اینکه به حرف قدیمی ها گوش بدی اصلا دستت رو تا حداقل ده روز اونا میگن تا چهل روز به آب سرد نزن خودتو با آب سرد نشور
خم و راست نشو زیاد اگر سزارین شدی
اون اول بذار همه کمکت کنن نگو مادرشوهره خواهر شوهره
چهل روز بعد زایمان یه زن میگن چهل سال بعدش رو میسازه
به خوراکت خیلی برس
اینکه میگن برای زردی بچه چیزای سردی بخور چرته متعادل بخور وگرنه سردی بدنت رو از داخل نابود میکنه
قرصای مکملت رو بخور مثل آهن
کمرت و سرت رو با یه پارچه ی نازک ببند
آب خنک خنک نخور
یهو از جات بلند نشو
اگر سزارینی شدی سرت رو تا دو ساعت بعد عمل اصلا و به هیچ عنوان تکون نده
به همراهت بگو حواسش باشه اصلا پیشت نباید زیاد حرف بزنن یا خودت حرف بزنی
نسکافه خیلی بخور
نه گلم بی حسی ای که برای سزارین میزنن به نخاع میخوره که باعث کمردرد و کلی مشکلات میشه بعداً و اگر مراقبت های بعد زایمان رو درست انجام ندی سردرد و کلی عوارض هم زودتر برات پیش میاد
ولی اپیدورال بی حسی ای که برای کنترل درد طبیعی میزنن نزدیک نخاع و به نخاع نمیخوره
اونم میگن عوارض داره من تجربه نکردم ولی یکی از مادرا میگفت روند زایمان رو طولانی تر میکنه چون مادر رو میبره تو یه خلسه و دیگه حس و حال زور زدن ندارع
و بعضیا هم گفتن که کمردرد شدن
البته اصل مهم بعد زایمان چه طبیعی و چه سزارین مراقبته
اینکه میگن بعد سزارین کمردرد داریم بنظر من ربطی ب اون آمپول نداره. چون من خودم قبل بارداری کمر درد داشتم تو بارداری هم داشتم ولی بعد از زایمان اصلا کمر درد نداشتم دیگه تا الان ک باردارم.
عزیزم منم سزارینم کمر درد نداشتم خداروشکر
آخه کمر درد بعد سزارین انجوری نیست بترسی
اپیدروال خیلی کمکت میکنه حتما انجام بده
من واس سزارین بی حس شدم ولی کمردرد ندارم بیشتر کمردرد واس بارداریه ربطی به بی حسی نداره
نه همون نیست
نه همون نیس من زدم و کمر درد نداشتم دیگ
آره همونه.. اما حتما مقدارش فرق داره
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.