۳ پاسخ

آهن از جمله مواد معدنی مهمی است که تاثیر زیادی در رشد طبیعی نوزادان دارد. وظیفه‌ی این ماده معدنی رساندن خون به تمام اندام‌ها و ارگان‌های حیاتی بدن است. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند به نوزادان بالای 6 ماه و تا 24 ماهگی مکمل قطره آهن داده شود. زمان و شرایط شروع قطره آهن را در مقاله‌ی مربوطه مطالعه کنید. چراکه کمبود این ماده معدنی مهم در بدن کودکان موجب ایجاد مشکلاتی همچون اختلال در رشد، کاهش بهره هوشی، کاهش قدرت تمرکز، خستگی، ضعیف شدن بدن و کم‌اشتهایی می‌شود. این قطره‌ها با اسامی مختلف و در دو نوع ایرانی و خارجی در بازار وجود دارند.

از محبوب‌ترین مکمل‌های آهن می‌توان به قطره لیپوزوفر، قطره سیدرال قطره آیروویت و فروگلوبین اشاره کرد.

همچنین شربت آدزیر یک شربت مولتی ویتامین محبوب هست که علاوه بر داشتن ویتامین‌های مورد نیاز کودک دارای املاح معدنی مثل آهن هم می‌باشد.

در صورتی که این نگرانی را دارید که قطره‌های آهن دندان‌های کودک رو سیاه می‌کنند، می‌توانید از پودر فرامکس برای نوزاد استفاده کنید. این پودر در آب حل شده، طعم خوبی داشته و دندان‌های کودک را سیاه نمی‌کند.

اگر نوزاد شما دچار استفراغ بعد از قطره آهن میشه می‌توانید از روش‌های مختلفی که در این مقاله قرار داده شده، برای خوراندن قطره آهن استفاده کنید.

اگر کودک شما به هیچ عنوان قطره‌ی آهن را نمیخورد می‌توانید از جایگزین قطره آهن (جایگزین‌های غذایی و گیاهی) استفاده کنید.

هنگام مصرف قطره آهن بهتر است زمانی را برای فاصله بین قطره آهن و شیر در نظر بگیرید زیرا استفاده‌ی همزمان قطره آهن و شیر مانع جذب صحیح آهن در بدن میشود. 

برگرفته از: healthline.com

منم سیدارال میدم خیلی خوش مزه هست دندوناروهم سیاه نمی کنه ۸۰ تومنه وقطره آ د هم آدِسول میدم اونم خیلی خوش مزه هست بخر

من قطره اهن Irofix ميدم خيلي دوست داره 30 ميلي 59 تومن

سوال های مرتبط

مامان اروشا مامان اروشا ۷ ماهگی
مامان 🎀نیهان خانوم🐣👧🏻🩷🧸 مامان 🎀نیهان خانوم🐣👧🏻🩷🧸 ۷ ماهگی