۷ پاسخ

سویق کودک یا غلات کودکان یک ماده‌ی غذایی کاملاً مقوی و متشکل از آرد و سبوسِ چندین دانه‌ی مغذی و بسیار پرخاصیت مانند گندم، جو، برنج، عدس، سنجد، سیب و... است که می‌توان آن را با موادی همچون شیر، ماست، عسل و ... ترکیب کرد و به کودک داد. نکته‌ی مهم در مورد آن این است که مواد تشکیل دهنده سویق کودک یکسان نیستند و انواع مختلفی دارند، سویق گندم، سویق جو، سویق سویق عدس، سویق سنجد...  سویق جو و سویق گندم کودک به قدری مقوی است که حتی می‌توان آن را به عنوان یک وعده‌ی غذایی به کودک داد. اما سایر سویق‌ها برای میان وعده‌ی کودک بسیار مناسب تر هستند.

دادن سویق کودک در طب اسلامی بسیار توصیه شده است. حتی پزشکان این طب توصیه می‌کنند که مادران در دوران بارداری نیز سویق  و مصرف کنند تا جنینشان به خوبی وزن بگیرد. بعلاوه اگر مادر شیرده هم سویق مصرف کند، شیرش زیاد می‌شود. برا داشتن اطلاعات کامل خرید سویق کودک و طرزتهیه سویق کودکان در خانه مقالات آن را مطالعه کنید.

آرد حبوباتو سویق میگن
سدیق گندم سویق جو سویق سنجد
مهم ترین خاصیت سویق درمان ضعف و یا پوکی استخوان است معمولا از نه ماهگی به بچه سویق میدن
مثلا سویق گندم بسیار مناسب برای رشد کودکان و خاصیت چاق کنندگی دارد
سویق سنجد برای رشد و استحکام استخوان مفیده

یه دستورمیذارم برید به پیجش توی اینستاگرام ومطالعه کنید،حتماً مفیده براتون، خصوصاً اگه برای قوی بودن نی نی بخواید خوراکی ِ سالم بدید بهش،من که به هرکسی رسیدم توصیه کردم،چون خداییش كارش خیلی عالیه.

تصویر

سلام ی پیج تو اینستا هست کارش خیلی عالیه و تمیز avafood.savighاز,اینجا میتونی تهیه کنی آخه من از,عطاری گرفتم.کیفیتش به اندازه سویق اینجا نبود

سلام دختر من کم خونه ولی کلسیمش زیاده ، سویق بدم مشکلی نداره؟

سلام مامانا آیا کسی سویق استفاده کرد تاثیر داشته آیا

سلام از عطلاری میتونی تهیه کنی. برای رشد قد وزن خوبه سویق عدس داریم سویق گندم برنج سنجد مثلا برنج تپل کننده

سوال های مرتبط

مامان تیام مامان تیام ۵ ماهگی
مامان گل پسری مامان گل پسری ۷ ماهگی