۱۰ پاسخ

من سزارین نکردم، این بارداری سومم هست و هر سه طبیعی
خوبی های طبیعی اینه ک بعدش خیلی حالت خوبه،بلند میشی ، شیرت زود تر میاد، شکمت هفت لایه باز نشده
و تنها بدیش ب نظر من اینه ک قبلش درد میکشی ک الانم با وجود اپیدورال و گاز بی دردی اصلا نمیفهمی خیلی خوبه...
اینک میگن شکل اونجا بهم میخوره،گشاد میشه و فلان والا برا من ک اینجوری نشد...
بخیه هامم اصلا اذیتم نکردن و با سشوار خشک میکردم خودمو و با سرم شستشو میشستم و خیلی راحت افتادن

عزیزم هردو معایب و مزایای خودشو داره
هرکیم تجربه های متفاوت خودشو ،،،
یکی از طبیعی میناله یکی از سزارین
یکی راضیه یکی ناراضی
شما باید نسبت به توانایی و بدن خودت ببینی صلاحت چیه دلت به کدوم راضی تره

عزیزم طبیعی هم سخته سزارین هم همینطور باید ببینی تو کدوم دوست داری و با کدوم راحت تری! یکی میترسه از زور دادن و ب هر حال شاید ب واژن برش بزنن یکی هم حین زایمان درد نداره و بعدشم مسکنی چیزی استفاده میکنه کمتر درد بکشه بعد طبیعی میتونی راحت بلند شی بعد سزارین نمیشه ... و آستانه تحملت هم مهمه یکی از طبیعی راضی و ناراضی یکی از سزارین

بستگی به بدنت داره بعضیا طبیعی سریع زایمان میکنن ولی من خونریزی شدید و درد زیادی داشتم که میخام دومی سزارین کنم

اگه طبیعی خواستی بری از الان حتما آگاهیت راجع به آناتومی بدن و فرایند زایمان طبیعی و بعدش بالا ببر
این خانمایی که توی زایشگاهها میبینی فقط داد و فریاد میکنن ۹۰٪ ناآگاهن و یهو میان با درد مواجه میشن و فکر میکنن با جیغ زدن مشکلی حل میشه درصورتیکه خیلی زایمانشون سختتر میشه

کاملا بستگی به آمادگی ذهنی و جسمی خودت داره
ولی در کل یک زایمان طبیعی خوب بهتر از یک زایمان سزارین خوبه

عزیزم اصلا درمورد زایمان نمیتونی از تجربیات دیگران استفاده کنی،چون بدن هرکس با اون یکی فرق داره.

طبیعی : معایب : احتمال پارگی پرینه . در موارد شدید احتمال بیزون زدگی مقعد و پایین اومدن رحم ، مخصوصا برای کسایی که چند بار زایمان میکنن . اگه بخیه های پرینه ت خوب نزنن از نظر زیبایی دهانه واژنت گوشت اضافه میاره . و اینکه پروسه ش دردناک
مزایا : ریکاوری سریع تر مادر شیر زودتر میاد تو سینه تو شیر دهی مشکل کمتری داری شکم زودتر جمع میشه کلا سریع تر ب حالت قبل بارداری برمیگردی بچه هم با عبور از کانال زایمان هوشیاری لازم برای به دنیا اومدن و پیدا میکنه .زخم و بخیه ی طبیعی روی ی لایه ی نازک از پرینه زده میشه زودتر خوب مبشه


سزارین : مزایا پروسه ی زایمان دردناک نیست و استرس کمتری داری .واژنت احتمال هیج اسیبی نداره .

معایب : ریکاوری دیرتر شیر دیرتر میاد تو سینه ت زخم و بخیه ی سزارین خیلی عمقیه چند لایه ست و خیلی دیر تر خوب مبشه چون به روده نزدیکه احتمال چسبندگی داخل شکمی بعدا هست
و سوزن بی حس کننده تویبعضی از مادرا ک سزارین کزدن باعث کمر درد شده خوبم نشده با هیچی.
معمولا بچه های سزارینی هم روزای اول هوشیاری شون کمتره .

طبیعی به نظرم اولش درد میکشی بعدش راحت
سزارین اولش راحت بعدش درد میکشی
ولی خب هردو درد خودشون دارن و میگذره باید ببینی تحمل کدوم رو داری

سوال منم هست🤔

سوال های مرتبط