🌿نسل نور🌿

بچه‌ها با عصبانیت به دنیا نمی‌آیند...
مدیریت کردنش را هم بلد نیستند.

وقتی کودکت عصبانی می‌شود، این ۳ کار را انجام بده:

✅ اول: احساسش را نام ببر
«می‌بینم خیلی عصبانی شدی.»

وقتی کودک برای احساسش کلمه پیدا می‌کند، شدت هیجان کمتر می‌شود.

✅ دوم: آرامش را قبل از آموزش برگردان
نه نصیحت، نه بحث.

چند نفس عمیق، یک لیوان آب، یا چند دقیقه فاصله از موقعیت کافی است.

✅ سوم: بعد از آرام شدن، راه‌حل پیدا کنید
«دفعه بعد به جای داد زدن، چطور می‌تونی بهم بگی ناراحتی؟»

اشتباه رایج این است که وسط طوفان، درس زندگی بدهیم.

هیچ کودکی در اوج عصبانیت چیزی یاد نمی‌گیرد.

📌 اول آرامش،
بعد آموزش،
بعد تغییر رفتار.

یا یک نسخه هوک‌دارتر:

اگر کودکت عصبانی است، همین حالا نصیحتش نکن.

مغزِ عصبانی آموزش نمی‌گیرد.

به جای گفتن:
❌ «آروم باش»
❌ «بس کن»
❌ «چند بار بگم؟»

این ۳ مرحله را امتحان کن:

1️⃣ احساسش را نام ببر:
«می‌بینم خیلی ناراحتی.»

2️⃣ کمکش کن آرام شود:
نفس عمیق، آب خوردن، آغوش (اگر دوست دارد).

3️⃣ بعد از آرام شدن، راه‌حل پیدا کنید
«دفعه بعد به جای داد زدن، چطور می‌تونی بهم بگی ناراحتی؟»

اشتباه رایج این است که وسط طوفان، درس زندگی بدهیم.

📌 کودک‌ها با تنبیه یاد نمی‌گیرند احساساتشان را مدیریت کنند؛
با تمرین کردن یاد میگیرند

تصویر
۰ پاسخ

سوال های مرتبط

مامان مهزیار مامان مهزیار ۵ سالگی
پاسخ مسئول ارشد آموزش و پرورش در مورد سوال؛
آیا آموزش نوشتن حروف الفبا در دوره پیش دبستانی مجاز و قانونی است؟


مهدی نوید ادهم، دبیر کل شورای عالی آموزش‌وپرورش، با اشاره به اینکه براساس مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش، خواندن و نوشتن در پیش‌دبستانی ممنوع است،
گفت: «پیش‌دبستانی با توجه به اینکه دوره قبل از ورود به دبستان است، اهمیت ویژه‌ای دارد». وی وجود دوگانگی آموزش در دوره پیش‌دبستانی را همین مسئله عنوان کرد.

پاسخ روان‌شناسان به این مسئله این است که آموزش الفبا به کودک، پیش از دوره دبستان درست نیست؛ زیرا:

1. این سنین، دوران بازی و جست‌وخیز بچه‌هاست. کودک را از درس خسته نکنید.

2. یادگیری الفبا سبب می‌شود کودک از ابتدای دوران مدرسه، از بیشتر بچه‌ها جلوتر باشد و از کلاس و درس زده شود. حتی ممکن است دانش‌آموزی ناآرام و نامنضبط شناخته شود؛ چرا که به دلیل تکراری بودن مطالب، خود را با حرف زدن یا شوخی کردن با دوستانش سرگرم می‌کند.

3. اصلاً به این آموزش‌ها نیازی نیست و آموزش‌های مرسوم مهدکودک‌ها و مراکز پیش‌دبستانی کفایت می‌کند. حتی ممکن است شیوه آموزش شما با شیوه‌ای که کودک، سال آینده در مدرسه می‌آموزد بسیار متفاوت باشد، و این مسئله به‌طور قطع کودک را دچار سردرگمی خواهد کرد.

4. سیستم آموزش موجود در مدارس ما جوابگوی پیشرفت کودک باسواد شما نخواهد بود و او ناخواسته از این سیستم طرد می‌شود! این امر انگیزه تحصیلی دانش‌آموز را کاهش می‌دهد.

نخستین تلاش‌های کودک شما برای نوشتن، بی‌گمان شبیه به واژه‌ها و جمله‌ها نیست اما خط‌خطی‌ها، خط‌خط‌ها و طرح‌ها به او کمک می‌کنند تا برای فراگیری الفبا آماده شود. چه بسا او روزی بهترین رمان کشورش را بنویسد!
مامان غلام رضا مامان غلام رضا ۵ سالگی
🔘 داستان کوتاه

زنی زیبا که صاحب فرزند نمیشد نزد پیامبر میرود و میگوید از خدا فرزندی صالح برایم بخواه.
پیامبر وقتی دعا میکند ، وحی میرسد او را بدون فرزند خلق کردم.
زن میگوید خدا رحیم است و میرود.
سال بعد باز تکرار میشود و باز وحی می آید که بدون فرزند است.
زن این بار نیز به آسمان نگاه میکند و میرود.

سال سوم پیامبر زن را با کودکی در آغوش می بیند.
با تعجب از خدا میپرسد: بارالها، چگونه کودکی دارد او که بدون فرزندخلق شده بود!!!؟

وحی میرسد: هر بار گفتم فرزندی نخواهد داشت، او باور نکرد و مرا رحیم خواند.
رحمتم بر سرنوشتش پیشی گرفت. با دعا سرنوشت تغییر میکند...

از رحمت الهی ناامید نشوید اینقدر به درگاهی الهی بزنید تا در باز شود...

🔹ميان آرزوی تو و معجزه خداوند، ديواري است به نام اعتماد.

پس اگر دوست داري به آرزويت برسي با تمام وجود به او اعتماد کن.

هيچ کودکی نگران وعده بعدی غذايش نيست! زيرا به مهربانی مادرش ايمان دارد.

اي کاش ايمانی از جنس کودکانه داشته باشيم به خدا...
رحمت خدا ممکن است کمی تاخیر داشته باشد اما حتمی است.
سلام صبح پنج شنبه عاشوراییتان بخیر انشاؤالله که همه ما بتونیم دراین روز بهره کافی راببریم و عاقبت هم ماختم به خیرشود
─┅─═इई 🌸🌺🌸ईइ═─┅─
مامان امیرعباس❤️ مامان امیرعباس❤️ ۵ سالگی
🪻🌸✨﷽✨🌸🪻  
     🌸 الهـی بـه امیـد تـو 🌸
  🌼🍃اللّٰہُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلیڪَ‌الفَرَج🌼🍃      
🌺صلی‌الله‌علیک‌یا‌اباعبدالله🌺
                 
#بازی_سرگرمی
سلام
خدا قوت
ما وارد مرحله جدیدی از زندگی شدیم
پسرکوچولوم اینقدر بزرگ شده که داره میره پیش دبستانی.
آوا شناسی داشتند و باید حرف آ را تمرین میکردند
باید کلمه هایی که آ اول و ا آخر آن هاست را تمرین کنیم.
اول با گفتار تمرین کردیم دیدم خیلی تاثیر نداره
از هوش مصنوعی کمک گرفتم و شکل کلماتی که آ اول آنهاست و ا آخر آنهاست را پیدا کردم و چاپ کردم و بردیم و از امیرعباس خواستم که جدا کند و روی برگه بچسابند
مسابقه گذاشتیم اگر درست میگفت امیرعباس ستاره می‌گرفت؛ اشتباه میگفت من ستاره میگرفتم و درستش میگفتم.
و در پایان تابلوی آواشناسی حرف آ ما کامل شد.
🌺اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافِیَةَ وَ النَّصْرَ وَ اجْعَلْنا مِنْ خَیْرِ اَنْصارِهِ وَ اَعْوانِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ🌺
                      •✾••┈┈••┈┈••
مامان حسین  و هستی🧿 مامان حسین و هستی🧿 ۶ سالگی
❌😅اگر می‌خواهید،کسی را بُکُشید که زودتر بمیرد(مرگ تدریجی)حتما او را تشویق به مصرف قهوه کنید.🧐

❌اینها 👇🏻عوارض قهوه اس در صورتی که مداوم و تدریجی مصرف بشه. (تمام کسانی که طولانی مدت قهوه مصرف کرده اند، به این عوارض یا برخی از اونها مبتلا شدن) متأسفانه قهوه، یواش و نرم، نابودت میکنه، متوجه نمیشی،👉🏻عوارضی که مبتلا میشی، اصلا فکرش نمیکنی که اثر قهوه اس، یکماه قهوه رو کنار بگذار، خواهی فهمید که علت بیماریت همین بود

قهوه؛ فشار خون را بالا میبرد

قهوه؛ باعث تحریک و ضعیف شدن قلب و بیماری قلبی می گردد

قهوه؛ کلسترول خون را افزایش می دهد

قهوه؛ برای خانم ها و زنان باردار مضر است چون عوارض خطرناک برای کودک به وجود می‌آورد.

قهوه؛ باعث به وجود آمدن کیست در سینه خانمها می شود. اکثر خانم هایی که قهوه می‌خورند، مبتلا به کیست سینه می شوند.

قهوه؛ ایجاد سردرد می کند

قهوه؛ باعث، بی خوابی شده و لرزش و رعشه و پارکینسون می آورد

قهوه؛ ممکن است باعث تحریکات غیر ارادی عضلانی و منجر به سکته بشود

قهوه؛ ایجاد ناراحتی های روده ای و در برخی ایجاد اسهال می نماید

قهوه؛ ایجاد ناراحتی های معده ای می کند و سوء هاضمه به وجود می آورد

قهوه؛ باعث ریزش مو می‌شود

قهوه؛ باعث ضعف اعصاب میشود

قهوه؛ باعث تولید خلط غلیظ سودا در بدن می شود

قهوه؛ برای بیماران،دیابتی، سرطان، ام اس، بیماران کلیه، قلب،مغز و اعصاب و کبد به شدت مضر است.

❌به طور کلی،قهوه،هیچ خاصیتی ندارد،اگر خواهان سلامتی و طول عمر هستید،از مصرف آن خودداری کنید⛔این نوشیدنی، حرارت غریزی انسان را آرام آرام خاموش می‌کند

.محمد امین احسانیان.


تب
بچه فرزند پروری@siyahdune
مامان Araz Khan 👦💙 مامان Araz Khan 👦💙 ۶ سالگی
میدونستی دی ان ای فرزندت سالها بعد از تولدش توی جریان خونت زندگی میکنه و حتی تا آخر عمر توی مغزت باقی میمونه؟ به این پدیده میگن «ميكروكايمريسم». یعنی مادر و فرزند برای همیشه به هم متصل میمونن
زیبا نیس؟🥲
چیزی به‌شدت عمیق در پیوند میان مادر و فرزند وجود دارد. این فقط احساسی یا معنوی نیست؛ بلکه در تار و پود زیست‌شناسی وجود او نوشته شده است. مدت‌ها بعد از تولد کودک، بخشی از او همچنان در بدن مادر زندگی می‌کند. سلول‌های فرزند به آرامی در خون مادر باقی می‌مانند و حتی به بخشی دائمی از مغز او تبدیل می‌شوند.

این حضور خاموش مثل نخ نامرئیِ عشق و خاطره است؛ پیوندی زنده که با گذر زمان از بین نمی‌رود. طوری که انگار خودِ طبیعت خواسته باشد مادری نه‌تنها در قلب، بلکه در تک‌تک تاروپود وجود زن ردّی ماندگار بگذارد.

این اتصال ابدی، ناگفته و عمیقاً مقدس است؛ یادآوری خاموشی که نشان می‌ دهد عشقی که یک بار خلق شد، هیچ‌وقت واقعاً از بین نمی‌رود.