لباس بارداری چگونه باید باشد؟

مرداد ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
لباس بارداری چگونه باید باشد

به‌محض اینکه برای اولین بار متوجه برجستگی شکم خود در زمان بارداری می‌شوید ممکن است به این موضوع فکر کنید چه موقع لباس بارداری تهیه کنید. واقعیت این است که تشخیص لباس بارداری مناسب می‌تواند برای بسیاری از مادران چالش‌برانگیز باشد اما وقتی لباس مناسبی برای این دوران تهیه می‌کنید می‌توانید بهترین ظاهر را در دوران بارداری داشته باشید. در ادامه با این موضوع آشنا می‌شوید که لباس بارداری چگونه باید باشد و چگونه می‌توان لباس مناسبی برای حاملگی تهیه کرد.

لباس پوشیدن در بارداری

قبل از پرداختن به اینکه لباس بارداری چگونه باید باشد لازم است بدانید همه بدن‌ها در تجربه بارداری یکسان نیستند. بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید چه زمانی باید لباس بارداری بپوشید این موضوع بستگی به شما دارد. اگر از اطرافیان خود در این مورد بپرسید متوجه می‌شوید که هر کسی در زمان متفاوتی پوشیدن لباس بارداری را در این دوران شروع می‌کند. بااین‌حال، توجه به چند نکته می‌تواند به شما کمک کند که چه زمانی برای خرید لباس بارداری اقدام کنید. اگر شرایط زیر را دارید وقت آن است که به فکر لباس بارداری باشید:

  1. باز کردن دکمه شلوارتان دیگر فقط مخصوص به بعد از غذا نیست.
  2. لباس‌هایی که از جنس اسپندکس هستند را ترجیح می‌دهید.
  3. هر روز در تمام مدت، احساس نفخ می‌کنید.
  4. شکم شما شروع به برجسته شدن کرده است.
  5. دکمه‌های پیراهنتان تا انتها بسته نمی‌شود.

این نشانه‌ها با رشد جنین در رحم هماهنگ هستند. معمولا بیشتر زنان در هفته بیستم بارداری نیاز به پوشیدن لباس بارداری را احساس می‌کنند. بااین‌حال، زمان پوشیدن این لباس به عواملی دیگری مثل قد و نوع بدن مادر، افزایش وزن، تعداد نی نی در رحم و تجربه اولین بارداری نیز ارتباط دارد. در بارداری‌های اول نسبت به بارداری‌های بعدی معمولا شکم کمی دیرتر برجسته می‌شود.

* برای دیدن به‌روزترین مدل لباس بارداری تابستانی کلیک نمایید. 

لباس پوشیدن در بارداری

راهنمای خرید لباس بارداری

اگر همه علائم ضروری برای خرید لباس بارداری را دارید احتمالا این سوال به ذهنتان می‌رسد که لباس بارداری چگونه باید باشد. در ادامه با این موضوع آشنا می‌شوید که در هنگام خرید لباس حاملگی لازم است به چه نکاتی توجه کنید و چه اصولی را رعایت کنید.

سایز لباس بارداری

اگر این اولین بارداری‌ای است که تجربه می‌کنید تقریبا برای شما غیرممکن است که بدانید بدنتان در طول حاملگی چقدر تغییر می‌کند. این امر بدین معناست که تخمین سایز لباس بارداری‌ که باید بخرید می‌تواند پیچیده باشد. معمولا اگر قبل از بارداری سایز شش بوده‌اید احتمالا در زمان بارداری نیز سایز شما نیز شش است. بااین‌حال، هر فردی متفاوت است. بنابراین، بسته به وضعیت بارداری ممکن است سایز مناسب لباس بارداری شما هشت یا حتی چهار باشد.

در ارتباط با این موضوع که لباس بارداری چگونه باید باشد آنچه اهمیت زیادی دارد راحت بودن لباس است و این امر به تناسب‌اندام شما ارتباط دارد. به یاد داشته باشید که در بارداری، بخش‌های بدنتان به‌صورت یکسان رشد نمی‌کنند. برخی از زنان قبل از اینکه شکمشان بزرگ شود، افزایش سایز سینه را تجربه می‌کنند. بنابراین، در هنگام خرید لباس بارداری، سایز را نادیده بگیرید و به‌راحتی خود توجه کنید.

هزینه لباس بارداری

این موضوع که چقدر باید برای خرید لباس بارداری هزینه کنید به این امر بستگی دارد که در چه فصلی از سال هستید و بدنتان چقدر تغییر می‌کند. بااین‌حال، انتخاب چند لباس اصلی برای بارداری شروع خوبی است. تهیه یک یا دو شلوار جین باکیفیت و یک شلوار لگ مشکی می‌تواند شروع خوبی باشد. این شلوارها برای بعد از زایمان و دوران شيردهي نیز مفید خواهند بود.

همچنین، اگر از قبل تی‌شرت‌های گشاد ندارید حداقل سه تا پنج تیشرت مخصوص بارداری را با رنگ‌های مختلف تهیه کنید. همچنین بهتر است دو یا سه لباس تهیه کنید که آن‌ها را بتوانید در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید. سایر لباس‌های لازم بستگی به این دارد که در دوران بارداری بخواهید در موقعیت‌هایی مثل جشن عروسی به‌عنوان لباس مجلسي بارداري، عکاسی بارداری یا استخر شرکت کنید یا نه.

خرید لباس بارداری

لباس مناسب بارداری 

در ارتباط با این موضوع که لباس بارداری چگونه باید باشد لازم است بدانید برخی لباس‌ها برای این دوران بارداری بسیار ضروری هستند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

  • تیشرت: چند لباس آستین کوتاه و تیشرت بارداری کشی سفید، خاکستری و مشکی تهیه کنید. این موارد با شلوار جین بسیار هماهنگ هستند.
  • شلوار جین مام استایل: با تغییرات بسیار زیادی که در دوران بارداری برای شما اتفاق می‌افتد باز هم با شلوار جین احساس راحتی خواهید داشت.  وقتی شلوار جین مام استایل را امتحان می‌کنید دیگر علاقه‌ای به شلوارهای قبلی خود نخواهید داشت.
  • لگ: لگ برای کارهای روزمره بسیار مناسب و راحت است.
  • لباس زیر: سعی کنید چند لباس زیر راحت و زیبا برای دوران بارداری تهیه کنید. برخی از سوتین‌های بارداری می‌توانند به‌عنوان سوتین شیردهی نیز مورداستفاده قرار بگیرند. بنابراین، تهیه این لباس می‌تواند به‌صرفه باشد.
  • لباس ماکسی: این لباس‌ها به شما کمک می‌کنند که مرتب‌تر به نظر برسید.
  • لباس مشکی کوتاه: شما به یک یا دو لباس مشکی کوتاه نیاز دارید تا احساس اعتمادبه‌نفس پیدا کنید. این لباس را می‌توانید به‌عنوان لباس مجلسی در جشن عروسی یا مهمانی بپوشید.
  • کت بلیزر: یک کت بلیزر اورسایز می‌تواند به‌عنوان لایه دوم لباس، انتخاب بسیار خوبی باشد. این کت نه‌تنها ظاهر شما را شیک نگه می‌دارد بلکه بسیار راحت نیز هست.

 برندهای لباس بارداری

برندهای متنوعی برای لباس بارداری وجود دارد که شما می‌توانید از میان آن‌ها لباس‌های مناسب خود را انتخاب کنید. همچنین، می‌توانید بر اساس الگو به خیاطی برای دوخت لباس سفارش دهید. بااین‌حال، لازم است بدانید فراتر از برند لباس و دوخت آن، آنچه اهمیت زیادی دارد مناسب بودن لباس و راحتی شما با آن است. در ادامه با چند نکته در این مورد که لباس بارداری چگونه باید باشد آشنا می‌شوید. این نکات را حتما در هنگام خرید در نظر بگیرید.

  • آیا لباس کش می‌آید؟ به جنس لباسی که می‌خرید توجه کنید زیرا شما نمی‌دانید که در ماه‌های آینده بارداری چقدر رشد را تجربه خواهید کرد. هرچقدر لباس بیشتر کشی باشد و انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشد برای شما مناسب‌تر است.
  • بدن‌نما بودن لباس را بررسی کنید. گاهی اوقات لازم است خم شوید، شست پای خود را لمس کنید و از همراه خود بپرسید که آیا لباس بدن‌نماست یا نه.
  • به فراتر از بارداری فکر کنید. برخی لباس‌های بارداری برای شیردهی نیز مناسب‌اند. این لباس‌ها واقعا خوب هستند و موجب می‌شوند بعد از زایمان نیز احساس راحتی و زیبایی را تجربه کنید.

مدل لباس بارداری بلند

با پیشرفت بارداری، ممکن است استفاده از لباس‌های بارداری معمولی برای شما دشوار باشد. اگرچه اشکالی ندارد طیف وسیعی از لباس‌های بارداری را تهیه کنید اما خرید برخی لباس‌های بارداری بسیار ضروری هستند و استفاده از آن‌ها نیز راحت‌تر است. لباس بارداری بلند معمولا زمانی بیشتر به کار می‌آید که در شش‌ماهگی بارداری باشید. در این زمان شکم شروع به برجسته شدن می‌کند. مزایای این لباس‌ها در ادامه مطرح شده‌اند.

  • لباس‌های بلند راحتی، لطافت و سبکی بیشتری دارند.
  • درصورتی‌که وقت اصلاح موهای بدنتان را نداشته باشید گزینه مناسبی هستند.
  • برای پوشاندن برجستگی شکم بسیار مناسب‌اند.
  • یک‌تکه هستند و به‌راحتی در دسترس‌اند.
  • زیبا هستند و به شما احساس خوبی می‌دهند.

مدل لباس بارداری بلند

لباس بارداری خانگی

اگر می‌خواهید بدانید در خانه لباس بارداری چگونه باید باشد اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید راحتی لباس است. لباس‌های تنگ می‌توانند خطرات متعددی به همراه داشته باشند. آن‌ها علاوه بر اینکه موجب درد و ناراحتی می‌شوند باعث می‌شوند که گردش خون شما کاهش پیدا کند و حتی مبتلا به عفونت قارچی شوید.

هدف شماره یک شما برای خرید لباس بارداری باید راحتی باشد. این امر به‌خصوص زمانی اهمیت دارد که در اواخر بارداری باشید. هم‌زمان با رشد بدن و نزدیک شدن به زمان زایمان، شما احساس ناراحتی بیشتری خواهید داشت. بنابراین، اهمیت راحتی لباس بارداری با پیشرفت بارداری بیشتر نیز می‌شود.

درنهایت، مطمئنا وقتی متوجه می‌شوید باردار هستید این موضوع که لباس بارداری چگونه باید باشد اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. در این شرایط، برای اولین بار در زندگی خود لازم نیست به مد توجه کنید. وقتی باردار هستید دیگران در مورد ظاهر شما کاملا درک بالایی دارند. بنابراین، در مورد انتخاب لباس زیبا نگران نباشید. آنچه اهمیت دارد این است که لباس بارداری راحتی را انتخاب کنید که بتواند دوران حاملگی را برای شما آسان‌تر سازد.