شیرت کم نیست ، معده نوزاد کوچیکه. شیر به اندازه نیاز و مک زدن های نوزاد تولید میشه.
اگه نینی روزی ۶ تا پوشاک خیس داره یعنی سیر میشه. نگران نباش
دکتر محمدی امروز برا من قطره شیر افزا نوشت گفت هر ۸ساعت بخور
۲۰ دیقه تا نیم ساعت
اولا اینکه بذار کلا شیر خودتو بخوره شیر خشک نده چون اینجوری قطعا شیرت کم میشه
ثانیا همینکه می مکه باعث میشه غدد شیردهی تحریک بشن و شیر بیشتری تولید بشه
من سر بچه اولم کلاس آمادگی زایمان شرکت کردم، این نکات رو هم ماما بهم گفت
عوامل زیاد شدن شیر مادر:
۱. اعتماد به نفس مادر
۲. مکیدن زیاد نوزاد (هروقت بیدار شد شیر بده)
۳. مصرف مایعات فراوان (۸_۱۰ لیوان) آب سیب، لبنیات، ماءالشعیرها...
۴. خواب و استراحت کافی و دوری از استرس
۵. شیردهی شبانه
۶. عرق رازیانه و شوید (روزی یک قاشق غذاخوری با یک خرما)
۷. کپسول شیرافزا روزی ۳ تا (کپسول بهتر از قطره هست)
شیرت کمه در کنارش کمکی شیرخشک بده
مایعات .. آش و سوپ .. آبگوشت .. میوه های آبدار .. کاهو و سبزیجات زیاد بخور شیر رو زیاد میکنن .. عزیزم قرص یا قطره شیرافزا از داروخانه بگیر استفاده کن شیرت زیاد بشه
چای خیلی کم رنگ زیاد بخور، غذاهایی مثل سوپ آش آبگوشت بخور ،بچه بخوره به مرور زیاد میشه
چای زیاد بخور برا شیرت خوبه
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.