از جیش گرفتن بچه برام بگید

۷ پاسخ

راحت خودش یاد گرفت
ن جر دعوایی
ن بحثی
ن تهدیدی
هر جا هم شاشید مهم نیود برام
فرش تمیز میشه ولی ذهن بچه دیگ تمیز نمیشه از رفتار ما

راحت راحت راحت راحت راحت راحت راحت راحت

اول باید ذهنش رو آماده کنی در مورد دست‌شویی و پوشک و جیش و پی پی
هر بچه هم قلب خاص خودشو داره
ولی یه تجربه که مادرای اینجا بهم گفتن من انجام دادم خوب بود ..مثلا بچه ای که مثل بچه من لجبازع و به چیزی گیر بدن ول نمیکنه...اینه که به قصری عادتش ندی
بهم گفتن از همون اول با سنش رو بده سمت سنگ دستشویی تا بشینه دستشویی کنه..دیدم دخترم می‌تونه پاهاش مثل خودمون بزارع از همون اول نشوندم رو سنگ..الان خیلی قشنگ مثل خودمون میشینه ..نیازی به قصری هم نداشتم خداروشکر ..کثیف کاری داره فقط

عزیزم منم خیلی استرس داشتم واسه از پوشک گرفتن و واسم واقعا مشکل بزرگی شده بود فک میکردم هیچوقت نمیتونم ولی گذاشتم ب وقتش وقتی ک شب دیگه خودشو خیس نمی‌کرد و دستشوییشو می‌تونست کنترل کنه و یکم فهمیده شد تا دیدم دیش داره بردمش دستشویی اولش اذیت کرد بعد عادت کرد

من که واقعاً بزرگ ترین نگرانیم همین بود تو ذهنم همش میگفتم خیلی زمان میبره اما اصلا اینطور نبود ، دو سه ماهی برنامه کودک هایی که آموزشی بود میزاشتم یا خودم میخواستم برم اعلام میکردم ولی اون موقع اصلا حتی داخل سرویس هم نمیومد و غر میزد ولی الان یک ماهه شب از تایمی که میخوابه تا هر موقعیتی که صبح بیدارشه بدونه خطا و در طول روز هم که حدود ده روزی میشه بجز روز اول که سه چهار بار خطا داد و من حس کردم که نمیشه و خدارو شکر جا نزدم از فرداش تاحالا بدون خطا بوده حتی مهمونی یا بیرون فورا میاد میگه بریم دستشویی 😍

این ک میگم تجربه شخصی خودمه نسبت به خصوصیات اخلاقی دخترم
من چند ماه فقط شعر و داستان و بازی در مورد دستشویی رفتن میگفتم بدون اینکه خودشو خطاب کنم هر وقت بچه ای یا خودمون دستشویی می‌رفتیم بهش اطلاع میدادم ک میریم جیش میکنیم نون بزرگ بشی خودت میری ذهنش به حدی آماده بود ک یه روز خودش پوشک و باز کرد گفت من بلدم دستشویی برم و دیگ تمااااااام

منم میخام شروع کنم و‌نمیتونم

سوال های مرتبط

مامان آقا ماهان مامان آقا ماهان ۳ سالگی