به خاله ش میگه آلا
به پیشی میگه مینی
ددو هم میگه
بگی چندتا ماشین داری میگه دَ او دَه (دوازده😂)
من دراوردی هاش همینه
به شیرکاکائو میگه شیگالو
به شب بخیر میگه شببیر
پنجره میگه منجره
به شکم میگه شیمک
به دماغ میگه ماغاغ
پیشونی میگه موشونی
به ببخشید میگه بی بَشید
ب اسب میگه ابس
به بچه ای که از خودش کوچیکتر باشه میگه ببیش
به تاب بازی یا تاب میگه دابدا
ایب : سیب
پیا : پیاز
دسشویی : دجی
اشغال: آخ
تخم مرغ: مخ
پرتقال: آب پوتو😅چون خیلی بهش آب پرتقال میدادم دگ الان به خود پرتقالم آب پوتو میگه..
کنترل : کنتو
اردک : ایگو ..
اصلا ربطی بهش نداره ولی من عاشقشم😅
گوشی: گیگو😂
دگ بقیه رو خوب میگه ولی جمله که میگه میمیرم براش
بادکنک =مومومو
ماحیار =ماست خیار
ب چیپس میگه پیچس
ب خاله میگه عاله
ب سیب زمینی میگی مینی مینی
ب ماهلین میگه ماه
بارون میگه بایوووون
خوشتیپ میگه قوتیپ
پرتقال میگه پرتو
مهدی میگه متی
پویا میگه پیا
ببخشید میگه بشید
بابابزرگ میگه بابابزوگ
باباجون میگه باجون
بیرون میگه بیون
بلندشو میگه بنشو
گودی=نوشابه🤣🤣🤣🤣🤣🤣بعد همراه با داد میگه گووووودیییییی
مثلا به صدای توپ که میخوره زمین میگه تاپ توپ
به آبجیم میگه حن منظورش حنانه اس دیگه ماهم حن صداش میکنیم🤣
به بابام عبداله میگه عبدو
محمد میگه ممی
عزه به عزیز میگه
جدیدا هم یادگرفته وقتی میخوابه منو بغل میکنه دستشو میندازه روم میخوابه ای خدااا غش میکنم براش
به پسرخاله میگه پ
یارو میره مهمونی ، شب موقع خواب صاحب خونه بهش میگه:
جاتو کجا بندازم تو اتاق نی نی خوبه؟
یارو با خودش فکر میکنه کی حوصله گریه بچه داره.
بعد به صاحب خونه میگه:
نه ممنون همینجا تو حال خوبه!
صبح پا میشه بره دستشویی یهو یه دختر خوشگل با لباس خواب میبینه ... میگه:
شما دختر فلانی هستی؟ اسمتون چیه؟
دختره میگه: اسمم نازنین تو خونه صدام میکنن نی نی. اسم شما چیه؟
میگه:
من خر
من گاو
من الاغ
من نفهم
من بیشعور😂😆
به مامان کتی میگه مامان کدوو🤪
دَخ = غلط
موتور = گوتور
همین کلمه رو میگه😃😃
اسم خودشو میگه اینداک=نیکا🤭
خیس=سیس
شکلات=لالات
بیشترش درست میگه
فقط به ذوزنقه میگه زو زو اَقه
به نبات میگه اودوبه 😂
باکوکو=بیسکوییت🤣
تین تین الو لو=ماژیک😅
توپوختو= تخم مرغ😁
قامه=قابلمه
حالا درستشو بلده ولی اینجوری میگه😆
مانانان یعنی پرتقال🍊
سوفیا یعنی پفیلا🍿
نمونر یعنی کبوتر🕊
نانچی مامان نانچی بابا نانچی نانا
😐😐😐😐یعنی کفش مامان کفش بابا کفش عمه
اسم عمه اش نازنین بهش میگه نانا
جی جی ....نمیدونم ب چی میگه خخخخ
شو کاکا😐😮💨یعنی کاکائو و شکلات و آبنبات تنقلات مغازه ای😂😂
قیدیقااااا
بابادیدی بابا دیدی اینو میخونه غش میکنه از خنده😂
دختر من به توت فرنگی میگی توک ملنگو😐
به توت فرنگی میگه تو تیکه
آخابولی یعنی پرتغال🤣
ممنون میگ منوع مرسی میگ میسی آب میگ آبا شیر میگ شیش
دمپایی انبی هست
اسم اسب بادی که سوار میشه اَبی
به عروسکش میگه گامبو
اسم من هم اِگه هست
میخواد برا بالای بالشی چیزی میگه بالاچ
به خیلی کوچیک میگه کوچولو مچولو😂😍
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.