۶ پاسخ

صد در صد سزارین به چند دلیل اول اینکه تاریخ زایمانت مشخصه و دیگه استرس اینو نداری وای امروز زایمان میکنم یا فردا دوم خیلی با آرامش زایمان می‌کنی ولی طبیعی وقتی تمام جونت رفته تازه بچه رو میذارن بغلت سوم اینکه طبیعی از داخل بخیه میخوری و شرایط نگه داریش سخته اما سزارین راحت تر میتونی از بخیه ها نگه داری کنی و اینکه میگن وای طبیعی بعدش راحتی همچین چیزی نیست اونم دردای خودشو داره هربار که دستشویی میری اذیت میشی و اینکه توی طبیعی امکان گشاد شدن یا عفونت هست و اینکه درد سزارین با پمپ درد قابل کنترله و ممکنه درد طبیعی بکشی ولی اخر سزارین شی پس انتخاب من صد در صد سزارین هست

ببین من خیییلی سرچ کردم و فکر کردم و با آدمای مختلف حرف زدم، شاید باورت نشه که اخرم به نتیجه نرسیدم که کدوم بهتره. سزارین حین زایمان درد نداری، سریع بچه میاد، استرس و عدم قطعیت کمتره ولی بعدش زخمت عمیقه ،شیر ممکنه دیرتر بیاد،دیرتر از طبیعی سرپا میشی. توی طبیعی، درد داری از چند روز قبل زایمان و به اوجش میرسه، ریسک اتفاقات بیشتره، احساس قدرتمند بودن بعدش داری، و بدنیا که میاد همه دردات میره و یادت میره چه قدر درد کشیدی، زخمت زود جوش میخوره و دردت به نسبت کمتره. اینا چیزاییه که من فهمیدم حالا در راستای انتخاب شرایط بچه و خودت، تجربه دکترت و هزینه ای هم که میخوای بکنی ملاکه. دیگه ببینم چه میکنی😅

من ک طبیعی دوس داشتم ولی سزارین شدم و خداروووووشکر میکنم درد طبیعی نکشیدم

من عوارض جفتشو خوندم با توجه به شرایط بدنیم ترجیحم سزارین هستش یه سرچ بزن تو گوگل عوارضشونو بخون تصمیم بگیر

هر کدوم دردای خودشو داره مثلا
طبیعی باید قبل به دنیا اومدن بچه درد بکشی
سزارین بعد به دنیا اومدن بچه
اما بنظر من دردی که موقع زایمان طبیعی میکشی بهتره چون فقط خودتی و خودت اما دردای سزارین زمانی شروع میشه که باید بلند بشی راه بری ، بچه شیر بدی ، بلند بشی کارای شخصیتو انجام بدی ، بچه رو مدام برای مراقبت و ازمایش باید ببری دکتر و.....نمیگم طبیعی بعدش همه چی گل و بلبه ولی حالت خیلی خیلی بهتر از کسیه که سزارین شده

والا بستگی به خودت داره
من خیلی ورزش های بارداری شرکت کردم پیاده روی هم داشتم ذهنم آماده بود بدنمم خیلی انگار آمادگی طبیعی داشت در حدی که تا ۷ سانت درد پریودی داشتم!
همه چی برمیگرده به خودت من اگه آمادگیشو نداشتم طبیعی زایمان نمیکردم

سوال های مرتبط