۱۴ پاسخ

جسورانه باهاش رفتار کن تشویقش کن همین از پله بالا رفتن ب جای اینک بگی بشین برو پایین از پشت سر حواست بهش باشه ولی هر بار ک ی پله رو اومد پایین تشویشق کن بگو آفرین بزرگ شدی چق خوب پله ها رو میای پایین
دختر منم تو خونه تنهاست وقتی بیرون ی بچه همسن خودش میبینه کلی براش ذوق میکن اول ن ها یکم ک میره ب قول معروف یخش آب میشه اول کاراشو زیر نظر میگیره بعد میره نزدیکش بهش سلام میکن دست میده چون من تو خونه کلز باهاش درباره دوست پیدا کردن و سلام کردن توضیح میدم ولی خب پسرای جاریام همسن دختر منن با اونا هم خوب ارتباط برقرار میکنه همه چی بستگی ب تو داره دختر من وقتی می افته اوایل گریه میکرد بعدش کم کم هر بار ک افتاد گریه میکرد من براش توضیح میدادم مثلا فرار کردی افتادی حالا بلند شو آفرین دستت و بده ب مامان خودتو تکون بده حالا بگو کجات درد میکنه الان وقتی می افته زمین اصلا گریه نمیکنه قشنگ بلند میشه خودشو تکون میده ب اون قسمتی ک درد گرفت رو ب من نشون میده بعدم میگ فرار کلدم اوفتادم😅😂 کلا اینا رو توضیح میدم ک بگم بستگی ب تو داره پسرت عین ی رباط هر کاریو مدام براش تکرار کنی تقلید میکنه و تو حافظش ذخیره میکنه سعی کن جسورانه و شجاع بارش بیاری

بنظرم ی مدت پسرت ببر پارک خودت از دور هواش داشته باش مثلا کنار سرسره واستا فقط چیزی نگو یا ی قسمت که تو دید تو باش ولی اون تو نبیته ترسش میریزه

به نظرم کاربدی ننیکنی ولی بزار بچت همه چیوامتحان کنه توولی حواست باشه موقع راه رفتن ازپله توام پشتش باش ولی بزاربره یاموقع گریه بغلشنکن سریع درکل توباعث میشی بچت ترسو و بی اعتماد بنفس بشه یانشه نکن نکن ترس میاره بدتره

حالا عجله ای هم نیست والا پسر من از پسر شما خیلی خیلی محتاط تره. چه عجله ایه که حالا حتما توی این سن بتونه خودش مستقل از پله ها بره بالا و بیاد پایین. حالا مثلاً ۶ ماه دیگه بتونه مستقل این کارو کنه آسمون میاد زمین مگه؟ ان شاءالله اینقدر پله برن بالا و پایین، اینقدر برن پارک با بچه های دیگه بازی کنن. مگه قانونه که همه ی بچه ها توی یک‌سن مشخص یک سری کارارو انجام بدن. بچه من هم دیر دندون درآورد هم خیلی دیر چهاردست و پا رفت هم دیر راه افتاد هم حرف زدنش نسبت ب بقیه الآن کمتره. دلیلی ندارد با بچه های دیگه مقایسه کنم و حرص بخورم. شما هم نگران نباش، همه ی بچه ها که توی شرایط یکسان و محیط یکسان رشد نمیکنن ک مثل هم باشن.

بچه منم اینطوریه😐حتی وقتی بچها بازی میکنن خودش نمیره بازی میگ توام باید حتما کنارم باشی بچسبم بهت 😐

عزیزم شما کار اشتباهی نمیکنی …
وقتی بچه میترسه یا گریه میکنه نیاز به اغوش مادر داره و ربطی ب جنسیت نداره ..،
ولی خب رفتارهایی مثل تشویق کردن ،گاهی تنها گذاشتن و نظارت داشتن از دور ب کارهاش داشته باش تا اعتماد ب نفس داشته باشه
و پارک هم سعی کن از دور بهش توجه کنی نا کم کم ارتباط بگیره 😉گرچه بعضی از بچه ها راحت ارتباط میگیرن و گاهی دیرتر …هنوز زمان داری

و یه نکته دیگه اگه با همسرت راحته …پارک بزار با همسرت بره

بذار از پله بره ولی یواشکی مواظبش باش منم تا چندماه پیش اینجوری بودم یه مدته طبق یه حرف روانشناس خودمو اصلاح کردم قبلا توپارک دنبالش میرفتم الان میشینم رو نیمکت نگاش میکنم چند بار خورد زمین ولی الان دیگه خودش خیلی مواظبه

بله عزیزم خیلی حساسی ...هر چی بیشتر حساس باشی بچه بیشتر آسیب میبینه...بزار از پله ها بره بالا و پایین تو حواست باشه ولی نفهمه که حواست هست...وقتی افتاد یهو با دست یه چیزو نشون بده با صدای بلند بگو وایی فلان چیزو ببین بزار حواسش پرت شه گریه نکنه...

بنظرمن همینکه از پله میخواد بالا پایین بره ،سریع دنبالش میرین هولش میکنین که نشسنه بره. ،تاثیر داره
پسرمن هرروز میره طبقه بالا خونه پدرشوهرم تاوقتی که یاد بگیره دستشو میگرفتم میرفتیم تا یاد گرفت ،بعد اون ،اون جلو میرفت من پشت سرش مادرشوهرم همش هول میکنه که میفته ولی شوهرمو پدرشوهرمم مثل منه
الان پسرمن در باز میکنم خودش میره بالا. بعد برمیگرده..
بیفته سریع بغلش نمیکنم یعنی اگه ببینم ضربه بدی خورده واقعا بغلش میکنم در غیر اینصورت نع خودش بلند میشه

دختر منم همین .ب شدت محتاط و ترسو .خیلی هم آروم می‌ره بالا و خیلی آروم در کل

شوهرت درست میکنه .من پسرم درباز میشد رو پله ها میرفت سریع عکس العمل نشون نمیدادم فقط میگفتم نری جلو میفتی یا فقط هواسم بود پسرم اصلا نمیره با بچه ها بازی میکنه دعواشون بشه اصلا دخالت نمیکنم الان بچه ها بزرگتر از خودش حریف .اون روز رفتیم پارک ی دختر ی کم بزرگتر ازخودش بود نمیذاشت پسرم ازسرسره بیاد پایین صورت بچم چنگ انداخت پسرم درجا صورت اون گرفت اون مجبورشد ول کنه اصلا گریه نکرد تا من برم ازسرسره اومد پایین .یا ی دختر ده ساله از میله سرسره گرفته تیکه داد بود پسرم داشت میرف بالا تو مسیرش یود گف برو عقب دستت بردار رفت من تو پارک فقط از دور نگاش میکنه یهو بچه ای حلش نده یا خودش یهو بچه ای حل نده از بالا پرت بشن .پسرم بخوره زمین یا زخمی بش اصلا اوایل عکس العمل نشون نمیدادم اون بدون وقفه پامیشد ادامه بازی ی چن بار اطرافیان گفتن بیا دست بوس کنم خوب بشه وفلان الان زخمی میشه میاد بوس کن یا گریه میکنه

از لحاظ لوس شدنش اره هرچی بخوای نازشو بخری کم کم ب همین کار عادت میکنه انتظار دیده شدن داره همش
درکل یکم شجاعانه باهاش رفتارکن

ن ربطی نداره منم خیلی حساسم رو پسرم برعکس من باباش بیخیاله خیلی

ولی پسرم خیلی جسور و نترسه

پسر منم همینطوریه

سوال های مرتبط

مامان دخملی❤️🧸 مامان دخملی❤️🧸 ۲ سالگی