دوستان میشه بگید سرکلاژ مال چیه

۳ پاسخ

سرکلاژ یعنی بستن دهانه رحم برای کمک به افزایش سن بارداری و ختم اون برای کسایی که طول سرویکسشون پایینه یا سابقه زایمان زودرس دارن و ...انجام میشه
گاهی ممکنه سرکلاژ رحمی باشه( تو این روش اصولا بعد هفته ۱۲ انجام میشه و تا ۲۴ هفته حدودا قابل انجام دادنه و عملش سبکه و سخت نیست و نقاهت بعدشم اسونه ، وقتی مادر به هفته ۳۷ بارداری برسه اصولا نخ سرکلاژ و بصورت سرپایی تو مطب باز میکنن )
یه مدل سرکلاژ هست بهش میگن سرکلاژ شکمی که اکثرا قبل بارداری انجام میشه ( گاهی تو شرایط خاص تو هفته ۱۲ بارداری انجام میشه)
این مدل سرکلاژ از طریق لاپاراسکوپی دهانه رحم و میبندن و کلا یبار سرکلاژ شکمی میشی تا اخر عمرت باهات هست و نیاز نیست تو هر بارداری انجام بشه(یعنی عملش یبار انجام میشه ،برخلاف سرکلاژ واژینال که برای هر بارداری جدا انجام میشه)
اصولا این مدل برای کسایی انجام میشه که سابقه چند بار زایمان زودرس و نارسایی شدید سرویکس دارن
زایمان برای سرکلاژ رحمی ممکنه طبیعی یا سزارین باشه بر اساس شرایط مادر
زایمان برای سرکلاژ شکمی فقط سزارینه یعنی کسایی که این مدل سرکلاژ و انجام میدن دیگه نمیتونن هیچوقت زایمان طبیعی کنن

فکر کنم یه عمل جراحی برای کساییه که طول سرویکسشون پایینه

برا اونایی ک طول سرویکسشون زیر ۳۰ هست سرکلاژ میشن بع زبان خودمون دهانه رحم بخیه میزنن

سوال های مرتبط

مامان جانا💞💕 مامان جانا💞💕 هفته بیست‌وچهارم بارداری
مامان جنین مامان جنین هفته بیست‌ونهم بارداری
مامان علی اکبر🩵👶🏻 مامان علی اکبر🩵👶🏻 ۳ سالگی
مامان فندق مامان فندق هفته بیست‌وچهارم بارداری
مامان جوجه مامان جوجه هفته هجدهم بارداری