۴ پاسخ

غربالگری اول واسه بیماری های ژنتیک و خونی بچه س ..
غربالگری ۲ من شنیدم واسه ارزیابی رشد جنین و ساختار بدنش بی عیب باشه و کامل رشد کرده باشه

عزیزم اولی برای مایع پشت گردن جنین ، دومی هم برای ستون فقرات و آزمایش های خونی کلا این آزمایش ها چک کردن سندروم و انومالی هم که رشد و تمام اجزای بدن بچه رو چک میکنن

آزمایش غربالگری اول برای مشخص شدن چند سندروم متفاوت در جنین هست ، مثل سندروم داون یا همون عقب افتادگی ، سندروم تریزومی 18 و 21 و...

آزمایش غربالگری اول منظورت ان تی هست این برا تشخیص چند بیماری کرموزمی هست
اگر ان تی مشکوک باشه ولی نه در ریسک مثلا عدد آن تی خوب باشه ولی یکی از نمودار های دیگه ریسک داشته باشه یا سن مادر کمی بالا باشه غربالگری دوم مینویسند تا همون بیماری های کروموزومی رو به اضافه ی دوتا بیماری دیگه بررسی کنن
اگه خیلی مشکوک شد از آزمایش های سلفری و امینوسنتز استفاده میکنن

سونو انومالی هم برای تشخیص ناهنجاری های ساختاری هست مثلا سایز دست و پا و اندام های داخلی و حتی انگشت ها

سوال های مرتبط

مامان مانلی مامان مانلی هفته سی‌وچهارم بارداری
مامان نیلماه🌙🩷 مامان نیلماه🌙🩷 هفته سی‌وچهارم بارداری
مامان صدرا🩵 مامان صدرا🩵 هفته سی‌ونهم بارداری
مامان نینیمون مامان نینیمون هفته بیستم بارداری