سلام مامانا میشه طرز تهیه آش دندونی بهم بدین

۶ پاسخ

عزیزم شما نمیخوای کوچولوتونو عکسش آتلیه ی درست کنم؟ پشیمون نمیشی عزیزم

عزیزم عکس های آتلیه ای درست میکنم ۶۵ تومن ✔️
هر تم بخوایین 🌾🤩
تم تولد و ماه‌گرد و دندونی و بارداری و...
اینم آیدی روبیکام
Donya_0170

سلام عزیزم
گندم اعلا بگیر حتما
خیسش کن یکی دو روز
یه روز با آب روز بعد با شیر
بعد شیر رو دور بریز )
یه شب قبل چند کیلو پیاز با رنده آلمانی از اون نارنجی بزرگا خلالی کن سرخ کن بزار کنار
حالا گندم رو داخل قابلمه بزرگ بریز آب کافی بریز بزار قشنگ بپزه و باصطلاح باز بشه دونه ها
حالا نخود هم که از قبل خیسوندی و پختی و آماده اس بریز داخلش
مقداری از پیاز سرخ شده ها رو با زردچوبه یه کوچولو تفت بده بریز داخل آش
حالا نوبت اضافه کردن آب قلم هس هر چی بيشتر بریزی خوشمزه تر میشه
(این مدل آش دندونی برا تبریزه)
بعد اینکه آش جا افتاد نمک بزن و تستش کن بزار از داغی بیافته حالا برای تزئینش از کشمش و پیاز داغ فراوان😄
بادوم درختی خیسونده شده و گردو و پسته و بادوم هندی(میدونم همش گرون شده ولی میتونی چن تا دونه برا تزئین بریزی ولی کشمش و گردو زیاد باشه عالی میشه) و کمی کنجد بو داده‌شده بریز و نوش جان کنید.

این دستورو یکی از مامانا گذاشته بود عزیزم دستش درد نکنه🥰

تصویر

نخود لوبیا عدس گندم پوست کنده جو پوست کنده همه رو جدا جدا میپزی
بعد عصاره قلم که از قبل آماده کردی و با پیاز داغ فراوان و زردچوبه ادویه و میذاره همه با هم جا بیفته

گندم ۴۸ساعت قبل تواب بخیسانید بعد شب بزار تاصبح توشعله کم بپزه دست زدی دیدی کاملا پخته مانخود هم میزنیم توش از قبل بخیسانید بازش بعد بریز توش کشمش وسبزیجات هم اضافه کن کا از عصاره قلم گوساله استفاده می‌کنیم آنقدر خوشمزه میشه که نگو نپرس

سوال های مرتبط

مامان آوینا🩷🐣 مامان آوینا🩷🐣 ۱۶ ماهگی
مامان ماهلین مامان ماهلین ۱۰ ماهگی
مامان ماهلین مامان ماهلین ۱۰ ماهگی
مامان میران👶🩵 مامان میران👶🩵 ۸ ماهگی