۲ پاسخ

تفسیر نهایی:

✅ غربالگری سه‌ماهه اول طبیعی و کم‌خطر بوده برای تمام ناهنجاری‌های اصلی (داون، ادوارد، پاتو)
✅ مقدار NT و آزمایش خونت هر دو مطمئن و اطمینان‌بخش هستن
✅ نیازی به آزمایش‌های تهاجمی مثل آمنیوسنتز نیست (مگر به صلاحدید پزشک بعد از سه‌ماهه دوم)


---

🔔 توصیه بعد از غربالگری سه‌ماهه اول:

1. ادامه‌ی مراقبت بارداری منظم داشته باش 🌸


2. غربالگری سه‌ماهه دوم (هفته‌های ۱۵–۱۸) برای نقص لوله عصبی (مثل آنانسفالی یا اسپینا بیفیدا) هم طبق برنامه انجام بده


3. در صورت داشتن سابقه خانوادگی یا نگرانی خاص، می‌شه تست‌های غیرتهاجمی (NIPT) هم در نظر گرفت، ولی در مورد تو نیاز فوری نیست.




---

اگر خواستی، می‌تونم برات توضیح بدم غربالگری مرحله دوم چطوریه و کی باید انجام بشه.
آیا دوست داری بدونی مرحله بعدی چیه؟ ❤️

اینم اون برگه اش

تصویر

سوال های مرتبط

مامان خداداد مامان خداداد هفته شانزدهم بارداری
مامان رادمهر مامان رادمهر هفته بیست‌وششم بارداری
مامان گل پسر مامان گل پسر هفته بیست‌ودوم بارداری