی از بچه ها اینطور نباشه) و اگه یهویی بدون آمادگی ذهنی قبلی از پوشک بگیریم بچه خود نگهداری میگیره..
❌حالا امادگی ذهنی چیه و چجوریه؟! اول از ماهها قبل (حدقل ۲تا ۳ ماه قبل پوشک شده ) با داستان خوندن(مثلا من کتاب بلدم برم دستشویی و یکی دیگه الان یادم نیست براش خریدم تصویرسازی اولی عالی بود) بازی کردن (خمیر بازی خریدم و برای حیووناش پی پی درست میکردم و با سرنگ جیش درست میکردم میگفتم اب خوردن حالا میخوان جیش کنن) ، کارتون اموزش دستشویی رفتن(کوکو ملون قسمت ترک پوشک،آهنگ جیش عمو امید) اونارو آماده کنیم وقتی میریم دستشویی چه بابا چه مامان یا خواهر یا برادرش حتما ببینه بچه ها مسائل جنسی رو از سه تا سه سال و نیمی میفهمن نترسین، بعد بگیم اعلام کن وقتی تو پوشکت جیش یا پی پی میکنی قطعا اوایل نمیگن بعد وقتی کردن میگن بعد وقتی نصفه ریختن تو پوشک میگن..... حالا میریم سراغ آمادگی جسمی،حالا که دیدیم بچه واقعا یاد گرفته وقتی تو پوشک پی پی یا جیش ریخته اعلام میکنه میایم با پوشک دو هفته میبریم دستشویی بستگی به بچه داره اگه جیش زیاد داره یا دفع ساعتی یکبار،اگه نه دو ساعتی سه ساعتی یکبار اگه دیدیم تو این دو هفته ۷٠ درصد از جیش و پی پی ش تو دستشوییه یعنی دیگه آمادست،میتونین از پوشک بگیریم،که صد در صد ذهنش اماده بشه دیگه خودش بدون خطا همکاری میکنه ، انقد ذهنی آماده کنیم که جسمی خییییلی راحت و سریع آماده بشن. و یه مسئله ای که هست حتمااااااااااا باید بچه پی پی ش سفت نباشه
بقیه تاپیک بعد
مامان مهراب مامان مهراب ۲ سالگی
خب با وقتی که میزارید و می‌برید ممکنه خسته کننده باشه ولی حداقل خیالت راحته داری براش وقت میزاری که بعدا مشکل یبوست پیدا نکنه .چون وقتی از شما بترسه یا از جیش و پی پی بترسه و حس کنه شما اصلا نمیفهمید حال اون رو تو خودش نگه میداره .باید اون حس ترس رو از بچه بیرون کنی که خیالش راحت بشه چیز بدی نیست و هروقت خودتون میخواید برید دستشویی بگید من دارم میرم جیش کنم .اینکه یه سری ها میگن ما گذاشتیم بچه جیش کردن مارو ببینه یا پی پی کردن مارو ببینه من کار درستی نمیبینم چون بچه حس بد میگیره و جالب نیست من از اولش با این قضیه مخالف بودم چون مادرشوهرم هم میگفت بهم ولی من میگفتم نه اشتباه ترین کاره .اونوقت حس میکنه همیشه اجازه داره وقتی من میرم دستشویی اونم بیاد توی هرچیزی یه علامت ضربدر بزارید قرار نیست تو همه چیز بچه اجازه داشته باشه
خب حالا یک سری ها میگن تو لگن بشونی بازی کنی سرگرم بشه آب بازی کنه این کارها نباید همیشگی بشه این ها باید یه چیز موقت باشه برای بچه .بازی رنگ انگشتی بازی با توپ بازی با آب و انواع بازی های دیگه خیلی خوبه چون باعث میشه اون ترسی که از محیط دستشویی داره بریزه و فکر نکنه محیط ترسناکی هستش .البته بگم من یک هفته هست شروع کردم آموزش دادن به مهراب رو و اصلا زیاد بازی رو قاطی نکردم .تو لگن نشوندمش یه وقتا گذاشتم آب بازی هم بکنه نه زیاد چون نمیخوام عادت کنه به این چیزا و فقط بخاطر بازی بیاد و اصلا جوری بشه که دیگه داخل خونه نیاد و هر سری جیغ بزنه که نمیخواد تو خونه بیاد میخواد فقط اونجا باشه هرچیزی حد و اندازه داره

فرزند پروری فرزند پروری فرزند پروری فرزند پروری فرزند پروری فرزند پروری فرزند پروری پوشک پوشک پوشک پوشک پوشک پوشک پوشک