۳۴ پاسخ

عزیزم من طبیعی زایمان کردم و از واژن تا مقعد بخیه خوردم
به شدت افتضاح بود نمی‌تونستم بشینم بچمو شیر بدم ،یه جایی که مرطوبه ،پریودی،و پت بهداشتی داری
یکسره باید شست و شو بدی سشوار بگیری ،مراقبت سختی داره تا بخیه ها عفونت نگیرن
و از همه بدتر که طبیعی قبلش کلی درد می‌کشی
هیچ قابل مقایسه با سزارین نیست
اونی که میگه طبیعی خوبه یا خوش زا بوده یا بخیه نخورده بفهمه یعنی چی

نظر شخصیه منه
سزارین بخیه ها بزرگ و زیادن و هفت لایه از شکم بهم دوخته میشه هفت لایه باز میشه!!!!
طبیعی نه بخیه ها ریز تر اگه بخیه بخوری ریز تر و فقط ی لایه است و خاصیت ارتجاعی بودن اون قسمت نمیزاره زیاد اذیت شی نسبت ب سزارین اما مراقب می‌خواد عفونی نشه

طبیعی بخیه هاش کمتره و زود خوب میشه درد نداره

نه
بازم عوارضش خیلی کمتر از سزارینه
اگر شرایطشو داری بدنت مقاومه حتما طبیعی زایمان کن

اون دردهای وحشتناک، پاره شدن وبخیه خوردن ومراقبت های بعدش من ترجیح میدم از ناحیه بالا اتفاق بیفته تا پایین.🤌☺️

شخصا تجربه یه سقط،توی ۱۸ هفته دارم که مرگ رو به چشم دیدم و سقط نشد اخرشم ختم به سزارین شد و یه سزارین میتونم بگم سزارین بی اذیت ترین عنله دنیاس من قبلا تجربه عمل بینی و اپاندیس داشتم دقیقا مثل اوناس طبیعی وحشتنااااکه

من طبیعی بودم مراقبت بعدش واقعا کلافه کنندس جای مرطوب حساس کلا سخت میشد سشوار بگیرم جایی بود که روم نمیشد از کسی کمک بگیرم ازینا بگذریم یه جوریه که من کامل می‌فهمیدم زمان بخیه زدن آمپول میرفت تو پوستم😑

سزارین جراحی حساب میشه صرفا بخاطر بخیه زدن نیس دردش هفت لایه شکم بریده میشع ولی خوب طبیعی خیلی سطحیه بخیه ها

ببین طبیعی بخیه هاش زمین تا اسمون با سزارین فرق میکنه سزارین شکمتو پاره میکنن اونهمه لایه های زیاد ولی طبیعی خیلی راحت تره واقعا

فرقش این ک تو طبیعی ی بافت نازک و بدون عضله ی خاصی بخیه میخوره یکم ضخیم تر از ی لایه پوست ولی تو سزارین اول رحمت بخیه میخوره
بعد لای های عضله و پوست شکمت

خب سزارین چند لایه بخیه میخوری، فکر کن یه کیسه داری سزارین مثل وقتی که اونو از پارچه پاره میکنی میدوزی ولی طبیعی مثل وقتیه که از درز دوخت پاره میشه و دوباره میدوزی....ولی خب خیلی هام خیلی پاره میشن متاسفانه

من طبیعی بود زایمان اولم بچمم کوچیک بود ۲۸۰۰ ولی مرگ رو با چشام دیدم کلی عوارض برام داشته خیلی سختی کشیدم
حالا این سری میخام برم سزارین

عزيزم سزارين ٧ لايه شكمت باز ميشه ٧ لايه بخيه ميخوره
طبيعي يه لايه نهايت ٧،٨ تا بخيه ميخوره
حالا خودت بگو ٧ لايه يا ١ لايه؟

من تجربه طبیعی دارم هم قبلش کلی درد و زجر کشیدم هم بعدش
بخیه هامم خیلی می‌سوخت تا تقریبا ۲۰ روز نمی‌تونستم بشینم خیلی مراقبت میخاست هربار میرفتم دسشویی بعدش باید با باد سشوار خشک میکردم
و نمی‌دونم چرا بعد ۵ سال و نیم هنوز که هنوز که هنوووووزه موقع رابطه همون تیکه ی بخیه خورد میسوزه با اینکه نه عفونت کرد و هیچی ولی انگار پوستش نازک شده واقعا موقع رابطه خیلی اذیتم الان میترسم دوباره طبیعی بیارم بخیه بخورم بدتر بشه سر همین موضوع پنج ساله میل جنسیم کامل از بین رفته 😢🥲

به عنوان کسی که طبیعی بودم هم آمپول نخاعی زدم هم درد کشیدم هم بخیه خوردم هم بعدش خیلی اذیت شدم واقعا خوشبحال کسایی که خوش زایمانن و میگن طبیعی خوبه

بخیه طبیعی خیلی راحتر از سزارینه، من تجربه دوتاشو دارم

من خودم سزارینی هستم تجربه طبیعی ندارم ولی من بعد عمل اصلا نمیتوستم تکون بخورم ولی از فامیل هامون طبیعی زایمان کرده بود و بخیه خورده بود راحت کارشو میکرد درد هم نداست حتی از تخت خم شد بچه ۳ ساله رو بلند کرد نشوند بغلش خیلی فرق داره بنظرم

نه خواهر سزارین هفته لایه پوست برش میخوره تمام رگ و پیوند از هم باز میشن و ... ولی بخیه طبیعی خیلی جزئی تر هست

همین که امپول بی حسی تو نخاعت تزریق نمیشه خودش نعمته
من هنوز از زایمان قبلم جای امپول درد داره

و اینم بگم کلاس های بارداری
ماما همراه
بیمارستان خصوصی بودم
و تا هفته ۴۲ بدون درد بستریم کردن
یعنی قشنگ مشخص بود من آدم طبیعی بیار نبودم
ابدنم همکاری نمی‌کرد
و بیمارستان هم پابند قانون های مسخرشون بودن اون موقع
الان هم همینه
اگه قصد داری سزارین بشی قبلش کاراتو بکن
بیمارستان و زایشگاه پات برسه میگن بمیر و بدم راه فرار نداری
ولی. الان میتونی با زیر میزی و هزار جور حقه خودتو نجات بدی

فقط اینو بهت بگم کافیه یه تحقیق بکنی ببینی اگه سزارین بده چرا خود دکترا هیچکدوم طبیعی زایمان نکردن
چرا درصد اونایی که سزارین کردن و راضی بودن خیلی بیشتره
من و خواهرم هردو جای یه دکتر رفتیم
اون سزارین بود من طبیعی
منم سالی که زایمان کردم قانون اجباری بود که باید حتما طبیعی بیاری
منم ۲۲ ساعت درد کشیدم و یه زایمان به شدت سخت داشت بچه تو کانال گیر کرد
با وکیوم کشیدن کلن نگم برات
قبلش که کلی دستکاری کردن تو بیمارستان هر نیم ساعت معاینه دهانه رحم ،موقع دنیا آمدنش گیر کرد چقدر اذیت شدم بعدش کلی بخیه ،تا چهل روز درگیر بودم روحی و جسمی متلاشی بودم
تا هشت سال حرف بچه میشد تن و بدنم می‌لرزید ،اما خواهرم سه تا شکم سزارین شده نمیگم بدون درد بوده اما تا سه روز.
به قول خودش میگه من جون تحمل کردن داشتم تو چی قبلش پدرتو درآوردن تو بیمارستان
و الان اون سه تا بچه داره همشون بزرگ
من بعد هشت سال آوردم اونم چون فهمیدم الان پول میدی اختیاری سز میشی

جای بخیه یکم میسوزه ولی درد اونجوری نه، من و مامانم باهم زایمان کردیم من طبیعی اون سزارین،، اون اصلا نمیتونست تکون بخوره،، بلند میشدم برای خودم و خودش کاچی درست میکردم

درسته من تجربه سزارین ندارم ولی من تا صبح تو بیمارستان کسی پیش من نبود و تنها بودم دخترم رو تا صبح شیر دادم و اون تا صبح پی پی کرد و از تخت میومد پایین تو اتاق خصوصی تو دستشویی حموم میشستم و خشک میکردم بعد پوشک می کردم شکمم هم به پشتم چسبیده بود کدوم سزارین میتونه این کارا رو کنه ؟؟؟
الان غم عالم من رو گرفته دوقلو ها رو مجبورم سزارین بیارم و وقتی میبینم نیازمند دیگران میشم و بچه بدون شیر نکنه بمونن و نکنه به من نیاز دارن ولی من کاری از دستم بر نمیاد خیلی غم انگیزه

شایدم بعضی ها بخیه طبیعی خیلی خیلی بدی خوردن و حتی قدرت نشستن نداشتن چی بگممم والا من در مورد خودم مبتونم میگم

سزاربن شکم‌کاملا سر هس حتی تا ۶ ماه دردی نداره اشید کمی سوزش بخیه که یه نظرم شکم بسوزه بهتر از اونجاس

من طبیعی زایمان کردم بخیه خوردم و از همون لحظه هیچ دردی از بخیه و واژن نداشتم هر روز هم باید میشستم و سشوار می گرفتم بستگی داره چه جوری بخیه بزنن من حالت ال بخیه خوردم و ماما اصلا نذاشت من پارگی شدید به سمت مقعد بدم خودش قبل زور آخر چون بچه اول بود به من گفتن بمون و خودش بی حس کردن و پاره کردن
از سزارین هیچ اطلاعی ندارم متاسفانه کلی کلی می ترسم و فوبیا دارم

من سر دوتا زایمان طبیعی هم بخیه داخل خوردم هم بیرونی ولی اصلا اذیت نشدم

بنظر من هر دوتا زایمان ب بدن هر شخص بستگی داره
و هر چقدر نظر بپرسی فقط معایب و مزایا میدونی،در نهایت تصمیم میگیری و بستگی داره بدنت چ پذیرای داشته باشه

نه بخیه ها دردی نداره فقط یه ده روزی باید مراقبت کنی خشک بمونه عفونتی چیزی نکنی و خیلیم بخیه نمیخوری شاید دوسانت البته بسته به بدنت و جسه بچه داره

من سر زایمان اولم طبیعی با اینکه ۲۵تا بخیه خوردم ولی زیاد درد نداشتم فقط باید ماما همراه بگیری و اخرای بارداری ورزشای بارداری و پیاده روی انجام بدی ک دهانه رحمت راحت باز بشه سر زایمان دومم متاسفانه بخاطر دیسک کمرم زیاد پیاده روی نکرده بودم دهانه رحم باز نشد اون دکترم با نامردی با دست بازش کرد من مردم زنده شدم فقط ماما همراه بگیر ک راهنماییت کنه اونجوری سریع هم به دنیا میاد

درد بخیه های سزارین و طبیعی اصلا یکی نیس

اونایی که تجربه ی هردو رو دارن کاش بیان بگن بدونیم

واعقا سزارین سخت امروز به چشم دیدم یکی از فامیلامون زایمان کرد بود سزارین شد بود خیلی درد داشت بود خدا

سزارین ۷لایس. این پوست دورشه .البته منم تجربه ندارم

سوال منم هست

سوال های مرتبط