۳ پاسخ

چلوگوشت مجلسی

ابتدا گوشت را با کمی روغن تفت دهید بعد حدود ۲ یا ۳ برابر گوشت پیاز خلال شده روی آن بریزید کمی زعفران روی گوشت و پیاز بپاشید و چوب دارچین وسیر لابلای گوشت قراردهید درقابلمه رابگذارید وشعله راخیلی کم کنید تا پیازها کم کم آب بیندازندوگوشت پخته شود ((بعدنیم ساعت چوب دارچین وسیر را برداریدتاطعم غذاحفظ شود)) بعداز۲یا۳ساعت که آبش کم شد اجازه دهیدگوشت وپیاز کمی سرخ شود ماهیچه رواز قابلمه بیرون آورده و پیازها را حسابی تفت دهید تا رنگشان طلایی شود ماهیچه را به قابلمه برگردانده سپس مقداری آب داغ روی گوشت ریخته و اجازه دهید با حرارت کم جا بیفتد

پیاز داغ و زردچوبه و گوشت پخته ک شد با آبش برنج دمی کن
میتونی پیاز کامل و گوشت بزاری بپزه بعد با آبش دمی کنی ولی پیازداغ کنی

من چندتا پیاز و خلال خورد میکنم میریزم کف ماهیتابه بعد ماهیچه رو می‌ذارم روش چند حبه سیر هم می‌ذارم روغن میریزم زعفرون یه پر دارچین چندتا دونه هل یکمم تخم گشنیز یه لیوان هم آب میریزم درشو می‌ذارم رو شعله کم .مثل مال بیرونیا میشه . برنج هم آبکش میکنم تهچین میکنم الباقی شو سفید دم میذارم

سوال های مرتبط

مامان فسقلی
مامانی مامان فسقلی مامانی ۱۷ ماهگی