۶ پاسخ

👈🏻روغن ۲ ق غ👉🏻

ارد چی

منم درست نکردم
ان شالله درست کنم

پودر سنجد چه خاصیتی برای بچها داره؟

نوش جان من تاحالا درست نکردم فردا حتما درست میکنم

نوش جان

سوال های مرتبط

مامان آریا مامان آریا ۲ سالگی
دستور یه کوکی خوشمزه و خیلی راحت آوردم براتون واسه کوچولوها درست کنید 😍🍪
کوکی
🥣مواد لازم🥣
تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۱ پیمانه
روغن مایع سه چهارم پیمانه

آرد ۲ و نیم پیمانه

وانیل نوک ق چ

بیکینگ پودر ۲ ق چ

کشمش حدودا ۵۰ گرم ( از وسط نصف شده) یا گردو خورد شده یا کاکائو به همراه شکلات چیپسی نسوز

طرز تهیه🍪🍪
ابتدا تخم مرغ و شکر و وانیل را هم زده تا دو برابر شود و پف کند سپس روغن مایع را اضافه کرده و کمی هم زده بعد مخلوط آرد و بیکینگ پودر که چند بار الک کردیم را اضافه می‌کنیم(اگر شکلاتی بخوای که حدودا دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو رو به آرد اضافه می‌کنیم) میتونی چیپس شکلات هم اضافه کنی. اگر کشمشی بخوای به جای کاکائو کشمش توی مرحله آخر اضافه میکنی . سپس خمیر را حداقل یک ساعت داخل یخچال استراحت می‌دهیم. بعد درمیاریم و به اندازه های یکسان گرد میکنیم داخل پودر قند می‌گردانیم( برای ترک‌دار شدن، پودر قند هم نبود مشکلی نداره، من این دفعه نداشتم ) . دمای فر و زمان هم بستگی فرتون داره باید چک کنید .من توی تستر و سرخ کن بدون روغن درست کردم
مامان فندوق مامان فندوق ۱ سالگی
کیک خیس شکلاتی


موادلازم:
تخم مرغ  ۳ عدد
شکر   ۱ لیوان
روغن مایع  ۳/۴ لیوان
وانیل  ۲ ق چ
آرد  ۲ لیوان
پودرکاکائو  ۳ ق غ
ب پ  ۱ ق غ
شیر یک لیوان
تخم‌ مرغ،وانیل و شکر رو ب مدت ۱۰ دقیقه خوب میزنیم تاکرم رنگ شه.بعد شیر وروغن رو اضافه وکمی هم بزنیدوبعد مخلوط آرد و ب پ و کاکائو که الک کردیم رو اضافه وبالیسک خوب مخلوط کنید.به یک سمت و به ظرف هم ضربه واردنکنید.
سپس درقالب چرب وآردپاشی شده ریخته ودرطبقه وسط فربادمای ۱۸۰ درجه بمدت ۳۵ الی ۴۰ دقیقه بپزید. دمای فرها متفاوته لطفا دقت کنید برای من یک ساعته پخته میشه برای همین تا ۴۵ دیقه اول در فررو باز نمیکنم.
روی کیک داغ روبرش زده و سس رو بریزید روی کل کیک.
موادلازم برای سس روی کیک:
شیر   ۱ لیوان
شکر   ۳/۴ لیوان
روغن مایع   ۱/۲ لیوان
پودرکاکائو  ۳-۴ ق غذاخوری
همه موادرومخلوط وبزارید روحرارت کم تا بجوشه و ب مدت نیم‌ ساعت باشعله ملایم بجوشدوکمی غلیظ شودبعدکه سس سرد شد روی کیک از داغی افتاده و خنک شده و قاچ شده بریزید.

به مواد سس میتونید ب مقدار دلخواه شکلات سیاه هم بریزید زمانی ک روی حرارته خییلی عالی هم میشه
مامان آرتام مامان آرتام ۱ سالگی
دستور پخت نون کوچولو تاپیک قبلی
مواد لازم
آرد ۴لیوان
ماست نصف کاسه نصف ليوان هم آب گرم بهش اضافه کردم تا سرد نباشه
دو عدد تخم مرغ
خمیر مایه فوری یک قاشق غ
روغن مایه ۱ق غ
شکر ۳ق غ
نمک نصف ق چ
برای روی خمیر
یک عدد زرده
یک قاشق شیر
کنجد سفید
تخم مرغ رو خوب هم بزن تا کامل باز بشه بهش شکر نمک خمیر مایه رو اضافه کنید بزارید ۳دقیقه بمونه خمیر مایه حالت خمیری بگیره آرد الک کن و موادتو کم کم بهش اضافه کن ارد رو تو دو مرحله اضافه کن تا خمیرت سفت نشه بعضی آرد ها اب زیادی جذب میکنن تو مرحله اضافه کنید و ورز بده وقتی خمیر نرم به دست اومد روغن اضافه کن دوباره ورز بده توی ظرفی روش نایلون فلیزر بکش بزار نیم ساعت استراحت کنه بعد خمیر رو به چونه های کوچیک برش بزن به صورت گرد دربیار بزرگ و کوچیک بودنش انتخاب خودته ولی من اندازه توپ کوچولو شیطونک در آوردم بعد که پف میکنه بزرگ تر میشه توی سینی کاغذ روغنی بزار یا آرد بپاش و توپک های کوچلو رو بچین زرده تخم رو با شیر مخلوط کنید روش بمالید و در اخر روش کنجد سفید بریز توی فر بزار با حرارت ۱۶۵ به مدت ۱۵ یا بیست دقیقه بپزه ۵ دقیقه اخر شعله بالایی رو روشن کن تا قشنگ روش طلایی بشه


#غذا #کودک #کولیک #رفلاکس #شیر #کمکی