طرز تهیه فرنی و حریره بادام چجوریه

۳ پاسخ

سلام عزیزم
دفعه اول یه بادوم رو نیم ساعتی بنداز آبجوش، که بتونی پوستش رو بکنی، بعد با یه الک بساب و بریز تو یه ظرف و یه ۵۰ سی سی آبجوش بریز روش و با یه نگین کوچک نبات بذار بجوشه، چندتا قل که خورد، از صافی پارچه ای رد کن و بهش بده بخوره،

دوسه روز که اینو دادی، بعدش با دوتا بادوم درست کن، چندتا دونه گل نشاسته هم بهش اضافه کن(نشاسته رو اول باید با آب سرد حل کنی)
بعد از چند روز دوباره با سه تا بادوم درست کن، آرد برنج هم اندازه سر قاشق چایخوری بهش اضافه کن بجوشه

دیگه اینجوری کم کم حریره کامل بهش میدی که هم بادوم داره و هم نشاسته و هم آرد برنج و نبات

بعدا هم میتونی کمی سویق گندم بهش اضافه کنی، مقویه براش

واسه حریره بادام رو خیس کن بعد پوستشو بکن اسیاب کن درحد ارد شدن بعد یکمشو با اب قاطی کن و مث فرنی یپز بعضیا بهش یکم ارد برنج هم میزنن

واسه فرنی برنج ایرانی رو خوب بشور ۲۴ساعت خیس کن بعد ابکش کن و خشک روی پارچه بعد ک خشک شد کامل اسیاب کن
واسه پختش ۱ق غ رو با چندتا قاشق اب قاطی کن روی حرارت ملایم‌بپز تا قوام بیاد
بعد ک سرد شد بهش شیرخشک یا شیرمادر اضافه کن رقیق بشه بهش بده

سوال های مرتبط

مامان زینب مامان زینب ۱۷ ماهگی
مامان مبین.متین.محمد مامان مبین.متین.محمد ۱ سالگی
مامان فرزندم مامان فرزندم ۱۳ ماهگی
مامان نازگل مامان نازگل ۶ ماهگی
مامان دلارا مامان دلارا ۱۵ ماهگی
مامان ریما مامان ریما ۱۰ ماهگی
مامان طاها مامان طاها ۱۴ ماهگی
مامان پناه خانم مامان پناه خانم ۱ سالگی