آیا میکرونیدلینگ کک و مک را از بین می‌برد؟

تاریخ انتشار: تیر ۱۴۰۱ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
ایا میکرونیدلینگ کک و مک را از بین میبرد

کک و مک یا لکه‌های مسطح پوستی که به رنگ قرمز و قهوه‌ای است معمولا در افرادی که پوستی روشن دارند و بصورت ژنتیکی بوجود می‌آید. این لک‌ها که با قرار گرفتن در معرض نور خورشید تیره‌تر خواهند شد به یکی از دغدغه‌ها برای برخی از این افراد تبدیل شده است که معمولا همیشه سعی دارند با استفاده از لوازم آرایش آنها را بپوشانند. درست است که گاهی استفاده از انواع روغن روشن کننده پوست صورت می‌تواند کمک کننده باشد اما گاهی به درمانهای اساسی تر و شبه جراحی نیاز است. اگر شما هم دارای کک و مک یا لکه‌های پوستی هستید و دوست دارید تا آنها را درمان کرده و از بین ببرید، این مطلب از گهواره که در مورد رفع کک و مک با میکرونیدلینگ است را از دست ندهید.

آیا میکرونیدلینگ برای لک‌های صورت خوب است؟

میکرونیدلینگ یا القای کلاژن سازی، ابزار دستی است که دارای سوزن‌های ریزی بوده و سوراخ‌های بسیار کوچک میکروسکوپی با عمق کنترل شده روی پوست ایجاد می‌کند. با کمک این روش، پوست تحریک شده و فرآیند ترمیم طبیعی پوست خود را آغاز می‌کند. این روند با التهاب آغاز شده، سپس پوست را تحریک کرده تا کلاژن سازی جدید را تولید کند. در این فرآیند پوست شما ضخیم‌تر، منسجم‌تر و نرم‌تر خواهد شد.

یکی از مزایای میکرونیدلینگ کاهش جای جوش و لک‌های پوستی است که درمان آنها بسیار مشکل است. در این روش هزاران سوزن ریز روی یک‌ها ضربه زده و باعث کاهش و یا حتی از بین رفتن لک‌ها می‌شوند. شما بلافاصله بعد از درمان متوجه کاهش میزان لک‌های پوستی خود خواهید شد. همچنین این روش می‌تواند همه فیبروزهای پوست را بشکند و به پوست اجازه دهد تا صاف و یکدست شود. فرآیند فیبروز زمانی اتفاق می‌افتد که پوست شما زخم و بریدگی داشته باشد. در این فرآیند که در هنگام بهبودی خوب است، باعث می‌شود تا همه چیز به یکدیگر بچسبد و جای زخم ترمیم شود. اما این چسب آنقدر قوی است که پوست را به سمت پایین می‌کشاند. به همین دلیل است که جای جوش و زخم مانند حفره بر روی پوست باقی می‌ماند.

آیا میکرونیدلینگ برای لک‌های صورت خوب است؟

معجزه میکرونیدلینگ برای کک و مک و لک

می‌تواند از میکرونیدلینگ به عنوان یک معجزه درمانی یاد کرد. این روش درمانی دارای کاربردهای بسیار زیاد بوده که برای جوانسازی و زیبایی پوست نیز استفاده می‌شود. از کاربردهای این روش عبارتند از:

  • جوانسازی پوست

جوانسازی پوست یکی از شناخته شده‌ترین کاربردهای میکرونیدلینگ است که با ضربات آرام و سطحی که بر روی پوست وارد می‌شود، باعث تحریک کلاژن سازی و الاستین می‌شود. این مواد باعث جوانسازی و رطوبت رسانی به پوست خواهند شد.

  • درمان جوش و جای آن

در برخی از موارد جای جوش بعد از گذشت زمان کدر شده و حتی ممکن است تیره‌تر شود. در روش میکرونیدلینگ آسیب‌هایی که به لایه‌های زیر پوست وارد شده است، در اثر ضربات سوزن از بین رفته و باعث از بین رفتن و یا کم‌رنگ‌تر شدن لک‌های پوستی و شفافیت پوست می‌شود. (در مورد استفاده از انواع ماسک خانگی مانند ماسک نشاسته برای لک صورت به مقالات مربوطه مراجعه کنید)

معجزه میکرونیدلینگ برای کک و مک و لک

  • درمان ترک پوستی

ترک‌های پوستی معمولا در اثر پاره شدن و آسیب دیدن در لایه اپیدرم اتفاق می‌افتد که میکرونیدلینگ می‌تواند ترک‌های پوستی ناشی از کشیده شدن پوست را ترمیم و جای آن را از بین ببرد.

  • درمان مشکلات رنگدانه‌های پوستی

از این روش می‌توان برای درمان اختلالات رنگدانه‌های پوستی مانند ملاسما، ویتیلیگو، ملانوز، کک و مک و غیره استفاده کرد. 

  • درمان ریزش مو و تقویت آن

میکرونیدلینگ مو دقیقا مانند میکرونیدلینگ پوست انجام می‌شود. سوزن‌ها با فرو رفتن در پوست سر باعث بازسازی فولیکول‌ها شده و عوامل رشد مو و تقویت مو را آزاد می‌کند.

  • افزایش ویتامین رسانی

با ایجاد سوراخ‌های ریزی که روی پوست بوجود می‌آید، جذب سرم‌های پوستی با مواد مغذی مانند ویتامین، پروتئین، آنزیم و غیره بیشتر است.

رفع کک و مک با دستگاه مزوتراپی

مزوتراپی روشی است که در آن مواد مغذی، ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و مواد مورد نیاز پوست به صورت مستقیم و مکرر به صورت تزریق می‌شود. این داروها از طریق سوزن‌های بسیار ریزی، در حجم کم و در دفعات زیاد به صورت تزریق می‌شود. در این روش مواد مورد نیاز پوست از طریق سوزن‌های بسیار نازک به زیر پوست تزریق می‌شود و همین باعث می‌شود تا تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز پوست تامین شود و مشکلات پوستی بیمار سریعا بهبود یابد.

مزوتراپی لکه‌های صورت یک روش کم تهاجمی و بدون درد است، اما اگر شما حساس به درد هستید می‌توانید از کرم‌های موضعی بی حسی با کمترین هزینه استفاده کنید. از آنجایی که کک و مک درمان قطعی ندارد، ممکن است برای نتیجه‌گیری بهتر به بیش از یک جلسه مزوتراپی نیاز داشته باشید که باتوجه به نوع پوست و نوع لک و کک و مک شما تعیین می‌شود.

عکس قبل و بعد لیزر کک و مک

عکس قبل و بعد لیزر کک و مک

میکرونیدلینگ برای کک ومک 

همانطور که گفته شد، در روش میکرونیدلینگ سوزن‌های بسیار نازک که با توجه به نوع پوست شما با عمق خاصی وارد آن می‌شود، باعث تحریک پوست شده و پوست فرآیند کلاژن سازی و بازسازی خود را شروع می‌کند. کک و مک لکه‌های ریزی هستند که به رنگ قرمز و قهوه‌ای با سطحی صاف روی پوست قرار دارند و معمولا افرادی که پوستی روشن دارند دارای چنین مشکلی هستند. کک و مک با قرار گرفتن در معرض نور خورشید تیره‌تر خواهد شد.

 در کل عمل میکرونیدلینگ 30 تا 40 دقیقه زمان می‌برد و ممکن است کمی خونریزی داشته باشید، که برای بدست آوردن نتیجه بهتر، باید کمی خونریزی نقطه نقطه‌ای داشته باشید. حتی با وجود خونریزی نقطه نقطه‌ای و قرمزی که دارید، تقریبا 1 تا 2 روز پس از انجام میکرونیدلینگ متوجه تغییرات چشمگیری در بافت و کیفیت پوست خود خواهید شد.

نظرات کاربرانی که کک و مک‌هایشان درمان شده است

باید بدانید که روش‌های مزوتراپی، میکرونیدلینگ، لیزر و غیره روش‌های غیر تهاجمی هستند که ممکن است به شما یا درمان قطعی ندهند و یا پس از گذشت چند وقت دوباره به حالت قبل برگردند. درمان قطعی و بازگشت به حالت قبل کاملا به پوست شما، مشکل پوستی، میزان آسیب و مقدار مراقبتی که انجام می‌دهید دارد. بنابراین این روش‌ها ممکن است روی فردی تاثیرگذار باشد و روی فرد دیگری اثری نگذارد. البته باید بدانید که هر فرد با هر نوع جنس پوست و با هر مشکل پوستی که داشته باشد با درمان با یکی از این روش‌ها درصد مشکلات پوستی‌اش کمتر خواهد شد. بنابراین بهتر است قبل از انجام این روش، حتما لیستی از بهترین پزشک‌ها و کلینیک‌ها را تهیه کنید و قبل از انجام آن حتما مشاوره شده و تمامی سوالات خود را بپرسید. بعلاوه انجام مراقبتهای بعد از میکرونیدلنیگ نیز برای رسیدن به نتایج بهتر ضروری است.

بهتر است برای جلوگیری از بروز مشکلات و عوارض پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه به مقاله مرتبط مراجعه کنید.