سلام
آروغ بچه رو باید تا کی گرفت

۳ پاسخ

من دوستم تا ۳ ماه می‌گرفت اونم کم و بیش زیاد نه
من تا الان وسط هر شیر ۵۰۰ بار باید آروغ بگیرم وگرنه میاره بالا

من دیروز از بهداشت پرسیدم گفت تا وقتی که بچه رو بلند میکنی ازرشیر خوردن خودش بزنه . پسر من الان بلندش میکنم خودش میزنه

چه جالب ، همین نیم ساعت پیش داشتم به این سوال فکر میکردم و از چت جی پی تی پرسیدم👇🏻

معمولاً گرفتن آروغ نوزاد تا زمانی توصیه می‌شود که هنگام شیر خوردن هوا ببلعد و نتواند به‌راحتی خودش آن را خارج کند. برای بیشتر نوزادان، نیاز به آروغ گرفتن بین ۴ تا ۶ ماهگی کم‌کم کاهش پیدا می‌کند، چون کنترل سر و بدن بهتر می‌شود و هنگام شیر خوردن هوای کمتری می‌بلعند.
با این حال:
اگر نوزاد شیر خشک می‌خورد، ممکن است بیشتر از نوزادان شیرمادرخوار به آروغ گرفتن نیاز داشته باشد.
اگر بعد از شیر خوردن بی‌قرار می‌شود، خود را جمع می‌کند، یا زیاد تف می‌کند، بهتر است همچنان برای آروغ گرفتن وقت بگذارید.
بعضی نوزادان حتی از چند هفتگی هم به آروغ گرفتن زیادی نیاز ندارند و بعضی تا حدود ۶ ماهگی از آن سود می‌برند.
اگر نوزاد شما بعد از شیر خوردن آرام است و بدون آروغ زدن مشکلی ندارد، لازم نیست حتماً منتظر آروغ بمانید.

سوال های مرتبط

مامان آرِن🧿 مامان آرِن🧿 ۱۱ ماهگی
مامان ویهان👶🏻🩵 مامان ویهان👶🏻🩵 ۱۵ ماهگی
مامان نورا✨ مامان نورا✨ ۱۲ ماهگی
مامان راسان مامان راسان ۱۰ ماهگی
مامان نیلا🐣🧚🏻‍♀️ مامان نیلا🐣🧚🏻‍♀️ ۱۳ ماهگی
مامان نینی قشنگم مامان نینی قشنگم ۸ ماهگی
مامان ایلیا🩵 مامان ایلیا🩵 ۹ ماهگی