نفخ زیادی نوزاد میتونه از چی باش؟؟؟؟

۳ پاسخ

دلایل اصلی نفخ در نوزاد ۹ ماهه این‌ها هستند:

· شروع غذای کمکی: دستگاه گوارش نوزاد تازه با مواد جامد آشنا شده و ممکن است به برخی غذاها (مثل حبوبات، کلم بروکلی یا لبنیات) واکنش نشان دهد.
· بلعیدن هوا: وقتی گریه می‌کند، با شیشه یا قاشق غذا می‌خورد، هوا را می‌بلعد.
· درد دندان درآوردن: باعث می‌شود بیشتر آب دهان را ببلعد و هوا هم همراه آن وارد معده شود.
· یبوست خفیف: با شروع غذای کمکی، اگر فیبر یا مایعات کافی نخورد، دچار یبوست و نفخ می‌شود.

راهکارهای فوری برای کمک به نوزاد:

· ضربدری کردن پاها: نوزاد را به پشت بخوابانید و پاهایش را به آرامی مثل دوچرخه حرکت دهید یا به شکمش فشار دهید.
· ماساژ شکم: با حرکت دورانی و ساعتگرد، شکمش را ماساژ دهید.
· کمپرس گرم: یک حوله گرم روی شکمش بگذارید (دقت کنید ولرم باشد نه داغ).
· آروغ گرفتن: حین و بعد از هر وعده غذایی، حتماً او را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه به شانه تکیه دهید تا آروغ بزند.



· گریه‌های بی‌وقفه و بی‌تابی شدید
· استفراغ یا بالا آوردن به‌صورت فورانی
· عدم دفع مدفوع به مدت ۳ روز یا مدفوع خونی
· تب یا بی‌حالی و بی‌اشتهایی شدید

خودش خورده باشه غذای نفاخ یا هم خودت خوردی پیاز یا حبوبات خوردی؟

هوا گرفتن شیشه
یا غذایی که خورده

سوال های مرتبط

مامان مهرسام مامان مهرسام ۱ سالگی