سعی کردم چیزایی ک مهم هس واستون توضیح بدم اگر همچنان سوالی پیش اومد بهم بگین
تا دو الی سه دوره بعد از گذاشتن آیودی قاعدگی ممکنه با درد و افزایش خونریزی باشه ک مفنامیک اسید و ایندومتاسین و آهن و..تجویز میکنن و اگه بعدش همچنان باشه باید علت مشخص بشه
و همچنین تا دوالی سه ماه لکه بینی و خونریزی نامنظم ممکنه اتفاق بیفته
مراجعه اول بعد از خونریزی قاعدگی بعد از آیودی و بعدش هر۶ماه یکبار توی دوره پاکی باید چک بشه ک ی وقت با پریودی جابجا یا پایین نیومده باشه و با توجه ب خونریزی ک ممکنه بده باید Hbماه اول و بعد از اون هر سه ماه یکبار چک بشه
تا ۱۰سال کاربرد داره ولی واسه افرادی ک ب مس حساسیت دارن یا عفونت مکرر دارن یا فیبروم بزرگ یا پریودی هایی با خونریزی شدید یا اختلال انعقادی داشته باشن منع مصرف داره
زمانایی ک میشه آیودی گذاشت:
۵روز اول قاعدگی
۶هفته بعد از زایمان در مادران شیرده
بعد از سقط اگر زیر ۱۲هفته باشه در طی ۵روز اول قاعدگی اگه سقط بالای ۱۲هفته بوده باشه ۶هفته پس از سقط
ممکنه ی درصد باهاش باردارم بشی....کاندوم بزارین خلاص... من شوهرم از کاندوم متنفر بود ولی بعد بچه خیلی استقبال میکنه و حتی ی بارم نشده بدون اون نباشه صبر میکنه تا بخره...
اره من قبلا اولای زایمان پرسیدم فکر کنم حدودا گفت دو تومن. الان مسلما بیشتر شده. بله هر ۶ ماه گفت باید بیای. ده سالم جوابه فقط.
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.