فرق بارداری شیمیایی با طبیعی؟
علت و درمان اون چیه ؟

۲ پاسخ

شیمیایی یعنی لقاح داده اومده لانه گزینی کنه یا موفق نشده اون بلاستوسیت یا اونفد ضعیف لانه گزینی کرده ک اصلا حد نداره..
بتا خیلیی کم می‌ره بالا با شروع خونریزی بعد لکه بینی افت می‌کنه...
دلیلش ب دو چیز بستگی داره
تخمک و اسپرم تو مرحله تقسیم سلولییه خودشون کروموزوم هاشون کم زیاد میشه و در نهایت بلاستوسیت ضعیف ایجاد میشه ک بخش عمده مربوط ب آنیوپلوییدی شدن اسپرم آقاست ..
دلیل علمی این اتفاق هم رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو هست در تخمک و اسپرم...
بهترین مکمل هم کوکیوتن قرمز و سلنیوم و کوالی فول برای هردو تا۳ماه
دلیل دوم عدم حمایت فاز لوتئال ماد یعنی بعد لقاح باید میزان پروژسترون بالا بره تا دیواره آماده لانه گزینی درست باشه ک بتونه بلاستوسیت رو درست جای بده و حمایت خونی داشته باشه ک سه تا دارو براش تجویز میشه بعد از تخمک گذاری

بارداری شیمایی اصلا بارداری رخ نداده

سوال های مرتبط

مامان فینگیلی مامان فینگیلی هفته بیست‌وهشتم بارداری
مامان فندوق مامان فندوق هفته بیست‌ودوم بارداری
مامان فندوق🌰 مامان فندوق🌰 هفته سی‌ویکم بارداری
مامان شیرکوچولو🦁 مامان شیرکوچولو🦁 هفته بیست‌ویکم بارداری
مامان 🫜تربچه مامان 🫜تربچه هفته بیست‌وچهارم بارداری