۱۵ پاسخ

دوست من ختنه نکردبهم گفت می‌خوام خودش بزرگ شد تصمیم بگیره با بدنش چیکار کنه . البته برایه تمیز نگه داشتنش باید کامل پوست رو بکشی عقب و بشوری که عفونت نکنه و بزرگتر که شد بهش آموزش بدی یکم مراقبتشم سخت تره.
من خودم ختنه کردم به خاطر اینکه فرهنگ و مدل آموزشهامون سالهاست با ختنه هست و ترسیدم از اینکه نتونم درست مراقبت کنم و دچار بیماری بشه . شاید اگه کشور دیگه ای که ختنه نشدن عادی بود و پزشکان و آموزش ها و فرهنگ بهش عادت داشت ختنه نمی‌کردم .

من پسر ندارم . ولی اگه خدا بهم بده . ختنش نمیکنم . با توجه به عقلم .

۱)نوک دارای عصبای زیادی که تحریک میشه . و پوست از اون اعصاب محافظت میکنه . وفتی ختنه میشه اون پوست کنده میشه و اون نوک و اعصاب یکسره بیرونن یک جورایی یکسره درگیرن و باعث زودانزالی میشن .

(۲آلت یکسره درحالت کشسانی و رشده زمانی بلند میشه خون رسانی باعث بلند شدنش میشه
و اون پوست که باشه با توجه به میزان خون رسانی و میزان تحریک قد الت هرچقد جا داشته باشه بلند میشه . ولی با ختنه پوست کنده میشه و میزان که باید الت بلند بشه نمیشه . ...‌ برا همینه بعضی آقایون حین نعوظ التشون پاره میشه...
این نظر منه . علمی هم نیست . حوصله بحثم ندارم هرکسی مخالفه بره ختنه کنه اختیار بچشو داره .

من ختنه نکردم و نمیکنم چون میگن جلوی رشدشو میگیره و خیلی دردناکه این کار برای بچه و اینکه اگر اون پوست اضافی بود خدا اصلا نمی افرید که بخوای ببریش چرا باید اینکارو کرد اخه؟مثل اینه که یه انگشتتو ببری بگی اضافه اس
جنایت علیه بچه هاست

آره عزیزم من ختنه نکردم هیچ وقتم نمیکنم کلا مخالفیم منو همسرم
خداروشکر پسرم هیچ مشکلی هم نداشته تا حالا

من ختنه کردم فقط دردش تو مطب بود آوردم خونه هم یه دستشویی کرد گریه کرد دیکع هیچ دردی نداشت حتی دستم میزدم دردی نداشت که خودشو جم کنه منم نظرم اینه انجام بدین بزرگ بشن بخوان ختنه باشن دیگه سختشونه من دیدم کسایی که ختنه شدن هیچ اعتراضی ندارن ولی ختنه نشده هم دیدم که خیلی اذیت بودن رو شون هم نمیشه که تو سن بالا برن دکتر روزی که بچه مو بردم ختنه یه بچه ۱۲ساله آورده بودن خودش خواسته بود ولی روش نمیشد بچه باهزار بدبختی رفت دراز کشیدطفلی

سلام من پسرم سه ماهه دو روز ختنه ش کردم خانم ها دقت کنید لذتی که مرد در رابطه جنسی داره به خاطر همین کلاهک که براشون درست می کنن

من ختنه کردم وخدایش راضی هستم اولن پیش یک دکتر خوب بردم پسرمو ب روش بخیه ختنه کردم پسرمو روز اول یکم گریه میکرد...... اینجوری بگم مثل واکسنش میمونه وقتی واکسن بچه رو میزنی باید ازش مراقبت کنی و روز اول بچه همش مدام گریه میکنه از روز دوم نه



من بچمو ختنه کردم خداروشکر اصلا اذیت نکرد و بنظر من بهتر ختنه کنی هرچی کوچیک تر باشه بچه اصلا دردشو نمی فهمه و یکی ختنه نکنی عفونت هزار مریضی میاره برای بچه

ت مادرشی بهتر صلاح میدونی 🤗☺️

من دیروز بردمش دکتر اورولوژی گفت زیر ۶ ماه خوب نیست

من هردو پسرمو سه و چهار ماهگی بردم پسر اولم تو سه ماه عفونت گرفت بقول ما میگیم سوزاک موقع دستشویی فقط گریه میکرد تا ختنه نسد خوب نشد این یکی رو هم بردم تا مشکلی پیش نیاداصلا نفهمیدن ک چیشد ازبس مسکن و بی حسی میزنن هیچی نمیفهمن کامل خوابن

ما هم ختنه نکردیم منسوخ شده دیگه، همسر خیلی تحقیق کرد گفت ولشکن، خدا هیچ چیز انسانو اضافه خلق نکرده

شوهرم میگه این خرافات قدیم چون پسر اولم ختنه کردیم خیلی اذیت شد میگه این یکی نمیخوام درد بکشه

من ختنه نکردم شوهرم میگه بچه گناه داره بزار بزرگ تر بشه

من پسرمو ختنه کردم ولی بااین طرز فکر که اندام خود فرده و خودش باید تصمیم بگیره که میخواد یا نه هم مخالف نیستم
همیشه هم میگم اگه ریسک پزشکی نداشت واقعا انجام نمیدادم
درمورد سوراخ کردن گوش دخترا هم نظرم همینه
چیزی نیست که تصمیمش فقط با ما باشه،بدن اوناست و گوشواره که فقط زینتیه واقعا دلیلی نداره

من کردم ولی پزشکای بیمارستانی که زایمان کرده بودم میگفتن درست بشوریش نیاز ب ختنه نداره😬

اره عزیزم من ختنه نکردم شوهرم میگه ختنه نمیکنم

سوال های مرتبط