پوزیشن صحیح نزدیکی و نحوه آمیزش برای باردار شدن

دی ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
پوزیشن صحیح نزدیکی و نحوه آمیزش برای باردار شدن

بسیاری بر این باورند که پوزیشن صحیح نزدیکی و نحوه آمیزش برای باردار شدن در جهت افزایش درصد احتمال باروری مؤثر است. اما در همین ابتدا باید عرض کنم که پوزیشن شما حین ارتباط جنسی کوچک‌ترین اثری در افزایش احتمال باروری ندارد. هر حالتی از رابطه جنسی که سبب نزدیک شدن سر آلت تناسلی به دهانه رحم شود، پوزیشن صحیح نزدیکی و نحوه آمیزش برای باردار شدن می‌باشد. زیرا برای باردار شدن ورود اسپرم به رحم شما کفایت می‌کند. ساختار اسپرم به صورتی است که بدون توجه به جهت جاذبه زمین به سمت لوله‌های رحمی و تخمک حرکت می‌کند. در نتیجه نحوه برقراری ارتباط جنسی در واقع اثری در باردار شدن شما ندارد. در نتیجه با این دیدگاه در ادامه به بررسی پوزیشن صحیح نزدیکی و نحوه آمیزش برای باردار شدن می‌پردازیم.

احتمال بارداری در کدام پوزیشن بیش‌تر است؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، پوزیشن صحیح نزدیکی و نحوه آمیزش برای باردار شدن، اهمیتی در افزایش درصد باروری ندارد. در نتیجه پوزیشن‌های صحیح نزدیکی برای باردار شدن عبارتند از:

  • پوزیشن ماشینری یا قرارگیری مرد رو؛ حالتی که در آن مرد در بالا و زن در زیر قرار می‌گیرد.
  • پوزیشن دختر گاوچران یا قرار‌گیری زن رو؛ حالتی که در آن زن در بالا و مرد در زیر قرار می‌گیرد.
  • پوزیشن پهلو به پهلو یا قاشقی؛ در این روش در حالی که هر دو طرف به پهلو خوابیده‌اند دخول اتفاق می‌افتد.
  • پوزیشن داگ استایل یا سگی؛ پوزیشنی که خانم به صورت چهار دست و پا قرار می‌گیرد و مرد از قسمت پشتی بدن او دخول را انجام می‌دهد.
  • پوزیشن لبه تخت؛ کمر خانم لبه تخت قرار می‌گیرد و مرد ایستاده دخول را انجام می‌دهد. یا بالعکس.
  • و تمامی پوزیشن‌های دیگر نزدیکی جنسی ( به مقاله بهترین پوزیشن برای دیسک کمر نیز مراجعه کنید)

*در این مقاله در مورد بارداری بدون دخول بیشتر بخوانید.

سوال برخی زوجین این است که چگونه خیلی سریع باردار شویم؟ یا بهترین پوزیشن رابطه جنسی چیست؟ در این مورد بسیاری بر این باورند که اگر در طی رابطه جنسی زن بر روی پشت دراز بکشد احتمال بارداری بالا می‌رود. اما باید بدانید که چنین موضوعی صحت ندارد. زیرا تحقیقات لازم بر روی تأثیر نحوه آمیزش برای باردار شدن به دلایل بسیار متفاوتی صورت نگرفته است. در نتیجه هیچ نتیجه قطعی برای اینکه پوزیشن صحیح نزدیکی و نحوه آمیزش برای بارداری شدن کدام است وجود ندارد. در نتیجه ما مفهومی به عنوان بهترین پوزیشن برای بارداری نیز نخواهیم داشت. 

برای باردار شدن بعد از نزدیکی چقدر بخوابیم؟

علاوه بر پوزیشن صحیح نزدیکی و نحوه آمیزش برای باردار شدن، عده‌ای بر این باورند که اگر پس از آمیزش برای باردار شدن مدتی را دراز کشیده باقی بمانند شانس باروری بیشتر می‌شود. در صورتی که این موضوع در ارتباط با یک بدن سالم صحت ندارد. زیرا تحقیقات در ارتباط با یک نزدیکی طبیعی و عادی بین دو فرد سالم به طور کامل انجام نشده است که نتیجه آن مشخص باشد. در این مورد لازم است از زمان مناسب نزدیکی جنسی برای باردار شدن نیز آگاه باشید.

اما در رابطه با تزریق اسپرم به داخل رحم که یک روش لقاح مصنوعی است، اگر مادر حدود ۱۵ دقیقه پس از تزریق اسپرم به صورت دراز‌کشیده به پشت باقی بماند شانس بارداری حدود ۱۰ درصد افزایش می‌یابد. اما نمی‌توان با استناد به این موضوع در ارتباط با نزدیکی طبیعی بین دو فرد سالم نیز انتظار چنین نتیجه‌ای داشت. زیرا در لقاح مصنوعی ما یک یا نهایتا چند اسپرم شسته شده را به درون رحم تزریق می‌کنیم. اما در رابطه جنسی بین دو فرد سالم چند قطره از مایع منی همان ابتدای انزال مرد وارد رحم می‌شود. باید بدانید که هر قطره مایع منی یک مرد سالم حداقل ۲۰ میلیون اسپرم دارد. در نتیجه درازکش ماندن یا نماندن شما پس از رابطه جنسی تأثیر به خصوصی در احتمال بارداری ندارد. در نتیجه اگر به دنبال یک روش بارداری سریع هستید، در بازه تخمک‌گذاری خود یعنی روزهای افزایش شانس باروری، یک شب در میان نزدیکی کنید. ضمنا پیش از هر چیز در حفظ سلامت بدن خود و همسرتان بکوشید. زیرا هیچ چیز به اندازه یک بدن سالم و روان شاد احتمال بارداری را افزایش نمی‌دهد.

برای باردار شدن بعد از نزدیکی چقدر بخوابیم؟

تأثیر ارگاسم زن در آمیزش برای باردار شدن

بسیاری بر این باورند که اگر خانم حین رابطه جنسی به ارگاسم برسد احتمال باروری تغییر خواهد کرد. زیرا تصور می‌کنند که انقباضات واژن و رحم حین ارگاسم به حرکت اسپرم کمک خواهد کرد. اما باید بدانید که انقباضات رحم و واژن حین ارگاسم به قدری ناچیز و کوتاه مدت است که توانایی تغییر درصد باروری را ندارد. ضمن اینکه برخی به اشتباه بر این باورند که با به ارگاسم رسیدن خانم محیط واژن اسیدی می‌شود! در صورتیکه محیط واژن همواره اسیدی است و PH طبیعی آن چیزی حدود ۴ تا ۴.۵ می‌باشد و اگر این PH تغییر کند عفونت واژینال رخ می‌دهد. همان‌طور که می‌دانید عفونت واژینال به دلیل ایجاد التهاب احتمال باروری را کاهش می‌دهد. پس خواهشاً به روش‌هایی منسوخ شده طب سنتی عمل نکنید. زیرا با پوش‌های واژینال توصیه شده در طب سنتی نه تنها احتمال باروری افزایش نمی‌یابد، بلکه به بدن خود آسیب جدی و بعضاً جبران ناپذیر وارد می‌نمایید. مواد خوراکی که تصور می‌کنید می‌توانند برای واژن مفید باشند مانند سیر، عسل یا سرکه، نتیجه‌ای جز عفونت و مشکلات واژن و رحم به دنبال نخواهند داشت. بنابراین، لازم است از رژیم غذایی مناسب در زمان اقدام برای بارداری آگاه باشید.

ضمنا به دلایل توضیح داده شده، ارگاسم بانوان تأثیری در تعیین جنسیت جنین نیز ندارد. بنابراین پوزیشن صحیح نزدیکی و نحوه آمیزش برای باردار شدن قانون یا فرمول خاصی ندارد. موضوع مهم سلامت بدن شما و همسرتان و آرامش روحی و روانی حین برقراری رابطه جنسی است. در نتیجه به جای اینکه به دنبال یافتن بهترین پوزیشن برای بارداری باشید، بکوشید سالم بخورید و بیاشامید و سالم بیاندیشید. که قطعا ذهن سالم و بدن سالم احتمال بارداری را افزایش خواهد داد.