ماندگاری مزوتراپی دور چشم چقدر است؟

شهریور ۱۴۰۱ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
ماندگاری مزوتراپی دور چشم

چشم‌ها از مهم‌ترین قسمت‌های بدن هستند که در ایجاد ارتباط و برقراری تماس با دیگران، نقش مهمی دارند. تمام حال درونی افراد از حالت چشم‌هایشان پیدا است. اگر خسته باشند زیر آن گود و تیره شده است و اگر ناراحت باشند پف کرده و قرمز است. بنابراین هر حالت درونی که داشته باشید چشم‌هایتان بیانگر آن است. بنابراین اگر می‌خواهید چشم‌های زیباتر و بانفوذی داشته باشید، یکی از اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود، روش مزوتراپی زیر چشم است که به کمک اکسیژنی که زیر چشم تزریق می‌شود، آبرسانی و جوانسازی انجام می‌شود.

ماندگاری مزوتراپی دور چشم

مزوتراپی یکی از درمان‌های غیر تهاجمی موثر می‌باشد که در آن ترکیبی از داروهای لازم با منشا گیاهی، ویتامینه، هومیوپاتیک و مواد اساسی مورد نیاز پوست با دوز مناسب به صورت تزریق می‌شود. مزوتراپی زیر چشم باید حتما توسط افراد متخصص و یا پزشک متخصص پوست و مو انجام شود زیرا این کار نیاز به مهارت کافی و تجربه لازم در این زمینه دارد.

از مزایای مزوتراپی عبارتند از:

باید بدانید نتیجه ماندگاری مزوتراپی زیر چشم کاملا به نوع پوست شما، مراقبت‌های قبل و بعد از مزوتراپی، مهارت پزشک، مواد اولیه، نوع تزریق و تعداد جلسات شما بستگی دارد. بنابراین در صورتی که تمام این موارد رعایت شود، ماندگاری این روش بسیار زیاد خواهد بود. البته در برخی موارد ممکن است برای ماندگاری دائمی نیاز به تکرار یکبار در سال داشته باشد.

عکس مزوتراپی دور چشم

عکس مزوتراپی دور چشم

تعداد جلسات مزوتراپی دور چشم

تعداد جلسات مزوتراپی مورد نیاز برای هر فرد طبق نظر پزشک متخصص پوست و مو و نسبت به پیشرفت درمان مشخص می‌شود. اما بطور کلی مزوتراپی زیر چشم مانند تمام مزوتراپی‌ها در مدت 4 تا 5 ماه، هر هفته مزوتراپی انجام می‌شود و بعد از آن برای ماندگاری دائم و حفظ نتیجه، هر سال یک یا دو بار باید تکرار شود.

مزایا مزوتراپی دور چشم

یکی دیگر از روش‌ها برای از بین بردن گودی و یا پف زیر چشم، تزریق ژل و چربی است. باید بدانید که مدت زمان ماندگاری این روش بسیار کوتاه‌تر از مزوتراپی است و همچنین ممکن است عوارض بیشتری برای شما داشته باشد. اما در روش مزوتراپی یک روند طبیعی داشته و در واقع مواد تزریقی به دور چشم، مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن است. این مواد به پوست در تولید کلاژن کمک کرده و باعث جوانسازی، رفع چین و چروک‌ها، از بین رفتن گودی و پف زیر چشم می‌شود. (البته شما همیشه این شانس را دارید که از بهترین روغن برای جوانی پوست صورت نیز برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده کنید.)

ترکیبات مواد مزوتراپی

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که در مزوتراپی از چه ترکیباتی استفاده می‌کنند. باید بگویم که محلول مزوتراپی حاوی مواد مغذی برای جوانسازی پوست بوده و البته موادی مانند انواع آمینو اسیدها، آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها را شامل می‌شود.

دوز این داروها و تزریق آنها بستگی به نوع پوست شما و مشکلات پوستی شما خواهد داشت. پوست اطراف چشم بسیار حساس است بنابراین زودتر از هرجای دیگر شروع به چروک شدن می‌کند. ترکیبات مزوتراپی می‌تواند در بهبود این چین و چروک‌ها بسیار مفید واقع شود.

ترکیبات مواد مزوتراپی

تزریق ویتامین c زیر چشم

ویتامین C دارای مواد مغذی بسیار زیادی برای بدن است و بودن این ماده در رژیم غذایی ما بسیار ضروری است. این ویتامین نقش مهمی در عملکرد ایمنی بدن از جمله التیام زخم‌ها، کلاژن سازی، جلوگیری از آسیب‌های سلولی و تولید انتقال دهنده‌های عصبی دارد. ویتامین C را می‌توان از بسیاری غذاها و همچنین مکمل‌های غذایی دریافت کرد.

برای شروع تزریق، ابتدا باید آرایش صورت بخصوص چشم‌های شما تمیز شود و سپس پلک‌های شما ضدعفونی می‌شود.پس از آن در صورت تمایل از ژل بی حس کننده مانند لیدوکائین در ناحیه دور چشم استفاده می‌کنند. سپس پزشک بسته به نوع تکنیکی که استفاده می‌کند، با استفاده از میکروکانولاها با نوک گرد یا سوزن‌های کوچک مواد تزریقی را بین پوست و استخوان تزریق می‌کند. پس از آن اجازه می‌دهد تا مواد به تدریج در محل مورد نظر پخش شود. 

تزریق زیر چشم باید با دقت بسیار زیاد انجام شده و بخ خوبی کنترل شود. این فرآیند ممکن است 30 تا 40 دقیقه زمان نیاز داشته باشد و پس از آن نتیجه بلافاصله قابل مشاهده است.

عوارض مزوتراپی دور چشم

در ابتدا گفتیم که روش مزوتراپی یک روش کم تهاجمی و بی‌خطر است، اما باید بدانید که هیچ روشی برای جوانسازی پوست کاملا بی‌خطر نخواهد بود. شما ممکن است بعد از انجام روش مزوتراپی کمی درد یا تورم در اطراف چشم‌های خود حس کنید. علاوه بر آن ممکن است کمی سر درد داشته باشید که یکی از عوارض طبیعی مزوتراپی است که با گذشت چند ساعت از بین می‌رود و اگر از بین نرفت می‌توانید با یک قرص مسکن آن را درمان کنید.

همچنین ممکن است جای سوزن‌های تزریق روی پوست اطراف چشم باقی بماند که اصلا جای نگرانی نیست و بعد از گذشت چند روز خود به خود از بین می‌روند. البته پزشک متخصص باید تمام تلاش خود را بکند تا هیچ خون مردگی در جای تزریق باقی نماند.

اگر به جز عوارض زود گذر نام برده عوارض دیگری داشتید و یا عوارض گفته شده طولانی مدت باقی ماندند، حتما با پزشک خود تماس بگیرید و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

عوارض مزوتراپی دور چشم

کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی

همانطور که گفته شد ممکن است در محل سوزن‌ها مقداری قرمزی و سوزش وجود داشته باشد و میزان این قرمزی و یا کبودی کاملا به نحوه کار پزشک و جلوگیری او از بوجود آمدن خود مردگی در زیر چشم بستگی دارد. اما در بیشتر اوقات مقدار کبودی بسیار کم بوده و پس از گذشت چند ساعت تا چند روز از بین می‌رود.

هزینه مزوتراپی زیر چشم

باید بدانید که هزینه مزوتراپی دور چشم کاملا به مواد مصرفی، تعداد جلسات و کلینیکی است که انتخاب می‌کنید. علاوه بر آن تعداد نقاطی که تزریق صورت می‌گیرد در هزینه مزوتراپی بی تاثیر نیست. بنابراین نمی‌توان یک قیمت ثابت برای این روش درمانی جوانسازی در نظر گرفت زیرا با توجه به عواملی که نام برده شد، متغیر خواهد بود.

بنابراین اگر قصد مزوتراپی دور چشم دارید بهتر است قبل از آن از کلینیک انتخابی خود بخواهید تا شما را مشاوره دهند و سپس مزایا و معایب این روش را حتما در نظر بگیرید.