آیا برای اپیلاسیون ناحیه بیکینی می توان از موم استفاده کرد؟
اغلب خانم ها از این تصور که در دوران بارداری و به خصوص روزهای نزدیک زایمان موفق به موزدایی ناحیه تناسلی خود نشوند نگرانند. در واقع برای اسودگی خاطر خود بهتر است بدانید که در هنگام رفتن به اتاق زایمان این مساله کوچکترین اهمیتی برای پرستار و یا پزشک مامای شما ندارد!
- تغییرات هورمونی دوران بارداری موجب افزایش رشد موهای بدن بویژه در ناحیه شکم، صورت، زیر بغل و ناحیه تناسلی خواهد شد.
- در دوران بارداری تراشیدن موهای ناحیه تناسلی به دلیل افزایش جریان خون در این ناحیه روش مناسبی برای این کار به نظر نمی رسد.
- اپیلاسیون ناحیه بیکینی با استفاده از موم با خطر پارگی مویرگ های کوچک یا حتی پارگی پوست همراه است. علاوه بر آن استفاده از این روش خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی را نیز افزایش خواهد داد.
- خارش مداوم پوست از دیگر عوارضی است که ممکن است آن را در دوران بارداری خود تجربه کنید. بنابراین اپیلاسیون ناحیه بیکینی با استفاده از موم ممکن است با تشدید این عارضه همراه باشد.
- در بسیاری از بیمارستان ها موهای زائد ناحیه تناسلی را پیش از زایمان شیو می کنند. بنابراین زیاد به خود سخت نگیرید.

۱ پاسخ

سلام اخه مگه میشه بیمارستان اینجا شنیدم ابرو طرف میبرن بد وبیراه میگن .اخه هرچی باشه واقعا زشته

سوال های مرتبط

مامان جانان مامان جانان هفته بیست‌وششم بارداری
📌 اسیدفولیک مهمترین نیاز بدن قبل از #بارداری :


 درست است که اسید فولیک ویتامین ضروری برای زمانی می باشد که شما باردار هستید، اما شما می تواند مصرف آن را قبل از بارداری خود هم آغاز نمایید. مطالعات اخیر دانشمندان نشان داده اند زنانی که قبل از #بارداری اسید فولیک مصرف نموده اند، نسبت  به زنان دیگر، شانس بیشتری برای باروری داشته اند.

 خوب است بدانید که مصرف اسید فولیک در طول دوران بارداری، از به وجود آمدن نقائص هنگام تولد در نوزاد شما جلوگیری خواهد  کرد. این در حالی است که ممکن است در بسیاری از نوزادان، چنین مشکلاتی در چند هفته اول زندگی به اوج خود برسد. برخی از منابع غذایی که غنی از اسید فولیک هستند، عبارتند از:لوبیا سیاه و سفید، اسفناج، لوبیا، جگر، عدس و مارچوبه. بنابراین، شما هم به عنوان خانمی که تصمیم دارید به زودی باردار شوید، حتما این مواد غذایی را که شامل دوز زیادی از اسیدفولیک هستند، در رژیم غذایی روزانه خود برای باردار شدن سریع بگنجانید
مامان جانان مامان جانان هفته بیست‌وششم بارداری
#کمر_درد_بارداری کاملا طبیعی است و خطری برای مادر و نوزاد ندارد اما در برخی موارد نیاز به چک کردن دارد.
بیشتر کمر دردهای دوران بارداری چیزی نیس اما بهتر است با پزشک در این زمینه مشورت شود. گاهی اوقات کمر درد نشانه مشکلی جدی است.
یکی از نگرانی های ناشی از کمر درد #زایمان_زودرس است.
خانم‌های باردار باید مراقب دردهای جدید باشند زیرا ممکن است نشانه ای از انقباضات رحمی باشد. این مشکلات ممکن است همراه با خونریزی از واژن و یا تغییر در ترشحات واژن باشد که به خاطر پارگی کیسه آب اتفاق می افتد.

✅به طور خلاصه کمر دردی که با گرم کردن یا حمام گرم بهبود نیابد یا تشدید می شود و درد آن ثابت است باید حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است از علائم زایمان زودرس باشد ❇️

#کمردرد_بارداری_همراه_تب_و_درد_مبهم:

تب ،همراه با درد مبهم در سراسر قسمت پایین پشت و یا در امتداد دو طرف پشت بین دنده ها و باسن نشانه عفونت #کلیوی یا عفونت #مثانه است که نیاز به توجه فوری و درمان با #آنتی_بیوتیک دارد.



𓂅•˖ ࣪ .• ִֶָ𓂅˖ ࣪ •. ִֶָ:𓂅˖• ࣪
مامان جانان مامان جانان هفته بیست‌وششم بارداری
علل ایجاد افتادگی مثانه
🤰🤱🤰🤱🤰🤰

#زایمان طبیعی سبب اعمال فشار زیاد به ماهیچه های وا*ژن می شود. این ماهیچه ها مسئول نگهداری مثانه هستند.

یائسگی : استروژن هورمونی است که باعث محکم و سفت نگه داشتن ماهیچه های اطراف وا*ژن می شود و کاهش ترشح استروژن در زمان یائسگی عاملی برای افتادگی مثانه است.

اعمال فشار بر مثانه: عواملی مانند بلندکردن اجسام سنگین زور زدن هنگام اجابت مزاج داشتن یک بیماری طولانی‌مدت که با سرفه همراه بوده ابتلا به یبوست مزمن همه از عواملی هستند که می توانند به عضلات لگن آسیب بزنند.
اولین علامتی که زنان مبتلا به افتادگی مثانه با آن روبرومی شوند، وجود بافت توپ مانند در قسمت وا*ژن است.
احساس ناراحتی و درد در ناحیه لگن بافت بیرون زده از وا*ژن (این بافت ممکن است همراه با درد و خونریزی باشد)
مشکل هنگام ادرار کردن احساس دفع ناقص ادرار (احساس می کند پس از ادرار، مثانه کاملا خالی نشده است)
بی اختیاری ادرار (نشت ادرار در طی عطسه و سرفه) عفونت ها ی مکرر مثانه
نزديكي دردناک کمردرد
احساس پری یا فشار در قسمت لگن و وا*ژن به خصوص وقتی فرد برای مدت زمان طولانی بایستد