زمان مناسب نزدیکی جنسی برای باردار شدن

دی ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
زمان مناسب نزدیکی جنسی

رابطه جنسی در صبح یا شب؟ این یکی از تردید‌های بزرگ مردان و زنان است. مردان پس از بیدار شدن دچار نعوظ می‌شوند. در نتیجه به نظر می‌رسد صبح‌گاه بهترین وقت نزدیکی باشد. اما اکثر خانم‌ها شب را ترجیح می‌دهند. زیرا تمامی کارها انجام شده و نگرانی وجود ندارد. از طرفی بچه‌ها نیز در اتاق و تخت‌خواب خود می‌باشند. اما به راستی زمان مناسب نزدیکی جنسی چه موقع می‌باشد؟! زمان مناسب نزدیکی جنسی برای باردار شدن به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

تفاوت سطح هورمون تستوسترون

افزایش سطح تستوسترون در بدن مردان بین ساعات ۶ تا ۹ صبح رخ می‌دهد. آقایان به طور طبیعی در این ساعات نعوظ را تجربه می‌کنند. در نتیجه بهترین زمان رابطه زناشویی برای آقایان از نظر فیزیولوژیک، صبح‌گاه می‌باشد. اما متأسفانه بانوان کمترین سطح تستوسترون را در صبح دارند. اما شب ها این میزان کمی افزایش می‌یابد. بنابراین برای بانوان از نظر فیزیولوژیک، شب زمان مناسب نزدیکی جنسی است.

تفاوت چرخه تغییرات هورمونی

آقایان در طی روز ۲۵ تا ۵۰ درصد تفاوت سطح تستوسترون را تجربه نمایند. به این معنا که یک میل زیاد برای رابطه جنسی سریع خواهند داشت. اما در بانوان تغییرات تستوسترون به صورت روزانه نیست. بلکه ماهیانه تغییر می‌کند. بیشترین سطح تستوسترون در بدن خانم‌ها در میانه سیکل قاعدگی یا حوالی تخمک‌گذاری ایجاد می‌شود. البته این میزان از افزایش تستوسترون در بدن خانم‌ها کاملا متفاوت با سطح تستوسترون در بدن آقایان می‌باشد. اما در هر صورت همین افزایش ناچیز سبب می‌‌شود میل جنسی خانم‌ها در حوالی تخمک‌گذاری افزایش یابد.  بنابراین، لازم است با استفاده از کیت تخمک گذاری و راهنمای استفاده از کیت تخمک گذاری می‌توانید زمان مناسب برای رابطه جنسی برای باردار شدن را تشخیص دهید.

بهداشت فردی

منظور از بهداشت فردی در رابطه جنسی چیست؟ بسیاری از بانوان نسبت به تمیزی بدن پیش از رابطه جنسی حساس هستند. در نتیجه تنفس صبحگاهی (بوی بد دهان در صبح) و تعریق شبانه (که سبب بوی بد بدن و نواحی ژنیتال در هنگام بیدار شدن خواهد شد)، میل جنسی آن‌ها را برای نزدیکی صبحگاهی از بین خواهد برد. این دلایل قطعا آخرین موضوعی است که به ذهن آقایان خطور می‌نماید. به ویژه زمانی که احساس نیاز به نزدیکی با شریک جنسی خود دارند.

بهداشت فردی

صبح‌گاه، زمان مناسب نزدیکی جنسی

همان‌طور که پیش‌تر بررسی کردیم، بسیاری از بانوان نزدیکی صبحگاهی را دوست ندارند. اما بهتر است با رعایت موارد زیر، صبح را زمان مناسب نزدیکی جنسی در نظر بگیرید.

  • بر روی منافع آن تمرکز کنید؛ به طور مثال یکی از حسن‌های رابطه جنسی در صبح این است که هورمون وازوپرسین در بدن آقایان افزایش می‌یابد. این هورمون سبب می‌شود تا آقایان برای ارتباط و لمس پوستی پس از رابطه جنسی مشتاق‌تر باشند. در نتیجه چرا نباید صبح را بهترین وقت نزدیکی جنسی در نظر نگرفت؟!
  • آهسته‌تر شروع کنید؛ زمان خود را صرف هم‌آغوشی بیش‌تر کنید. محققان انگلیسی بر این باورند که یکی از مؤثرترین عوامل بر میل جنسی بانوان، تصور آن‌ها نسبت به بدن خود می‌باشد. بنابراین بهتر است آقایان به محض بیدار شدن از خواب به صورت همسر خود خیره شوند. ضمن اینکه به او بگویند که عاشقش هستند و بدن برهنه او را بسیار دوست می‌دارند.
  • زودتر به تخت‌خواب بروید؛ کاهش مدت خواب سبب کم شدن سطح هورمون تستوسترون در هر دو جنس مرد و زن خواهد شد. از آنجایی که پاسخ به سوال آیا استرس مانع بارداری می‌شود؟ مثبت است، خواب کافی سبب تعادل هورمونی مناسب در بدن خواهد شد. از طرفی سطوح هورمون استرس یا همان کورتیزول را در بدن کاهش می‌دهد. هورمون استرس می‌تواند میل جنسی در هر دو جنس مرد و زن را کاهش دهد. پس خواب کافی برابر است با یک سکس صبحگاهی لذت‌بخش.

*در مورد امکان بارداری بدون دخول در این مقاله بیشتر بخوانید.

شب، زمان مناسب نزدیکی جنسی

بله درست متوجه شدید. همان‌طور که صبح‌ها زمان مناسب برای نزدیکی جنسی است، شب‌ها نیز می‌تواند زمان مناسبی باشند. همه‌چیز به موقعیت و شرایط شما و شریک جنسی‌تان بستگی دارد. زیرا رابطه جنسی یک رابطه دو طرفه است. بنابراین برای آماده شدن آقایان جهت ارتباط جنسی در شب هنگام بهتر است موارد زیر را رعایت نمایید.

  • مسابقات ورزشی تماشا کنید؛ تحقیقات ثابت کرده است که تماشای مسابقات ورزشی سبب افزایش سطح تستوسترون در بدن آقایان خواهد شد. تستوسترون از احساس خشم و هیجان ناشی از تماشای مسابقات است که بالا می‌رود. اگر خانم نیز به مسابقات ورزشی علاقه‌مند باشد این به یک تفریح دونفره هیجان‌انگیز تبدیل خواهد شد. در نتیجه می‌تواند سبب شود اتاق تماشای تلویزیون به بهترین مکان برای رابطه زناشویی بدل شود!
  • زمینه‌چینی کنید؛ برای در کنار هم بودن و داشتن ساعات دونفره و عاشقانه زمینه‌چینی کنید. فرستادن پیام‌های عاشقانه برای هر دو طرف می‌تواند سبب افزایش سطح تستوسترون در بدن شود. گرچه برقراری ارتباطات احساسی با بانوان در زمینه افزایش میل جنسی و تحریک از تستوسترون نیز کارآمدتر خواهد بود. پس در مواقعی که به همسر خود ابراز احساسات می‌کنید، زمان مناسب نزدیکی جنسی را مقدمه‌چینی کنید. 
  • ساعات پایینی روز را با یکدیگر ورزش نمایید؛ نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه ورزش روزانه سبب افزایش سطح تستوسترون در بدن می‌گردد. تحریک جنسی حدود نیم ساعت پس از ورزش ساده‌تر از مواقع دیگر اتفاق می‌افتد. بنابراین بهترین زمان رابطه زناشویی پس از یک ورزش سبک و مفرح دونفره خواهد بود.

شب، زمان مناسب نزدیکی جنسی

*همچنین در این مقاله در مورد بهترین پوزیشن نزدیکی در بارداری بخوانید

البته که همه ما می‌دانیم زمان مناسب نزدیکی جنسی برای هر شخص متفاوت می‌باشد. اما بهتر است همواره نسبت به خواسته‌های طرف مقابل آگاه باشیم و با آغوش باز پذیرای خواسته‌های منطقی ایشان باشیم. زیرا پذیرش زمان مناسب نزدیکی جنسی فرد مقابل برای خود شما نیز سرگرم‌کننده و جالب خواهد بود. همچنین لازم است از غذاهای مضر برای باروری اجتناب کنید و از رژیم غذایی مناسب در زمان اقدام برای بارداری آگاه باشید.

در هر شرایطی نیز اگر مشکلی در ارتباط با تنظیم زمان مناسب نزدیکی جنسی وجود دارد، بهتر است بدون حاشیه و در نهایت صداقت موضوع را با شریک جنسی خود در میان بگذارید. با گفت و گوی صادقانه می‌توانید بهترین زمان مناسب نزدیکی جنسی را با توجه به شرایط طرفین پیدا کنید. ضمنا در نظر داشته باشید که خود را هرگز مقید به زمان و مکان خاص ننمایید. هر زمانی می‌تواند زمان مناسب نزدیکی جنسی باشد. شرط آن وجود یک میل جنسی در دو طرف رابطه زناشویی است.