بخیه ها یکم سوز میزنن من یعد۲هفته بخیه هامخوب شد راحت کاراخودم کردم
من دوروز درد کمر داشتم ولی در حد پریودی بود روز سوم از صبح ک رفتم پیاده روی یکم دردش بیشتر شد اومدم خونه موقع ناهار دوباره اون درد اومد سراغم یکم گرفت ول کرد دردش طوری هست که چند ثانیه اصلا نمیتونی نفس بکشی حتی دیگ اوکی شدم تا شب شد دوباره اومد بیشتر و طولانی تر با ماماعمراه اوکی کردم گفت تایم بگیر اگه منظم بود درد زایمانه ک من تایم گرفتم هر پنج دقیقه ی درد بدی میومد ول میکرد دوباره میومد رفتم دوش گرفتم اسکات زدم وقتی منظم منظم شد رفتم بیمارستان ۴ سانت بودم 😬
دردخیلی خوبه اگه دردنباشه دهانه رحمت بازنمیشه.اگه دردنباشه بچه هم نمیاد عصبی میشی. مثلا موقع ای ک دردا دیگه ول نکردن یعنی سربچه میخادبیاد ودهانه رحمت بازبازهه. موقع درد باید فشار بدی و زوربزنی فقط .جیغ نزن اصلا.وقتی زوربزنی زود سرش میاد سرش ک زد بیرون اصلا دردات تموم میشه کلا وقتی ۱۰سانت بازبشه دیگه دردات تموممیشه
و اینکه واسه من حضورهمسرم هزار برابر ماماهمرا ارزش داشت
اون اگه نبود من نمیتونستم زابمان کنم
حتما همسرتو اماده کن و باخودت ببر
واقعا واسه هرکسی فرق داره
من یکشنبه غروب معاینه تحریکی شدم ۱سانت بودم
فرداش رفتم بیمارستان ان اس تی دادم ۲سانت بودم و دردام کم کم داشت شروع میشد
فردا صبحش دوباره رفتم معاینه شدم دوسانت بودم
شبش دردام خیلی زیاد شد و فکرمیکردم پیشرف کردم ولی ۳سانت شده لودم ساعت ۳شب
دیگع بستری شدم و ساعت ۱۰:۳۰ صبح زایمان کردم
پروسم خیلی دردناک و طولانی و سخت گذشت
چون بخاطر شرایط جنگی اومده بودم شمال و مغزم پراز استرس بود ماماهمراه نداشتم
حتی اونهمه کلاسی که رفته بودم و جزوه داشتمم نتونستم تو ببمارستان اجراکنم چون بدنم توان نداشت
ولی درنهایت از فولی تا بدنیا اومدن بچه کلا ۲۰ دقبقه طول کشید
و ابن وسط خدا خیر بده ماماهای بیمارستانو که ۳-۴ ساعت منو جلو انداختن
و اینک کیسه ابو خدشون برام پاره کردن
کیسه اب اگ اول پاره نشه دیگ نمیشه تاخدشون پاره کنن
من نماز صبح منو درد گرفت اما تا شب نرفتم زایشگاه دردام خیلی دیر به دیر بود شب رفتم زایشگاه شش سانت بودم تو زایشگاه دردام زیاد شد زاییدم برای من همون روز که دردم شروع شد زاییدم.و اینکه اونروز تاشب کیسه آبم پاره نشد شب ماما معاینه کرد پاره شد کیسه ی آبم بعدشم زاییدم.بچمم پی پی کرده بود تو شکمم
اون قسمت بخیه رو بی حسی میزنن هیچنمیفهمی کی پاره کردن کی دوختن.صدا گریه ها نی نی میشنوی میزارنش روی شکمت کلا دیگه یادت میره دردا
عزیزم بدن با بدن فرق داره
بعضیا دردشون کمتر و فاصله اش کمتر بعصیا شدت درد یا میزان درد کشیدن بیشتر
من میدم از تقریبا 2 شب متوجه شدم فاصله هاش یه ربع ، 20 دقیقه ای بود
درد زایمان فاصله مشخص داره اینجوری نیست مثلا یبار صبح انقباض داشته یاشی یبار شب
و به مرور هرچی میره جلوتر هم میزان درد بیشتر میشه و هم فاصله ها کوتاه تر
من تقریبا 6 یا 7 صبح رسیدم زایشگاه گفت 4 سانت هست و ساعت حدود 2 ظهر زایمان کردم
خیلی اذیت شدم تو این پروسه
ولی بعضیا خوب و راحت تر زایمان میکنن
پس از الان استرس نگیر
عزیزم بدن با بدن فرق داره
ولی خب ایم معنیش این نیست ک برا من درد نداشته باشه برا تو درد داشته باشه ن
دردش یکسانه مهم تحمل دردته ک چقد داری
من ک تحمل دردم بالا بود کم اورده بودم اخراش پاهام میلرزید و نمتونستم ورزشامو انجام بدم، من از ساعت 9صب دردام شرو شد تا9/5 شب یکسره نبود هر 20دیقه میگرف ول میکرد بعضی موقا نیم ساعت تا9/5 شب ک هر4دیقه شد
بعد رفتم بیمارستان از ساعا10تا3من شدید ترین دردام شرو شد جوری ک داشتم میمردم و تفس کم میوردم
راستی وقتی رفتم بیمارستان 5سانت بودم
و تا5سانت دردام تو خونه قابل تحمل بود
دردکلا۳۰ثانیه میگیره ول میکنه هر۵دقه یکبار ۳۰ثانیه میگیره ول میکنه بعدهر ۳دقه یکبارمیگیره ول میکنه تا وقتیکه رسید به هریک دقه یکبارو ول کرد
بین زایمان طبیعی اولش دردام کم کم شروع میشه تا چندروز درد داری بد ک شدید شد باید بری بیمارستان
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.