خانوما
FSH: 4.48
LH: ۱.۳۵
اینا برای چی هستن؟
خوبه یا بد؟

۳ پاسخ

تیروئیده
سقفش و آزمایشگاه چند زده؟

هورمون FSH (هورمون محرک فولیکول)
همان‌طور که از نامش پیداست، وظیفه اصلی آن تحریک «فولیکول‌ها» است.در زنان: FSH مسئول تحریک رشد فولیکول‌ها در تخمدان است. هر فولیکول حاوی یک تخمک است. این هورمون تعیین می‌کند که در هر چرخه قاعدگی، کدام فولیکول بالغ شود تا تخمک آزاد شود.
در مردان: FSH باعث تحریک سلول‌های خاصی در بیضه می‌شود که مسئول تولید اسپرم هستند. بنابراین در تولید اسپرم نقش کلیدی دارد.هورمون LH (هورمون لوتئین‌کننده)
این هورمون بیشتر جنبه «اجرایی» و «تکمیل‌کننده» دارد.وظیفه اصلی آن تحریک تخمک‌گذاری (Ovulation) است. وقتی سطح LH به شدت بالا می‌رود، یعنی تخمک آماده است که از فولیکول خارج شده و برای بارداری آماده شود. همچنین بعد از تخمک‌گذاری، به تشکیل «جسم زرد» کمک می‌کند که مسئول تولید پروژسترون است.
در مردان: LH سلول‌های بین سلولی بیضه (سلول‌های لایدیگ) را تحریک می‌کند تا هورمون تستوسترون تولید کنند.

تیروییدت بالاعه

سوال های مرتبط

زهرا زهرا قصد بارداری
مامان نویان مامان نویان هفته هفتم بارداری
مامان رنگین کمان🌈 مامان رنگین کمان🌈 هفته چهاردهم بارداری
مامان ریحانه مامان ریحانه هفته سی‌وهفتم بارداری