سفید شدن پوست جنین | خوراکی ها و عوامل موثری که پوست جنین را سفید می کند

شهریور ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
سفید شدن پوست جنین

بسیاری از مادران باردار در دوران بارداری دوست دارد که فرزندشان پوست سفید و موهای پرپشتی داشته باشند. عوامل مختلفی مانند ژنتیک و تغذیه‌ی مادر در این دوران بر رنگ پوست جنین تاثیر می‌گذارد. در این مقاله قصد داریم در مورد راهکارهای سفید شدن پوست جنین بیشتر توضیح دهیم. 

علت سفید شدن پوست جنین

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، عوامل مختلفی بر سفید شدن پوست کودک تاثیر می‌گذارد: ژنتیک و تغذیه مادر برای سفید شدن پوست جنین.

علت سفید شدن پوست جنین

کودک شما از نظر رنگ پوست، رنگ پوست یکی از والدین یا ترکیبی از پوست پدر و مادر خود را به ارث خواهد برد. به عنوان مثال اگر پدر و مادر هر دو سفید باشند، به احتمال بسیار زیاد پوست کودک آنها نیز سفید خواهد شد. اما اگر یکی از آنها پوست تیره و دیگری پوست سفید داشته باشد، پوست بچه به احتمال زیاد ترکیبی از آنها خواهد بود (نه بسیار تیره و نه بسیار روشن). در مورد والدینی که هر دو پوست تیره دارند، احتمال سفید شدن پوست نوزاد در بارداری بسیار ضعیف است. این اثرات وراثتی در مورد پیش بینی رنگ چشم نوزاد و مدل و رنگ مو نیز درست است. با این حال کارهایی وجود دارد که می‌توانید با انجام آنها، رنگ پوست را کمی روشن‌تر کنید. یکی دیگر از راه‌های سفید شدن پوست جنین در دوران بارداری، پیروی از یک شیوه‌ی تغذیه‌ای خاص است که در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم که برای سفید شدن پوست جنین چه باید خورد.

برای سفید شدن پوست جنین چی بخوریم 

تحقیقات نشان داده است که تغذیه‌ی زن باردار می‌تواند به طرق مختلف بر جنین تاثیر بگذارد. چه از نظر سلامتی و قوه‌ی بدنی و چه از نظر زیبایی جنین. به طور کلی تغذیه برای سفید شدن پوست نوزاد بعد از تولد را می‌توانیم در دو گروه میوه‌های مفید و سایر مواد غذایی موثر مورد بررسی قرار داد

چه میوه‌هایی باعث سفید شدن پوست جنین می شود

بعضی از مهمترین میوه‌هایی که به سفید شدن پوست جنین کمک می‌کند به شرح زیراند:

چه میوه هایی باعث سفید شدن پوست جنین می شود

  • انگور: این میوه دارای آلفا هیدروکسی اسید است و خوردن انگور در بارداری باعث شادابی، سلامت و سفید شدن پوست جنین می‌شود.
  • نارگیل: این میوه‌ی خوشمزه نه تنها به تقویت سیستم ایمنی بلکه به سفیدی پوست نوزاد کمک می‌کند.

چه خوراکی‌هایی باعث سفید شدن پوست جنین می‌شود

  • بادام درختی: بادام منبع غنی از پروتئین، ویتامین E، کلسیم، منیزیم و فیبر است که می‌تواند به رشد استخوان‌ها، بهبود سلامتی و سفید شدن پوست نوزاد کمک کند.
  • دانه رازیانه: خوردن رازیانه در دوران بارداری می‌تواند به درمان حالت تهوع بارداری و سفید شدن پوست جنین کمک کند. اما ممکن است خطراتی از جمله سقط جنین داشته باشد که به سنِ بارداری شما بستگی دارد. در این مورد باید با پزشک خود مشورت کنید.
  • روغن حیوانی: روغن کره که به کاهش دردهای پس از زایمان کمک می‌کند، می‌تواند در سفیدی پوست نیز موثر باشد. با این حال باید در خوردنش احتیاط کرد زیرا منجر به چاقی می‌شود.
  • شیر: مصرف شیر علاوه بر تقویت استخوان‌ها می‌تواند منجر به سفید شدن پوست نوزاد شود. 
  • تخم مرغ: این منبع پروتئینی می‌تواند نه تنها سلامت نوزاد را تقویت کند، بلکه به سفید شدن پوست نوزاد نیز کمک می‌کند.
  • عرق کاسنی: برای سفید شدن پوست جنین در اواخر بارداری می‌توانید از این عرق گیاهی استفاده کنید. 

سفید شدن پوست جنین در طب سنتی

برای سفید شدن پوست نوزاد در طب سنتی نیز تمرکز اصلی روی تغذیه است. شما می‌توانید از مواد غذایی که در بالا گفته شد برای سفید شدن پوست جنین استفاده کنید. به جز این از مصرف لیست پرهیزات نیز جلوگیری کنید:

  • غذاهای تند نخورید. 
  • از مصرف ادویه‌هایی مانند خردل و دارچین خودداری کنید.
  • در معرض دود زغال و دخانیت قرار نگیرید.
  • از مصرف انواع نوشابه و سس خودداری کنید.
  • مصرف غذاهای کنسروی را به حداقل برسانید.

سفید شدن پوست جنین در طب سنتی

برای خوشگل شدن جنین چی بخوریم

داشتن یک بچه سفید یا به طور کلی خوشگل به میزان زیادی تحت‌تاثیر عوامل ژنتیکی است. اما شما می‌توانید با اصلاح تغذیه که در بالا گفته شد و اطلاع از غذاهایی که منجر به زشت شدن جنین می‌شود به میزان زیادی ظاهر آنها را تغییر دهید. انواعی از ویتامین C E و D می‌توانند به تقویت پوست و موی کودک کمک کرده و در نتیجه او را زیباتر کند.

سفید شدن پوست جنین در شیردهی  

شیردهی با شیر مادر می‌تواند تاثیر زیادی بر پوست جنین چه از نظر شفافیت و چه از نظر رنگ داشته باشد. شیر مادر سرشار از انواع ویتامین‌هاست که می‌توانند به سفید شدن پوست جنین کمک کنند. همچنین برای درمان زردی نوزادان، یکی از راه‌های بسیار موثر و اثبات شده برای سفید شدن پوست جنین، تغذیه با شیر مادر است. این کار منجر به دفع رنگ زردی و سفیدی پوست او می‌شود. 

دعا برای سفید شدن پوست جنین

برای سفید شدن پوست جنین توصیه‌های دینی زیادی نیز وجود دارد. به عنوان مثال خواندن سوره‌ی یاسین قبل از نزدیکی در زمان اقدام برای بارداری و انجام تسبیحات حضرت زهرا (س) در دوران بارداری توصیه شده است. همچنین پیشنهاد می‌شود که مادر از موادی مانند گلاب، انار، عناب در بارداری و ... نیز مصرف کند.

دعا برای سفید شدن پوست جنین

سفید شدن پوست و جنسیت جنین

گاهی رنگ پوست مادر نیز در این دوران دچار تغییراتی می‌شود. آنها گاهی سفید و گاهی تیره می‌شوند. بعضی از افراد این تغییر رنگ را به جنسیت جنین نسبت می‌دهند. بر این اساس معتقدند زیبا شدن جنین دختر در بارداری منجر به تیره شدن پوست مادر و بهم ریختن وضعیت پوستی او می‌شود. و برعکس بارداری پسر پوستی سفید و شفاف به مادر می‌دهد. اما حقیقت این است که این نظریات پشتوانه‌ی علمی ندارند و هیچ تحقیقی نشان نمی‌دهد که شما می‌توانید از تغییر در وضعیت مادر به جنسیت جنین او پی ببرید و تنها راه مطمئن، انجام سونوگرافی تشخیص جنسیت جنین است.