۲۸ پاسخ

اگه اعصاب نداری
اگه شوهرت کمکت نیس
اگه شرایط مالی اوکی نیس

صددرصد تک فرزندی

ولی خب تو تکی بچه تنها میمونه
تو آینده هم خواهربرادری نداره که کمک هم باشن کنارهم باشن.

حداقل یکی باشه که وقتی پدرمادر نبودن تواین دنیا تنها نباشه یه همخون که پشتشو خالی نکنه.

من صد درصد چند فرزندی
دومی رو آوردم و انشاالله چندسال دیگه سومی رو هم میارم حتما

بنظرم تک فرزندی

من به خاطر تورم تک فرزندی

تا ابد تک فرزندی ؛ تا تمام توانمو بزارم براش ؛ من نمیتونم خودم واسه دوتا یا حتی سه تا بچه تقسیم کنم شاید کسی بتونه ! ازطرفی هم دلم استقلال خودم رو میخواد و دارم برای اینده دخترم کار میکنم بنابر این عمرا دوباره درگیر بارداری و کولیک و پوشک و شیر و واویلا بشم

تا هروقت عمر کردم تک فرزندی.

هم نظر با شمام

ببین شرایط جامعه برای همه سخته ولی خب منو شوهرم تلاشمونو بیشتر کردیم که برسونیم من اصلا تک فرزندی و قبول ندارم و الا هم به فاصله ۲سال یه دخترو پسر دارم انشالله خدا کمک کنه چند سال دیگه یه دختر دیگم میخوام چون خودم خواهر ندارم و میدونم خواهر داشتن چقدر خوبه پس بجای این که بگم بچه نمیارم و اوضاع گرونیه کارمونو بیشتر میکنیم سر پسرم هیچ پولی نداشتیم ولی خداروشکر کارمون خوب شد الا چیزی نیست که برای بچم نخرم و نکنم

من تک فرزند دوس دارم حداقل دوتا باشن ولی با این اوضاع نمیدونم

من اصلا تک فرزندی دوست ندارم ، دوست دارم یه دختر هم داشته باشم انشالله، یکی از آشناهامون یه دختر داشتن تو 19سالگی مهاجرت کرد مادر و پدرش خیلی تنها شدن،دوست ندارم اینجوری بشم لااقل یکیشون بره اون یکی پیشم باشه

اصلا با تک فرزندی موافق نیستم همیشه دوست داشتم یا دوتا یا چهار تا بچه داشته باشم ولی مدت لعنتشون کنه مملکت طوری شده اصلا نمیتونم ب دمی فکر کنم همش عذاب وجدان دارم ک چرا اینم ب دنیا آوردم

تک فرزندی دوست ندارم اصلا قطعا یه بچه دیگه میارم به وقتش

من یه دختر یه پسر دارم
تازه دلم برا دخترم میسوزه میگم خواهر نداره دردشو به کی میگه خوشحالیشو بع کی میگه
میگم کاش شرایط خوب بود کمک داشتم همه چی فراهم بود یکی هم میاوردم ولی خب نمیشه
بنظرم ظلمه در حق بچه تنهایی 🥹
یکی از فامیلا هم یه دختر داشت از من یکم کوچیکتر طفلی مادره سرطان گرفت مرد دختره حتی کسیو نداشت بغلش کنه گریه کنه
هیچکس برادر خواهر خونی ادم نمیشه

من دوتا فرزند البته الان نه چند سال دیگه انشالا تک فرزندی خیلی بده خودم ظربه شو خودم اصلا دوس ندارم میگم یا بچه نیاره ادم وقتی میاره دوتا به خصوص هم جنس

تک فرزندی
شرایط اقتصادی دیگه واقعا اعصاب برای کسی نذاشته که بخواد به خانواده پر جمعیت تر فکر کنه

منم اصلا روان و اعصابم نمیکشه دو تا بچه داشته باشم کمر درد شدید گرفتم انقد پسرم از صبح تا شب تو بغلمه

اگه شرایط اوکی باشه ۲ تا اگه اوکی تر ۳ تا😅

در کل بچه خوبه واقعا چون با بچه زندگی جریان داره

من همیشه عاشق بچه بودم و هستم وقتی دخترمو آوردم و شرایط جامعه رو دیدم تر جیح دادم فعلا تمام وقت و واسه این بچم بزارم چون با توجه به شرایط مالی و شرایط روحی روانی همین یکی واسمون بسه
تاچند سال دیگه اگه دیدم توانشو داریم و میتونیم زندگی خوبی در آینده براشون فراهم کنیم یکی دیگه میارم

من قصدم تک فرزندی بود از اول دوس داشتم ی بچه داشتم تو رفاه کامل بزرگ شه حسرت هیچی ب دلش نمونه الان دوقلو دارم و تموم تلاشم اینه ک بهترین زندگی رو براشون بسازم

همیشه دوس داشتم دوتا بچه داشتم با فاصله ی۴،۵سال که در آینده بدرد هم بخورن ولی خب فعلا با این شرایط نمیدونم چه تصمیمی میگیرم...

ما از اول تصميم گرفتيم دوتا بچه داشته باشيم ولي راستش بخاطر اين اوضاع خيلي ترسيدم ايشاالله اگه اوضاع خوب بشه حتما اگه نه همين تك فرزند ميمونم

خودم اصلا توان وامادگی گذروندن مجدد دوران حاملگی و نوزادی رو ندارم..ولی ته دلم دوسدارم ک اگ یروزی قسمت شد بتونم یه بچه از پرورشگاه بردارم..درغیر این صورت همون تک فرزند

تک فرزندی
به علت اقتصاد گرون
و حوصله کم داشتن

و با توجه به تاپیک هایی ک صبح گذاشتی همون تک فرزندی برات بهتره چون خیلی حساسی

والا من نظرم رو تک فرزندی بود خیلی هم خوب بود دومی اومد پدرم دراومده عصبی و روانی شدم با وجود ۵سال اختلاف یه لحظه با هم خوبن یه روز سگ و گربن فقط دعا میکنم زودتر بزرگ شن

من از بچه آوردن و بچه داری اصلا خوشم نمیاد یعنی خدارو هزار بار شکر میکنم واسه وجود دایانم ولی اصلا بچه دوم دوست ندارم و فقط دلم میخواد دایان و داشته باشم اماااا از اونجایی ک این خودخواهیه و فردا بچم تنها میمونه بی خواهر برادر نمیخوام‌ باشه دومی و چند سال دیگه میارم وقتی دایان رفت مدرسه

من خودم تو شرایط عادی خیلی دوست داشتم بیشتر از یکی داشته باشم ولی تو این شرایط نمیدونم بشه یا نه

تو این اوضاع مملکت از آوردن یه دونه هم عذاب وجدان دارم ولی همیشه ته دلم ناراحتم که تنهاست

من تک فرزندی میخوام دارو ندارم برا دخترم باشه به نحو احسن بزرگ بشه و حسرت هیچی تو دلش نمونه اینده هم دلم میسوزه تنها میشه ما سن بالا اونجا میگم خودشو اذیت نکنه عمری باقی موند بفرسته سالمندان

سوال های مرتبط