۴ پاسخ

ببین فعلا ک تا سن دو سالگی تربیت معنا نداره ولی من طبق تجربه خودم بچه از پنج شش سالگی تازه کم کم میفهمه ما چی میگیم از دنیای خود مختارش میاد بیرونو تربیت پذیر میشه

من به یه چیز اعتقاد دارم و روش تربیتمم طبق اون میرم....یه درخت رو وقتی در معرض باد قرار ندی و رشدش بدی در نهایت با اولین باد از ریشه در میاد و میشکنه، بچه هم همینجوریه
جامعه قرار نیست بوس و بغل ونازش کنه
این یه حقیقته باید بچه هامونو محکم و سرسخت بار بیارم
نه اونقدر که بهشون سخت بگیریم و آزارشون بدیم نه اونقد که لوس بشن و نتونن تو جامعه موفق بشن ..‌.

هرچیزی اندازه داره عزیزم
درکنارمحبت باید مسئولیتم بهشون داد
اینجوری لوس که نمیشن هیچ
مؤدب وباوقارترهم میشن

گلم مامان باش باید بهش محبت کنم.که بعداً بچه عقده ای نشه
اما بقیه نباید محبت کنن بهش زیاد شاید اون بچه ها چندشخصیتی شدن

سوال های مرتبط

مامان افرا سادات مامان افرا سادات ۱ سالگی
مامانا بیاین راهنمایین کنین
دخترم خیلی مهریونه ولی درحین حال حس میکنم یخورده عصبیه
مثلا لبلسشو یا خوراکی غذایی ک حتی اگ دوستم داشته باشه بگیم بهمون بده یا دیگرانم بگن بهشون میده حتی اگ یدونه داشته باشه داره خوراکیشو میخوره از دهنش درمیاره بهشون میده ولی از اونطرف چیزی طبق خواستش نباشه دندونشو رو هم فشار میده عصبی میشه ولی مهمترین دغدغه من اینه گاز میگیره همه بچه هارو اصلا واسش مهم نیس اون بچه ازش بزرگتره یا کوچولو تره
داره با اون بچه بازی میکنه ارتباط برقرار میکنه یدفعه سمتش خیز برمیداره گاز میگیره بعد تا گاز نگزره ارومم نمیشه شاید بالای ده بار حرکتشو تکرار کنه مثلا دیروز پسر خواهرشوهرم اومد خونمون بمیرم واسش ۱۱ سالشه بیچاره داش بادخترم بازی میکرد دخترم میرقصید اون واسش دست میزد نمیدونم از هیجان و ذوق زیادش بود چی بود دخترم جیغ جیغ میکرد یدفعه سمتش یورش برد ک گازش بگیره چون من پیششون نشسته بودم میدونستم زود گرفتم شاید این حرکات بالای ده بار توی چن ساعتی ک بودن تکرار کرد میفرف بازی میکرد ناز میکرد بوسش میکرد ولی همچنان گازشم میخواس بگیره
اصلا دوس ندارم اینجوری دلم میخواد دخترم دل جرات داشته باشه از خودش دفاع کنه ولی نه تازمانی کسی بهش چیزی نگه
حواسشو پرت میکردم بازی میکردیم باهاش گولش زدم گفتم برو داداشی بوس کن ناز کن داره گریه میکنه میرف ناز بوس میکرد دوباره بازی میکرد باز وسطش جوگیرمیشد میرف گاز بگیره یدفعه من دستمو بردم بالا گفتم دست منو گاز بگیره خالی بشه یعنی یجوری گاز گرف تا یساعت رد دندوناش گونده بود
چرا اخه راه حلتون چیه؟؟؟